Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

ŚRODA 24.06.2020r.-”Wakacje!”-„W co się bawić latem?”

- Słuchanie wiersza Zdzisława Szczepaniaka pt. „Lato”

No dzieciarnia - co wy na to?
Już od jutra mamy lato!
Ta wspaniała, ciepła pora
Trwa od rana do wieczora
Przez co najmniej dwa miesiące,
Gdy najmocniej grzeje słońce.

W tym to czasie, o tej porze
Każdy bawi się jak może.
Z bratem, z siostrą, z kolegami.
Samotnicy wolą sami.
Malcy jeżdżą na rowerkach,
Trwa zabawa w piłkę, w berka.
Warczą wściekle motorynki.
Kto tak piszczy? To dziewczynki...
Przechwalają się chłopaki:
- Co tam guzy i siniaki!
Na trzepaku - gimnastyka.
Pół podwórka kozły fika,
A wódz Indian właśnie każe
Schwytać jakieś blade twarze
I przywiązać je do pala,
Choć współczucie nie pozwala...
Ktoś gdzieś chlipie:
- Ja się boję...
W odsiecz idą mu kowboje.
Inni znów za piłką gonią
(szyby już ze strachu dzwonią),
Komuś w biegu spadły buty
(nic nie szkodzi - to nie luty),
Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła,
Lecą w górę bańki z mydła...
W piaskownicy góra piasku.
Dookoła pełno wrzasku.
- Hurra! Nie ma jak wakacje!
Głośno krzyczy (i ma rację):
Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem,
Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem,
Mania z Halą, Wanda z Martą,
Gosia z Basią - no bo warto
Wykorzystać każdą chwilę,
Aby się zabawić mile,
Aby nie iść do przedszkola,
Aby strzelić wreszcie gola,
Aby w nosie mieć klasówki,
Dwójki, piątki, wywiadówki...
Można wreszcie się nie śpieszyć,
Można się z wszystkiego cieszyć
Do momentu... gdy z balkonu
Tato krzyknie: "MARSZ DO DOMU!"

W domu nas do wanny wsadzą,
Doszorują i wygładzą.
Potem każą siąść za stołem
i napychać brzuch z mozołem.

A gdy wreszcie wszystko zjemy,
Wykrztusimy: "Dziękujemy..."
Wówczas mama - dobra wróżka -
Zaprowadzi nas do łóżka.
Na dobranoc zaś koniecznie
Powie: "JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE..."

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania: W co bawiły się dzieci z wiersza? W co wy bawicie się latem? Jakie przedmioty do zabawy kojarzą się ci z latem?

Praca z KP4,s.39- układanie rytmów, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie, odwzorowywanie, kodowanie, ćwiczenie logicznego myślenia.

-„Piłeczka”- zabawa w przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej. Rodzic nakleja na podłodze kolorową taśmę, tworząc tor (lub w inny sposób), po którym dziecko przedmuchuje piłeczkę pingpongową za pomocą słomki trzymanej w buzi.

- „Statek piracki”- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozpoznawanie figur geometrycznych, pobudzanie kreatywności, porównywanie liczby obiektów. Dziecko wycina z kolorowych kartek figury geometryczne: trójkąty, koła, prostokąty, trapezy, kwadraty. Następnie układa z figur piracki statek. Potem przykleja figury na kartkę. Nazywa figury geometryczne. Przelicza je. Porównuje liczbę danych figur w statku.

- Praca plastyczna pt. ”Pirat z talerzyka”- doskonalenie sprawności manualnej. Rodzic podaje dziecku biały papierowy talerzyk i czerwoną wstążkę. Dziecko maluje na talerzyku czerwoną farbą chustę pirata i dokleja z boku jej zakończenie z czerwonej wstążki. Dorysowuje oczy, nos i buzię.

c.d.ŚRODA 24.06.2020r.-„Wakacje!”-„W co się bawić latem?”

- Zabawa plastyczna pt. „Rybie łuski”- stemplowanie wzoru z użyciem kawałka gąbki do kąpieli lub kuchennej i farby, doskonalenie sprawności manualnej, ekspresja twórcza. Dziecko dostaje kartkę, na której rysuje rybę (można dać kartkę z gotowym wzorem- https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rybka/ lub https://drukowanka.pl/kolorowanka/wesola-rybka/ ). Dziecko macza kawałek gąbki w różnych kolorach farb i odciska łuski ryby.

- „Pirackie miny”- doskonalenie umiejętności wyrażania i nazywania emocji, argumentacji. Dziecko robi pirackie miny. Określa przy tym emocje pirata i mówi, w jakich okolicznościach mógł zrobić taką minę, np. Pirat jest uśmiechnięty i zadowolony, bo znalazł skarb.

- Układanie kompozycji z mozaiki geometrycznej- rozwijanie pomysłowości i wyobraźni przestrzennej.

- Kolorowanie obrazka kredkami świecowymi- https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/slonce-kolorowanka/

https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/slonce-kolorowanka/

- Słuchanie piosenki pt. „Lato, lato, lato czeka”- https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

https://www.youtube.com/watch?v=RgA_BJ6um84

https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0

Już za parę dni, za dni parę,
Weźmiesz plecak swój i gitarę,
Pożegnania kilka słów,
Pitagoras, bądźcie zdrów,
Do widzenia wam, canto cantare.

Lato, lato, lato czeka,
Razem z latem czeka rzeka,
Razem z rzeką czeka las,
A tam ciągle nie ma nas.

Lato, lato, nie płacz czasem,
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem,
W lesie schowaj dla nas chłodny cień,
Przyjedziemy lada dzień.

Już za parę chwil, godzin parę,
Weźmiesz rower swój no i dalej,
Polskę całą zwiedzisz wszerz,
Trochę rybek złowisz też,
Nie przyjmując się niczym wcale.

Lato, lato mieszka w drzewach,
Lato, lato, w ptakach śpiewa,
W słońcu każe okryć twarz,
Lato, lato jak się masz.

Lato, lato dam ci różę,
Lato, lato, zostań dłużej,
Zamiast się po krajach włóczyć stu,
Lato, lato zostań tu.