Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

22- 26.06.2020r. TEMAT KOMPLEKSOWY:

WAKACJE!

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

  1. 1.DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PORUSZANIA SIĘ PO MAPIE I PORÓWNYWANIA DŁUGOŚCI OBIEKTÓW; POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT ZWIERZĄT I ROŚLIN GÓRSKICH.
  2. 2.DOSKONALENIE EKSPRESJI TWÓRCZEJ; DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PORUSZANIA SIĘ PO MAPIE; DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA GLOBALNEGO.
  3. 3.DOSKONALENIE EKSPRESJI TWÓRCZEJ; DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ.
  4. 4.DOSKONALENIE UWAŻNEGO SŁUCHANIA; ROZWIJANIE KREATYWNEGO MYŚLENIA.
  5. 5.POSZERZANIE INFORMACJI NA TEMAT BEZPIECZNEGO SPOSOBU SPĘDZANIA WAKACJI.

TEMATY DNIA:

  1. 1.W GÓRACH.
  2. 2.NAD MORZEM.
  3. 3.W CO SIĘ BAWIĆ LATEM?
  4. 4.MOJE WAKACJE.
  5. 5.BEZPIECZNE WAKACJE.

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.-„Wakacje!”-„W górach”.

- Praca z KP4,s.36- doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

- „Góry”- oglądanie filmu-

https://slideplayer.pl/slide/10412972/

Mapa Polski:

https://tyflomapy.pl/Krainy_geograficzne.html

Szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podanie ich nazw. Z czym kojarzą się nam góry: oscypek, ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna. Pytamy dziecko: Z jakim regionem Polski kojarzą się te przedmioty? Jak nazywa się lubiane przez turystów górskie miasteczko?(Zakopane) W jakich górach leży Zakopane? Należy wspólnie z dzieckiem odnaleźć na mapie Zakopane oraz największe polskie góry (Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny, Góry Świętokrzyskie). Sprawdzić za pomocą sznurka odległość od swojej miejscowości, do polskich gór. Porównać długości sznurków i ocenić, które góry leżą najbliżej, a które najdalej. Pytamy dziecko, co można robić latem w górach.

- Praca z KP4,s.37- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

- „Kogo i co możemy spotkać na szlaku?”-rozpoznawanie oraz podawanie zwierząt i roślin górskich-

https://www.youtube.com/watch?v=UplLEyDMo5E

https://slideplayer.pl/slide/3395476/

- Słuchanie piosenki pt. „Kropelka złotych marzeń”- następnie śpiewanie i ekspresja ruchowa do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=t9SZYr6B86E

sł. A.M. Grabowski, muz. K. Marzec

Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć,                     (dzieci machają)

Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz,                         (naśladują paluszkami padający deszcz)

Co Ci dać, przyjaciółko mych słonecznych dni,           (rozkładają pytająco ręce)

Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil.             (pokazują na zegarki)

Ref. Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży,     (robią łódeczkę z rąk, pokazują na dywan)

       Słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń,     (rysują w powietrzu słońce)

     Bursztynek, bursztynek położę Ci na dłoni,                       (przekazują na niby bursztynek dziecku obok)

     Gdy spojrzysz przez niego, mój uśmiech Cię dogoni…     (spoglądają przez złączone palce, uśmiechają się)

Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć,                   (rozkładają ręce na powitanie)

Kiedy znów powiesz do mnie po prostu „cześć”.           (machają)

Może nawet nie poznam przez chwilę Cię,                     (przecierają oczy)

Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten…                         (udają, że wyjmują coś z kieszeni)

Ref. Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży…   (jak wyżej)

c.d. PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.-„Wakacje!”-„W górach”.

- Kolorowanie obrazka kredkami świecowymi-

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/wspinaczka-gorska

- „Górskie szczyty”- malowanie farbami.

- „Gdzie są zwierzęta?”- zabawa z W.26-27 (wyprawka).

- Słuchanie piosenki pt. „Kropelka złotych marzeń”-

https://www.youtube.com/watch?v=wyPKwV6JJk0