Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1. Słuchanie piosenki pt. "Przyjaciela mam"   tutaj

 

2. Rozmowa na temat "Mój przyjaciel" -próba określenia, kto to jest przyjaciel ?
    Można zadawać dzieciom pytania pomocnicze np. Kogo nazywamy przyjacielem?
    Czym przyjaciel różni się od kolegi? Jak powinien zachowywać się przyjaciel?
    Co to znaczy, że prawdziwego przyjaciela poznaje się w biedzie?
    Kto z was ma prawdziwego przyjaciela?

 

3. "Koleżanki i koledzy" z "Wyprawki" karta 53 dzieci wykonują ramki na zdjęcia.
     Na kartkach rysują swoje portrety, następnie umieszczają je w ramce i mogą
     podarować swojej koleżance (koledze), przyjaciółce ( przyjacielowi).

 

4. Zabawa ruchowa "Rekin i krab" - nauczyciel (rodzic) układa linę ze skakanek.
    Umawia się z dziećmi, że z jednej strony jest morze, z drugiej - piasek.
    Na hasło - krab - dzieci muszą uciec z piasku przed krabem - przeskoczyć na morze.
    Na hasło - rekin - dzieci uciekają z morza na piasek. Hasła należy podawać coraz szybciej.

 

5. Układanie historyjki obrazkowej "Pomoc przy piłkach" tutaj

 

6. Praca z KP. strona 46 (obydwie strony)

- czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń,
   łączenie podpisów z właściwymi obrazkami;

- podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw w wykreślance.

 

7. Słuchanie wiersza „Mój przyjaciel”

   Mój przyjaciel daję słowo,
   jest osobą wyjątkową!

   Umie robić zamki z piasku,
   po podwórku biega w kasku.
   I dla innych się naraża
   jak policjant albo strażak.

   Czasem bywa też piratem,
   co na statku ma armatę.
   Raz rycerską nosi zbroję,
   innym razem jest kowbojem.

   Kiedy się spotkamy w parku,
   to podzieli się koparką.
   I pożyczy mi łopatkę
   lub wiaderko w żółtą kratkę.

   Bardzo lubi mleczne krówki,
   i czerwone ciężarówki.
   Piłkę nożną kopie w błocie,
   z kotem ściga się po płocie.

   A w kieszonce od spódniczki,
   trzyma procę i kamyczki.
   Mój przyjaciel daję słowo
   Jest dziewczynką wyjątkową!

Po wysłuchaniu wiersza dziecko udziela odpowiedzi na temat przyjaciół i przyjaźni.
Rodzic pyta:

- kogo możemy nazwać przyjacielem?
- jaki powinien być przyjaciel?
- w jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?

8. Zabawa usprawniająca rozwój mowy „Syk węża”

   Idzie sobie mały wąż,
   Idzie i tak syczy wciąż:
   Sss…
   Idzie sobie tenże wąż
   W stronę lasu, sycząc wciąż
   Sss…
   Syczy, syczy wężyk mały –
   W syku jego urok cały
   Sss…
   Nikt nie syczy pięknie tak,
   Ani kwoka, ani szpak:
   Sss…
   Nie potrafi tak ropucha,
   Nawet ta brzęcząca mucha:
   Sss…
   Twe syczenie wężu mój
   Też podziwia pszczółek rój
   Sss…