Dzień dobry kochani, pobudka, wstajemy, piosenka
1. Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek "Rozpędzony pociąg" (ćwiczenia te mają na celu pobudzenie do pracy przeponę, jednoczesne usprawnienie warg, czubka języka i jego tylną częsć). Rodzic czyta wiersz, dziecko powtarza razem z rodzicem zespół głosek "czuk, czuk, czuk" na jednym wydechu szeptem, raz głośniej, raz ciszej.
Pędzi pociąg pędzi,
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot
to dudnią wciąż koła,
- Czuk, czuk, czuk ...
- Czuk, czuk, czuk
Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół
w lesie echem się niesie.
- Czuk, czuk, czuk...
- Czuk, czuk, czuk...
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąz koła.
- Czuk, czuk, czuk ...
- Czuk, czuk ,czuk ...
Jadą ludzie pociągiem,
dudni głośno sto kół,
pędzi pociąg szalony,
wiezie uczniów do szkół.
- Czuk, czuk, czuk ...
- Czuk, czuk, czuk ...
Coraz słabiej już słychać
pociągowe hałasy,
pociąg jest już daleko,
mija pola i lasy.
- Czuk, czuk, czuk ...
- Czuk, czuk, czuk ...
2. Praca plastyczna "Moja ulubiona zabawa na podwórku".
Rodzic przygotowuje cztery paski kolorowego papieru - dwa dłuższe, dwa krótsze. Dzieci przyklejają je do karki tak aby powstała ramka. W środku ramki dzieci rysują siebie podczas zabaw ruchowych na podwórku. Po zakończeniu pracy dziecko mówi co przedstawia jego rysunek i dlaczego wybrał właśnie taką zabawę.
3. Zabawa ruchowa "Przeprawa przez rzekę"
Wyobraźcie sobie, że przez wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od ściany do ściany. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Mogą być poduszkami, jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je z pomocą rodziców tak aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. Udało się ? :)