Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

 

1. Zabawa ruchowa przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty" tutaj

 

2. Czy wiecie co to jest orkiestra symfoniczna? Zapraszam do obejrzenia filmiku  tutaj

Powiedzcie proszę:

- Ilu muzyków gra w orkiestrze symfonicznej?

- Jakie znacie instrumenty perkusyjne, które grają w orkiestrze symfonicznej?

- Jakie znacie instrumenty strunowe ?

- Jakie znacie instrumenty dęte ?

- Kto kieruje orkiestrą symfoniczną?

- Co  trzyma w ręku dyrygent?

 

3. Kochani wczoraj wykonałyście instrument  muzyczny "Przeszkadzajki - marakasy".
    Dołączcie proszę do orkiestry przedszkolaków
grając na swoich instrumentach tutaj

 

4. Puzzle paskowe  tutaj

- rozetnij obrazek wzdłóż przerywanych linii,

- na podstawie liczb znajdujących się na poszczególnych fragmentach układanki ułóż obrazek,

- przyklej na kolorową kartkę,

- po wyschnięciu kleju pokoloruj obrazek.

 

5. Zabawa ruchowa przy piosence "Jestem Muzykantem Konszabelantem " tutaj

 

6. Praca z książką K.P. strona 17 (obydwie strony)

 - rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami;

 - wyklaskiwanie sylab według wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instruentów po śladzie.

7. W ramach przypomnienia i utrwalenia poznanych literek wykonajcie:
    W książce „ Kropki, kreski, litery” kartę pracy nr 8 z literką H -h
           wraz z ulepieniem – hipopotama.

8. Oglądanie ilustracji w Księdze zabaw z literami (s. 70-71).
       Tworzenie zbiorów według instrukcji, czytanie prostych wyrazów związanych z instrumentami.

9. Do waszego muzycznego zestawu dodamy dzisiaj 2 nowe instrumenty:
     kastaniety, zrobione z ogromnych guzików.

Materiały i przybory:

- gruba tektura – z kartonowego pudła
- duże, kolorowe guziki
- igła z dużą dziurką
- kolorowa włóczka lub grube nici
- nożyczki
-flamastry

       * Z grubej tektury wycinamy paski długości ok 15- 18 cm, szerokość ok 4,5 cm
                               (szerokość musi być dostosowana do średnicy guzików)

       * Na igłę nawlekamy grubą, kolorową nić lub włóczkę, zawiązujemy supełek.
          Na obu końcach kartonu, przyszywamy duże guziki.
          Jeśli przyszywaniem ma się zająć samodzielnie dziecko warto zrobić igłą dziurki
                             (dziecku może być ciężko przebić igłą karton).

         * Pasek z przyszytymi guzikami zginamy na pół. Gotowe kastaniety ozdabiamy flamastrami.
            Możemy też pomalować je farbami lub okleić kolorowym papierem.


   Bębenki z puszek i baloników

     Materiały i przybory:

- puste puszki po konserwowanych warzywach
- farba do metalu, pędzel, podkładka
- baloniki
- gumki recepturki
- nożyczki
- patyczki do bębnienia, np. po shusi

       * Puste puszki po konserwowanych warzywach malujemy farbą do metalu.
          Pozostawiamy do wyschnięcia. Możemy również użyć niepomalowanych puszek.

       * Z balonika odcinamy ogonek przeznaczony do nadmuchiwania i naciągamy
          balonik na puszkę. Przy naciąganiu balonika na największą puszkę- balonik może pękać.

       * Dla pewności zabezpieczamy balonik gumką recepturką.