Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Jakie są moje prawa i obowiązki” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci, wiersza Marcina Brykczyńskiego „Prawa  dziecka” i fragmentu opowiadania „Baśń o ziemnych ludkach” – Juliana Ejsmonda.

O prawach dziecka – Marcin Brykczyński

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym
Że dziecko to także człowiek
Tyle że jest mały.
Dlatego ludzie uczeni
Którym za to należą się brawa
Chcąc wielu dzieci los odmienić
Stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
próbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie
Byście w potrzebie z nich korzystały
najlepiej jak umiecie.

Piosenka o prawach dziecka

Obowiązki dzieci – Julian Ejsmond

W głębi ziemi wśród korzeni
Żyją sobie zimne ludki…
Ród to miły i wesoły,
I potężny, choć malutki.
Podczas zimy, gdy na świecie
Srogie mrozy i wichury,
Zimne ludki zamieszkują
Kretowiska, mysie dziury…
Ale skoro złote słonko
Promieniście znów zaświeci,
Matka – Ziemia budzi ze snu
Ukochane swoje dzieci.
Malcy biorą się do pracy,
Pełni szczęścia i wesela,
Jeden szczotką i grzebykiem
Czesze złote włoski trzmiela.
Drugi skrzydła chrabąszczowi
Myje gąbką, co ma siły.
Pieszczotliwie doń przemawia:
„Chrabąszczyku, ty mój miły”
Trzeci zasiadł do malarstwa:
Chwyta żuczki, chrząszcze, larwy
I odnawia na ich szatkach
Świeżą farbą zblakłe barwy.

Pytania do fragmentu opowiadania:

- Gdzie żyją ziemne ludki ?
- Matka – Ziemia budzie je wiosną, aby zabrały się do pracy. Jakie są ich obowiązki?
- Kogo przypominają te zimne ludki?
- Czy one żyją naprawdę?
- Te zimne ludki miały różne obowiązki?
- Jakie wy macie obowiązki w domu?
- Jakie są wasze obowiązki w przedszkolu?

Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy” - rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci.

Sprawdzenie, czy dzieci zrozumiały ideę praw dzieci. Zabawa "Tak – Nie”.
- Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
- Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
- Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
- Mam prawo bawić się z kim chcę.
- Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
- Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
- Mam prawo zniszczyć kolegi/żanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
- Mam prawo do zabawy po zajęciach.

Bajka Kwoka