Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

 

Dziś spróbujemy kształtować w dziecku umiejętność radzenia sobie ze strachem,
zachęcić do rozpoznawania i określania emocji.

1. Nauka krótkiego wiersza.

     Wszyscy oczy zamykamy,
     wszyscy uszy nastawiamy.
     I w ciemności i w ciemności
     dokładnie słuchamy.

2. Słuchanie wiersza „Przytul stracha” – Małgorzata Strzałkowska

     Strach ma strasznie wielkie oczy,
     strasznym wzrokiem wokół toczy…
     Lecz gdy go za uszkiem głaszczę,
     w śmieszny pyszczek zmienia paszczę.
     Coś dziwnego z nim się dzieje –
     łagodnieje i maleje,
     mruży swoje kocie oczy
     i w ogóle jest uroczy!
   Strach ma strasznie wielkie oczy,
   strasznym wzrokiem wokół toczy,
   lecz ty dłużej się nie wahaj
   i po prostu przytul stracha!

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza i na temat strachu. Zadajmy następujące pytania:
         - Co to jest strach?
         - Kiedy strach się pojawia?
         - Jak wygląda?
         - Czy w ogóle ma wygląd?
         - Co czujesz, gdy pojawia się strach?
         - Czego się boisz?
         - Co robisz, gdy pojawia się strach? A co możesz teraz zrobić?

3. Strach na wróblekolorowanie według własnego pomysłu.
 

4. Zabawa „Kreatywne poduszki”.
    Jest to dobre ćwiczenie na utrzymanie równowagi, utrzymanie prawidłowej postawy ciała
    oraz skoczność. I przy okazji przyjemne spędzanie czasu w domu.

5. Zabawa dramowa „Mój strach”.
   
Gdy dziecko jest czymś zaniepokojone lub odczuwa strach może narysować
    na kartce to uczucie, zmiąć kartkę i wyrzucić ją do kosza. Spróbujmy tak
    właśnie się pobawić. Przygotujmy kilka kartek lub stare gazety.
    Pozwólmy dziecku przelać na papier negatywne emocje,
    a następnie wyrzucić je do kosza lub jakiegoś pudełka.
    Przy okazji jest to również dobre ćwiczenie na celność.
    Dziecko może też targać papier ze „strachem” na małe kawałki.

6. Zabawa językowa „Radzę sobie ze strachem”.
    Osłuchanie z rymowanką, która sprawi, że strach całkiem zniknie
    lub zamieni się
w wesołego potworka:

             Strachu, strachu, rozchmurz się!
             Strachu, strachu, przytul się!
             Czarno, ciemno znika już…
             Słońce, jasno jest tuż, tuż!

    Po wyrecytowaniu rymowanki dziecko może robić śmieszne figury, śmieszne miny,
    przytulać się
i tańczyć – wyrażać na różne sposoby radość z pokonania strachu.
    Powtarzajmy z dzieckiem rymowankę tak długo, aż nauczy się jej na pamięć.

7. Zabawa plastyczna „Stworki- malowanie przy użyciu słomki do napojów.

Zabawa ta nieodłącznie wiąże się z chlapaniem, ponieważ wykorzystujemy farby
dość mocno rozwodnione. Do chlapania można wykorzystać pędzelek.
Na rozchlapaną plamę przykładamy słomkę do napojów i ją rozdmuchujemy.
Zabawa ma też inne wymierne korzyści dla rozwoju dziecka.
Stanowi jeden z elementów ćwiczeń logopedycznych poprawiających artykulację dzieci.

W zależności od stopnia rozwoju dziecka zabawa może obejmować tworzenie kleksów,
czy zabawnych stworków.

8. Karta pracy nr 22 (druga strona)
- kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania;

9. Karta pracy nr 23 (pierwsza strona)
- kreślenie drogi w labiryncie, pisanie wyrazów po śladzie.