Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Zabawa na powitanie pt "Pokaż proszę".
POKAŻ PROSZĘ
pokaż proszę gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową "tak" lub "nie"
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się!

Życzenia


Oglądanie zdjęć dzieci: dziewczynek i chłopców z różnych kontynentów.
Nauczyciel określa temat zajęcia poprzez zadawanie pytań:
- Czy dziecko jest człowiekiem?
- Czy dorosły człowiek był kiedyś dzieckiem?
- Czy wiecie co oznacza słowo prawo?
Nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że są na świecie rzeczy jednakowe dla wszystkich ludzi to są prawa. Każdy człowiek ma swoje prawa, normy, które go chronią i pozwalają funkcjonować w społeczeństwie, państwie. Prawo to znaczy, że komuś coś wolno lub czegoś nie wolno.
- Czy na świecie (w przedszkolu w domu podczas zabaw) można działać bez praw?
- Co działoby się gdyby ludzie nie przestrzegali prawa? (chaos, bałagan, zamieszanie)
Po wstępnym dialogu z dziećmi nauczyciel wysuwa wniosek:
„Prawa człowieka zaczynają się od praw dziecka".
Czasami dorośli zapominają o prawach dziecka lub nie traktują ich poważnie.
Warto jest zapoznać się z nimi i znać swoje prawa.
Świat należy do wszystkich ludzi i należy ich przestrzegać (trzeba je szanować).

Prawa dziecka

Słuchanie wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego.
Zwrócenie uwagi dzieci, jakie prawa przedstawione są w wierszu „O prawach dziecka”

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały, prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.

Rozmowa na temat przeczytanego wiersza.
- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawa mają dzieci?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci?

Piosenka

 

 

"Z mamą i tatą" - ćwiczenia logopedyczne

Potrzebne będzie lusterko dla dziecka.
Rodzic czyta tekst ćwiczeń i demonstruje je dziecku powtarzając je kilkakrotnie.
Dziecko naśladuje ćwiczenia.

Powitanie – przy szeroko otwartych ustach język – tata – wita się ze swoimi dziećmi – zębami, dotykając swoim czubkiem do każdego zęba: najpierw na górze, potem na dole.
Spacer – język oblizuje dookoła wargi: raz górną, raz dolną, spaceruje wokół ust.
Huśtawka – język – tata – huśta swoje dzieci: unosi się raz za górne, raz za dolne zęby.
Malowanie sufitu – język maluje sufit w domu, przesuwając się kilkakrotnie od górnych zębów w stronę gardła.
Kropeczki – czubek języka maluje kropeczki na suficie (dotyka podniebienia).
Buziaki – dzieci przesyłają buziaki dla mamy i taty przez mocne ściągnięcie warg.


"Nasza rodzina" - odgadywanie zagadek dotyczących rodziny

Poznajcie sami
– to pewna ważna pani,
co przytuli, kiedy płaczę,
nawet wtedy, gdy wilka zobaczę.
I tyle rzeczy potrafi zrobić sama!
To na pewno moja...
(mama)

To taki pan,
co potrafi naprawić kran.
Ogląda w telewizji mecze,
wtedy, gdy mama ciasto piecze.
I powiedział, że kiedyś zwiedzimy pół świata.
To na pewno mój...
(tata)

To taka starsza pani,
co kiedyś przyznacie sami,
że najwspanialsza jest na świecie
i świetne babeczki piecze.
Wczoraj przyniosła smakołyk dla kota Drapcia.
To na pewno moja...
(babcia)

To taki starszy pan,
co kiedyś wiele robił sam.
Teraz często mnie rozpieszcza,
ja natomiast mu pomagam
w rozwiązywaniu krzyżówek i zagadek.
To na pewno mój...
(dziadek)

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma...
(rodzina)

Ja i moja rodzina   link

"Mamo, tato, ile kroków do domu?" - zabawa ruchowa

Dziecko staje na końcu pokoju. Na drugim końcu pokoju staje rodzic, zwrócony plecami do dziecka.
Dziecko woła: Mamo, mamo, ile kroków do domu? (lub "Tato, tato").
Rodzic odwraca się i mówi, np.: Dwa kroki.
Dziecko przemieszcza się w stronę rodzica, wykonując dwa kroki, głośno licząc.
Zabawa kończy się, kiedy dziecko dojdzie do rodzica i przekaże mu gorący uścisk.
Następnie dochodzi do zamiany ról.
Mama woła "synku, synku/ córeczko, córeczko ile kroków do domu" i robi dokładnie to, co wcześniej dz.

"Dom" - zabawa tematyczna.

Pobawcie się w dom, korzystając z dostępnych w pokoju dziecka zabawek.
Zamieńcie się rolami na czas zabawy: dziecko staje się rodzicem, a rodzic dzieckiem.
Czerpcie przyjemność ze wspólnego spędzania czasu :)

Piosenka

 

Zabawa „Rodziny zwierząt”

Rodzic mówi dziecku na ucho, jakim zwierzęciem jest. Podaje nazwy czterech zwierząt (np. kot, pies, kura, kaczka). Dziecko przemieszcza się po pokoju, naśladując ruchy danego zwierzęcia i wydawane przez nie odgłosy.

Piosenka "Mój tata"

Mój tata” rozmowa na temat taty inspirowana wierszem.

Rodzic czyta dziecku wiersz Bożeny Forma pt. „Mój tata”

Mój tato” Bożena Forma

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Pytania dla dzieci na temat tatusia:

Jak ma na imię Twój tatuś?

Jak wygląda Twój tato? Jaki jest dla Ciebie?

Co robisz wspólnie z tatą? Kim jest z zawodu Twój tatuś?

Jakie ma hobby?

 

Zabawa „Rodziny zwierząt”

Rodzic mówi dziecku na ucho, jakim zwierzęciem jest. Podaje nazwy czterech zwierząt (np. kot, pies, kura, kaczka). Dziecko przemieszcza się po pokoju, naśladując ruchy danego zwierzęcia i wydawane przez nie odgłosy.

Krawat dla taty praca plastyczna wzór

Zabawa „Niech zamienią się miejscami…”

Dziecko siedzi na podłodze przed przedmiotami wybranymi przez siebie np. lalka, miś, piłka, auto. Przedmioty są ułożone w jednym rzędzie jeden z drugim. Następnie rodzic wydaje polecenia.

Niech zamienią się miejscami te przedmioty które…:

mają tylko kolor czerwony, 

mają tylko oczy,

mają tylko koła,

są plastikowe,

są pluszowa,

mają coś w kształcie koła,

nie mają kształtu okrągłego

Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?”- rozmowa z dzieckiem na podstawie ilustracji przedstawiającej rodzinę oraz doświadczeń dziecka.

Ilustracja przedstawiająca „Rodzinę”:

Ilustracja

Dziecko przygląda się ilustracji, a rodzic zadaje pytania:

-Jak myślisz, kto to jest? (rodzina)

-Ile osób znajduje się na zdjęciu?

-Kto to jest rodzeństwo? (to siostra albo brat)

-Czy Ty masz rodzeństwo?

-Co robią dzieci na obrazku?

-Jakie zwierzęta występują na obrazku?

-Czy zwierzęta są członkami rodziny?

Hulajnoga”- zabawy ruchowe.

Ćwiczenia oddechowe „Jadę hulajnogą”.

Dziecko stoi na dywanie. Na słowo rodzica: „Hulajnoga” dziecko przemieszcza się po sali, naśladując jazdę hulajnogą. Na słowo: „Stop” dziecko zatrzymuje się, odpoczywa. Następnie bierze nosem głęboki wdech i powoli wypuszcza powietrze. Za drugim razem dziecko bierze wdech, przy wydechu podskakując, woła: Hulajnoga!

Dowolne ruchy dziecka przy piosence „Hulajnoga” link

Wycieczka”- masażyk

Rodzic wykonuje dziecku masażyk pleców wypowiadając jednocześnie słowa wierszyka.

Wycieczka”

Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),

skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)

żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),

kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),

a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).

Świeci słonko(palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),

wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),

pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).

Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)

 Piosenka „Zabiorę brata”

Rodzic czyta dziecku słowa piosenki, następnie dziecko powtarza za rodzicem wersy. Dziecko próbuje śpiewać piosenkę o bracie z rodzicem.

Zabiorę brata”

 słowa Ewa Chotomska, muzyka Krzysztof Marzec link

Ten mały to mój starszy brat,

On zawsze bardzo mało jadł,

Marudzi już od rana,

Bo nie chce jeść śniadania.

Więc martwi się rodzina,

Że ma „niejadka” syna.

Przepadam wprost za bratem,

I straszę czasem tatę.

Ref.:

Zabiorę brata na koniec świata,

Znajdziemy wyspę jak Robinson.

Zabiorę brata na koniec świata,

Tam zbudujemy wspólny dom.

W szałasie będzie można spać

I pomarańcze z drzewa rwać,

Codziennie jeść banany,

U stóp wspaniałej liany.

A mleko pić z kokosa,

Co rośnie koło nosa.

Nie będzie nikt narzekał,

Że nie pijemy mleka.

Ref.:

Zabiorę brata na koniec świata…

Wakacje będą cały rok,

Gorąca plaża już o krok,

Powietrze, słońce, woda,

Beztroska i wygoda.

A jeśli za rodziną

Na wyspie zatęsknimy,

Wyślemy list w butelce,

Do siebie zaprosimy.

Ref.:

Zabiorę brata na koniec świata…

Kolorowanka

O kim mówi zagadka?
„Kto nas kocha tak jak nikt
i ogarnia całym sercem?
I do kogo można przyjść
Z każdym smutkiem jak najprędzej?”(mama)

Kocham Mamę”- rozmowa na temat relacji dziecka z jego mamą.

Dziecko opowiada o swojej mamie. Przedstawia ją. Opisuje cechy zewnętrzne (kolor oczu, włosów). Wymienia cechy charakteru. Dziecko mówi, co lubi robić ze swoją mamą.

Należy zwrócić uwagę, aby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami.

Przykładowe wypowiedzi:

Moja mama ma na imię …

Moja mama ma niebieskie oczy i brązowe włosy.

Moja mama jest zawsze miła. Często uśmiecha się do mnie.

Lubię ze swoją mamą chodzić na spacery.

Zabawa ruchowa „Spacer z mamą”.

Dziecko z mamą łapią się za rękę. Dziecko kuca.

Rodzic trzyma dziecko za rękę i idzie z nim na spacer. Dziecko porusza się w pozycji „na kucaka”.

Zabawę powtarzamy trzy razy.

Wiersz "Bukiecik dla mamy"

Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl

Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki

Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie

Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Co robi mama”:
Dzieci kolejno naśladują czynności podane przez nauczyciela: czesanie, pranie, odkurzanie, prasowanie, prowadzenie samochodu.

Piosenka dla mamy

Laurka dla mamy - odbicie dłoni kliknij

W nagrodę bajka