Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

 

1. Zabawa ruchowo- muzyczna „Ręce do góry

         Ręce do góry hop sa sa ,                            
         teraz kucnij i złap psa,
         ręka prawa, ręka lewa,
         i już latasz tak jak mewa.
         Hop do przodu ,
         klaśnij raz.
         Teraz w dół
         i w górę dwa.

       Noga prawa, noga lewa
       kręcisz nogą,
       tak jak trzeba.
       W lewo raz, w prawo dwa,
       skacz na nodze tak jak ja.
       Obrót w lewo ,klaśnij raz,
       zatańczymy jeszcze raz.

2. Słuchanie fragmentu opowiadania „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”
                                            
Renata Piątkowska

– No, Łukasz, co z tobą? – Babcia podeszła do wnuczka, który zwinął się w kłębek na kanapie,
i pogłaskała go po głowie.
– Babciu, przecież ty wiesz, że ja się nauczyłem tego wiersza. Umiałem go! Jeszcze wczoraj
mówiłem go z pamięci bez jednego błędu!
– To prawda – przyznała babcia.
– No widzisz. A na występie, gdy przyszła moja kolej, wszystko zepsułem. Początkowo szło
mi nawet dobrze. Gdy powiedziałem jedną linijkę, zaraz wiedziałem, jak zaczyna się następna.
Aż doszedłem do miejsca, w którym Słoń Trąbalski pozapominał imiona swoich dzieci, żony,
a nawet własne. Wybrał się więc do doktora, adwokata, szewca i rejenta, lecz nie pamiętał, o co
mu chodzi. Powiedziałem słowa: „Dobrze wiedziałem, lecz zapomniałem, może kto z panów
wie, czego chciałem?”.
I tu koniec. Nie wiedziałem, co dalej. Nie mogłem sobie przypomnieć, jak zaczyna się następna
zwrotka. Zapomniałem, jak się nazywam. W głowie miałem pustkę. – Widać było, że Łukasz
bardzo przeżywa swój nieudany występ.
– Wiem, że nauczyłeś się tego wiersza, ale dopadła cię trema. To się zdarza nawet prawdziwym
aktorom na scenie – pocieszała babcia.
– Nie wyszło mi z tym wierszem, ale największą przykrość zrobił mi Witek – rozżalił się
Łukasz.
– A co on ma z tym wspólnego? – spytała babcia.
– Witek przepytywał mnie z tego wiersza przed występem, a potem siedział w pierwszym
rzędzie i miał trzymać za mnie kciuki. I kiedy na scenie zapomniałem, co mam dalej mówić,
na sali zapadła cisza. Przeciągała się coraz bardziej, a ja byłem coraz bardziej przerażony. Szukając
ratunku, spojrzałem na Witka. Myślałem, że może mi podpowie, jak zaczyna się następna
zwrotka. A wtedy Witek zaczął się ze mnie śmiać. Pokazał na mnie palcem i zawołał:
– Mówi wiersz o zapominalskim słoniu, a sam zapomniał, jak ma być dalej. Łukasz Trąbalski,
zapominalski! Ha-ha-ha! – Witek śmiał się głośno i złośliwie, a razem z nim cała sala. Ten
śmiech słyszałem nawet za kulisami. Nigdy mu tego nie zapomnę. Przyjaciel się tak nie zachowuje
– stwierdził Łukasz z żalem.
– No cóż, jak mówi przysłowie, prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Ty, będąc
w kłopocie, zawiodłeś się na swoim przyjacielu, ale nie zawsze tak bywa. Trudna sytuacja może
być okazją, aby ktoś poznał nas z najlepszej strony.

 Dzielenie się wrażeniami po wysłuchaniu opowiadania:
- Jak miał na imię bohater opowiadania?
- Co mu się przytrafiło?
- Na czyją pomoc liczył Łukasz?
- Jak myślicie, jak się wtedy czuł?
- Co oznacza przysłowie „ Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”?
- Co mogłoby pomóc poprawić nastrój Łukaszowi?

3. Zabawa „Ukryte wyrazy”.

Zabawa polega na układaniu wyrazów z liter ukrytych w tabelce.
Zadanie jest proste, zaczynamy w polu z kropką i wpisujemy do prostokątnej tabelki
poniżej znajdująca się tam literę. To będzie pierwsza litera poszukiwanego wyrazu.
Kolejna litera znajduje się w miejscu zakończenia strzałki i tak dalej.
Wszystkie odszukane litery wpisujemy kolejno do tabelki i tak powstaje nasze hasło.

4. Karta pracy nr 21 (obydwie strony)
- rysowanie propozycji pomocy innym,
- pisanie po śladzie wyrazów, które odpowiadają stanom emocjonalnym osób na ilustracjach.

5. W ramach przypomnienia i utrwalenia poznanych literek wykonajcie :
     W książce „ Kropki, kreski, litery” kartę pracy nr 15 z literką N- n wraz
                                        z ulepieniem – nosorożca.