Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1. Słuchanie opowiadania „Pogoda”

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę.
Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.
- Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury - chłopiec ze smutkiem
   spogląda w okno.
- Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie,
   pewnie ich nie założę
- coraz bardziej denerwuje się Adaś.
- Nie martw się, popatrz termometr wskazuje wysoką temperaturę - tłumaczy mama.
- Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się jaka
  będzie pogoda
- na ekranie pojawiła się mapa Polski.
- Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur - tłumaczy Adasiowi.
- Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.
Adaś wpatruje się w mapę pogody.
- Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią
   zaznaczamy na nim pogodę jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola.
   Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.
- Na nas już czas - mama z Adasiem idą do przedszkola.
- Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.
Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno nie spadła ani jedna kropla deszczu.
Był spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę.
Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

Rozmowa o treści:
- Gdzie wybierał się Adaś?
- Dlaczego chłopiec był zmartwiony?
- Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?
- Jak pogoda była na wycieczce?

 

2. Oglądanie filmu „Co to jest pogoda?

 

3. Prowadzimy „Kalendarz pogody”
   
Zaznaczaj na kalendarzu, jak zmieniała się pogoda danego dnia aktualnego tygodnia.

    Wykorzystaj do tego planszę „Tygodniowy kalendarz pogody
     oraz Symbole pogodowe do wycięcia i wklejenia na kalendarz”.

 

4. Praca plastycznaPogodowa kostka”.
   
Wytnij szablon kostki oraz złóż po zaznaczonych liniach.

 

5. Karta pracy nr 41 (obydwie strony)
   - łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie liter,
     tworzenie z nich wyrazów;
   - uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia.

6. Łamigłówka  "Pogoda i pory roku" tutaj

 

7. Wyszukaj na obrazku wszystkie parasole i pokoloruj je  tutaj