Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

 

1. Ruchowa zabawa dramowa „Poruszamy się jak…” – rodzic  wydaje kolejne instrukcje:
      - Chodzimy jak ludzie zmęczeni,
      - Chodzimy jak ludzie smutni,
      - Chodzimy jak ludzie weseli itp.

2. Słuchanie wiersza „Czarna jama” Joanna Papuzińska

Nie wie tata ani mama, że jest w domu czarna jama…
Czarna, czarna, czarna dziura bardzo straszna i ponura.
Gdy w pokoju jestem sam lub gdy w nocy się obudzę,
to się boję spojrzeć tam.
Tam jest chyba mokro, ślisko, jakby przeszło ślimaczysko…

Musi żyć tam wstrętne zwierzę, co ma skołtunione pierze,
i do łóżka mi się wepchnie!
To jest gęba rozdziawiona, wilczym zębem obrębiona,
coś w niej skrzeknie, chrypnie, wrzaśnie i ta gęba się zatrzaśnie…
Ła!

Ojej, tato, ojej, mamo, uratujcie mnie przed jamą!
Nie zamykaj, mamo, drzwi, bo jest bardzo straszno mi. 
A w dodatku w tamtej jamie coś tak jakby mruga na mnie,
że mam przyjść…

Może tkwi tam mała bieda, która rady sobie nie da?
Którą trzeba poratować? Może leżą skarby skrzacie?
Więc podczołgam się jak kot. Ja – odważny,
ja – zuchwalec wetknę w jamę jeden palec.

I wetknąłem aż po gardło, ale nic mnie nie pożarło.
Więc za palcem wlazłem cały. Wlazłem cały! No i już.
Jaki tu mięciutki kurz. Chyba będę miał tu dom.
Chyba to jest pyszna nora, nie za duża, lecz dość spora.
Latareczkę małą mam. Nie ma w domu żadnych jam!

Rodzic prowadzi rozmowę na temat wiersza, pomagając dzieciom pytaniami:
- Czy bohaterem wiersza jest chłopiec, czy dziewczynka?
- Po czym to poznaliście?
- Czego boi się bohater wiersza?
- Co to jest „lęk”?
- Czy to dobrze, czy źle się bać?
- Jakie są sposoby poradzenia sobie z lękiem przed nieznanym?
- Czym jest „czarna jama” z opowiadania?
- Dlaczego ciemność budzi w nas lęk?

3. Przestrzenna praca plastyczna „Budujemy czarną jamę”.

Zadaniem dzieci jest wykonanie „czarnej jamy”, w której następnie schowają swoje lęki i obawy.
Jama powinna być wykonana z gazet. Dzieci mają do dyspozycji dużą liczbę gazet, taśmę klejącą,
nożyczki, klej. Można zasugerować dziecku, że jama może być zbudowana na jakiejś konstrukcji,
np. na krześle.

4. „Nasze uczucia” – samodzielna praca z Księgą zabaw z literami (s. 72–73)
         – czytanie prostych wyrazów, oglądanie ilustracji, zabawa czerwoną folią.

5. Karta pracy nr 22 (pierwsza strona)
     – łączenie kropek zgodnie z instrukcją, rysowanie linii po śladzie według

         symbolicznych wskazówek.

6. Karta pracy nr 28 (pierwsza strona)
       – pisanie po śladzie wyrazów określających emocje.