Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

PIĄTEK 15.05.2020r.-„Wkrainie muzyki”- „Gdzie słychać muzykę?”

- „Gdzie można usłyszeć muzykę?” – mapa myśli. Dziecko podaje swoje propozycje (miejsc typowych i nietypowych). W razie potrzeby zadajemy dodatkowe pytania, np. Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia) Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera) Mogą to być również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, internet, koncerty plenerowe itd.

        https://www.youtube.com/watch?v=_YRkwzEQ7gY Opera. Gdy Opera Drzwi Otwiera

- „Śpiewamy jak w operze” – naśladowanie mimiką, gestem i ruchem. Prezentujemy  dziecku na filmie dowolny utwór operowy np. Carmen . Zadaniem dziecka jest zabawa w mima i bezdźwięczne naśladowanie śpiewu operowego.

       https://www.youtube.com/watch?v=KJ_HHRJf0xg  Carmen – Habanera

- „Jak zapisać muzykę?” – burza mózgów, dzieci podają propozycję.   (podpowiadamy, że muzykę zapisuje się za pomocą nut i linii)                         https://www.youtube.com/watch?v=dUPNphXI5pQ Nauka Nut i Klucz Wiolinowy

- „Pięciolinia” – zabawa 

                                                                                                                                                               

              https://www.youtube.com/watch?v=QTk2FNbbrjQ   Pięciolinia i jej mieszkańcy

                                                                                                                                                                   

- „Trema” – rozmowa z dziećmi nt. tremy , zadajemy   pytania: Co to jest trema? Jakie to uczucie? Kiedy można odczuwać tremę  Co się z nami dzieje gdy czujemy tremę?  Czy wy kiedyś odczuwaliście tremę? W jakiej to było sytuacji? Czy było to przyjemne uczucie? Czy tremę można przezwyciężyć?      

- „Radzimy sobie z tremą” – ćwiczenie oddechowe- tłumaczymy dziecku, że jednym z dobrych sposobów na poradzenie sobie z tremą, niepokojem, zdenerwowaniem są ćwiczenia oddechowe. Proponujemy nauczenie się ćwiczeń oddechowych w oparciu o wierszyk motywacyjny.

 Rodzic recytuje wiersz, a dzieci wykonują ćwiczenie z zamkniętymi oczami, koncentrując się na własnym oddechu                         

Wiem, że to potrafię,  wszystko mi się uda.

Stoję mocno na dwóch nogach, ręce trzymam na udach.

Biorę głęboki wdech nosem, ręce unoszę do góry.

Wypuszczam ustami powietrze, znikają zwątpienia chmury.

I jeszcze raz wdech nosem i buzią wydech robię.

Rozluźniam się, czuję się lekko, mam już wiarę w sobie.

Poznaliśmy zawód: śpiewak(- czka) operowy(-a).   

https://www.youtube.com/watch?v=9wOAhmyTbRg  Baron cygański w Operze