Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

 

1. Powitankapiosenka ♫
         Zacznijmy nasze wspólne spotkanie znaną Wam zabawą:

     Wszyscy są, witam Was,
     zaczynamy. Już czas.
     Jestem ja, jesteś Ty.
     Raz, dwa, trzy.

2. Słuchanie wiersza „Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”

       Wróbel w gości wpadł do wron.
         I już w progu, jak to on,
         Bardzo grzecznie: - Ćwir, ćwir! – rzekł!
         Wrony na to w dziki skrzek:
         - Co on gada?!
         - Kra, kra, kra!
         - Tyś słyszała, to co ja?
         - Jakiś jazgot?
         - Zgrzyt?
         - I brzdęk?
         - Co to był za dziwny dźwięk?!

     Wróbel: Ćwir! – powtórzył więc.
     Wtedy wrony: buch, bam, bęc!
     Po kolei spadły: bach!
     Z przerażenia wprost na piach.

     A gdy otrzepały puch,
     Oczyściły z piachu brzuch,
     Skrzydła, dziobek oraz pięty,
     Rzekły: - Biedak jest ćwirnięty.

     Rozmowa w oparciu o tekst wiersza:
     * dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki niż one?
     * dlaczego chciały, żeby wszyscy mówili tak samo?
     * czy dźwięki „kra” były lepsze lub gorsze od „ćwir”?
     * co może oznaczać przysłowie „kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”?
     *
czy pasuje ono do każdej sytuacji ?
     * czy wszystkim ludziom musi podobać się to samo?
     * co to znaczy, że mamy różny gust, różne upodobania?


3. Zabawa słuchowa „Rytm z nakrętek”
Do zabawy potrzebne będzie:10-12 nakrętek od butelek typu PET
                                                w trzech kolorach.
Dziecko układa rytm 3-4 elementowy, rodzeństwo lub Rodzic odtwarza
ten rytm ruchem w taki sposób, że ten sam symbol odpowiada
temu samemu ruchowi. Następuje zmiana ról.


4. Słuchanie i śpiewanie „Sto lat…

   Sto lat, sto lat - niech żyje, żyje nam

   Sto lat, sto lat - niech żyje, żyje nam!
   Jeszcze raz, jeszcze raz - niech żyje, żyje nam
   Niech żyje nam.

  
- w jakich okolicznościach śpiewa się tę piosenkę w Polsce?

5. Słuchanie i śpiewanie „Happy Birthday

Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday dear (Teddy),
Happy birthday to you!

From good friends and true,
From old friends and new,
May good luck go with you,
And happiness too.

Do muzykowania z dzieckiem wcale nie trzeba wizyty w sklepie zabawkowym,
nadszarpnięcia budżetu oraz zagracenia pokoju plastikiem. Poniżej przedstawiamy
Wam kolejne propozycje łatwych i szybkich w wykonaniu instrumentów, które
na pewno spodobają się po pierwsze Waszemu dziecku, a po drugie Waszym portfelom.
Wykonane są z tego co każdy z Was znajdzie u siebie w domu. Samo tworzenie
domowych instrumentów jest świetnym sposobem na wspólne spędzenie czasu
a wieczorne koncertowanie może przynieść sporo śmiechu i dobrej zabawy. Do dzieła !

   6. Instrument muzycznyGrzechotka”.
     Tekturową rolkę zaklejamy taśmą z jednej strony. Następnie nasypujemy
     nasiona (np. groszek, ryż, kaszę) i zaklejamy z drugiej strony.
     Całość ozdabiamy. 

   7. Instrument muzyczny „Fletnia”.

     Słomki do napojów obcinamy tak, by każda była krótsza od poprzedniej.
     Odcinamy kawałek taśmy dwustronnej i układamy na niej słomki, blisko siebie,
     jedna obok drugiej. Taśmą lub klejem mocujemy kawałek tasiemki
     do powieszania fletni na szyi. 
Jest to przy okazji fajne ćwiczenie logopedyczne
     dla buzi dziecka.

8. Instrument muzyczny „Gitara”.

        
       Materiały i przybory:

               - opakowanie po wyciąganych chusteczkach higienicznych
               - kolorowy samoprzylepny papier
               - nożyczki
               - kilka gumek recepturek
               - kawałek grubego kartonu [np. z pudła]
               - czarny marker
               - taśma samoklejąca

     * Brzegi opakowania po chusteczkach higienicznych zabezpieczamy taśmą klejącą.
         Z kolorowego papieru samoklejącego wycinamy dowolne kształty i oklejamy pudło
       rezonansowe gitary.
     * Zakładamy gumki recepturki, tak by były dość mocno naprężone.
     * Na tym etapie mamy bardzo fajne brzękadełko.
    * Z grubego kartonu wycinamy gryf do gitary. Markerem rysujemy struny wraz
         z ich mocowaniem oraz progi.
     * Przy pomocy taśmy klejącej mocujemy gryf gitary. Warto jednym fragmentem
         taśmy samoprzylepnej przykleić wszystkie gumki recepturki- nie będą się wtedy
       tak łatwo przemieszczały a przy przypadkowym pęknięciu gumka nie wystrzeli.
     * Gitara jest gotowa. Teraz można poszaleć w rytmie ulubionej muzyki!

                                                                 Fantastycznej zabawy z muzyką!!!

9. Karty pracy
  
Karta pracy nr 19 (pierwsza strona)
             - pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania.

Karta pracy nr 20 (druga strona)
           - kolorowanie pól z właściwym układem nut.