Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Witam was kochane dzieciaczki. Z niektórymi z was spotkam się już w przedszkolu a z resztą mam nadzieje, że już niedługo.

 

Próba nazywania przez dzieci, co może oznaczać emocja przedstawiona na każdej z buzi  kliknij

 

Rozmowa z dziećmi na temat uczuć i emocji, które mamy w sobie w zależności od różnych sytuacji. Co to są uczucia?, Gdzie rodzą się uczucia?

Przedstawienie dzieciom definicji emocji – dostosowanej do wieku i możliwości dzieci.

Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami - ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. Nie podlegają ocenie moralnej, zatem każdy ma prawo czuć się szczęśliwy jak i zły. Najważniejsze jest to co robimy z tymi emocjami czy i w jaki sposób pokarzemy nasze emocje innym.

Plansza emocje kliknij

 

Zabawa „Dokończ zdanie”
- Jestem zły gdy ... 
- Cieszę się gdy ...
- Jestem smutny gdy ...
- Jestem zdziwiony gdy ...

 

Połącz twarze z dziećmi

 

Kilka słów o emocjach kliknij

 

I na koniec w nagrodę bajka o emocjach kliknij

 

Witam Was bardzo serdecznie !!!

Na początek zagadki „Co to? Kto to?”

 Może być dęty, może być i strunowy,

 ważne, aby był do gry gotowy.

 Piękne dźwięki nam wygrywa,

 z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)

 

Jest to zespół niemały,

mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.

Gdy wszyscy razem zaczynają grać,

to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)

 

Zna go każde w przedszkolu dziecko,

zawsze stoi przed swoją orkiestrą

i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)

 

Dyrygenta wszyscy się słuchają,

tylko na nią patrzeć mają.

Dzięki tej drewnianej pałeczce

wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)

 

Trochę się poruszamy przy zabawie muzyczno - ruchowej "Głowa, ramiona, kolona, pięty" link

 

Słuchanie bajki „W krainie dźwięków”:

Dawno, dawno temu, w Zaczarowanej Krainie mieszkali dziewczynka i chłopiec. Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki,a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy. Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły. Wszyscy byli bardzo szczęśliwi. Pewnego dnia do krainy przybył Czarodziej. Był zły i zazdrosny, że wszyscy dobrze się tu bawią i potrafią grać na instrumentach. Ponieważ sam nie potrafił na niczym grać,- ukradł wszystkie instrumenty z Zaczarowanej Krainy. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zadźwięczał, nikt nie miał ochoty tańczyć ani śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni. Małgosia i Jaś wyruszyli do Czarodzieja i zaproponowali, że nauczą go grać w zamian za zwrot instrumentów. Czarodziej pokazał dzieciom tajemniczy zapis i obiecał, że gdy pomogą go odczytać - odda im instrumenty.

Posłuchajcie piosenki "Muzyczna niedziela"  link

 

Pokoloruj kliknij do wyboru kliknij

 

Na koniec zapraszam do obejrzenia bajki Skąd ten dźwięk

 

Powodzenia

 

Witajcie kochani !

 

Na początku zróbmy sobie małą rozgrzewkę, oczywiście przy muzyce   tutaj

 

Zabawa „Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna, masażyk.

Dziecko siedzi odwrócone plecami, przed rodzicem, na podłodze.

Rodzic wyko­nuje masaż pleców zgodnie z instrukcją:

Idą słonie (na plecach klepiemy na przemian całą dłonią jednej ręki i drugiej),

Potem konie (na plecach klepiemy na przemian piąstkami jednej i drugiej ręki),

Panieneczki na szpileczkach (na plecach na przemian dotykamy palcem wskazującym jednej i drugiej ręki)

Z gryzącymi pieseczkami (na plecach na przemian rękami szczypiemy).

Świeci słonko (na plecach kładziemy na przemian ręce i zataczamy dłońmi kółka),

Płynie rzeczka (na plecach na przemian rysujemy linię),

Pada deszczyk (na plecach na przemian naciskamy wszystkimi palcami dłoni).

Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).

Zabawę można wykonywać na przemian, raz rodzic raz dziecko.

Dziecko może mówić wierszyk z pomocą rodzica.

 

Wiersz Doroty Geller "Nutki" 

NUTKI
Jedna nutka - druga nutka,
Ta radosna, a ta smutna.
Obie nutki, tak jak inne,
mają dom na pięciolinii.
Jedna nutka siadła w kącie,
w oczach łezki ma błyszczące,
bo próbuje i nie może
żadnym kluczem drzwi otworzyć.
Na to mówi druga nutka:
- Nie rozpaczaj, nie trać głowy!
Drzwi do domu otworzymy
Czarnym kluczem wiolinowym.

Spójrzcie na obrazki a dowiecie się w jaki sposób zapisywana jest muzyka. Są to nuty, każda wygląda inaczej i określa inny dźwięk. Wszystkie nuty zapisywane są w pięciolinii.

Jakie są nuty i ich pauzy? - Brainly.pl

Zapraszam do obejrzenia filmiku edukacyjnego odnośnie nutek. Pani nutka pokaże wam jak wyglądają wszystkie nuty i jak je liczyć  kliknij

 

Zagramy teraz na pałeczkach, mogą być to również drewniane łyżki, bądź drewniane klocki. Utwór A.Vivaldi "Wiosna". Na pewno wyjdzie wam pięknie bo bardzo podobny utwór graliśmy w przedszkolu, pamiętacie :)? kliknij

 

Pokolorujcie nutkę według własnego pomysłu  kliknij

 

Na koniec dnia zachęcam Was drogie dzieci do obejrzenia bajki muzycznej kliknij

Powodzenia kochani

 

 

 

Witajcie

Słuchanie opowiadania " W krainie muzyki"

Dawno, dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka  i chłopiec.
Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie – tak im przynajmniej się wydawało.
W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki, a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy.
Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły.
Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.
Pewnego dnia zerwał się bardzo silny wiatr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zadźwięczał, nikt nie miał ochoty tańczyć ani śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni.
Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów. Nagle Jaś wpadł na pomysł, że  sami mogliby wymyśleć znaki, które pomogą im zagrać na instrumentach.
Wyciągną ołówek i narysował bardzo dziwne znaki. Małgosia długo sprzeczała się z Jasiem, że na tych znakach nikt się nie zna i, że znaki te nigdy nie zastąpią prawdziwych nutek.
Kiedy w zaczarowanej krainie rozbrzmiewały dźwięki z instrumentów wróciły kolorowe nutki, które jak zawsze rozpoczęły swój taniec po niebie.
Rozmowa na temat treści opowiadania.
- Jak nazywała się dziewczynka i chłopiec z naszego opowiadania?
- Gdzie mieszkali?
- Dlaczego kraina ta była zaczarowana?
- Co wydarzyło się pewnego dnia?
- Jak wtedy czuli się ludzie?
- Co zrobił Jaś by wróciła muzyka do ich krainy?
Czy udało się Jasiowi sprawić by muzyka wróciła?

Gatunki muzyczne- zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami muzyki , wysłuchanie i podawanie nazw różnych gatunków muzyki

Przykład muzyki współczesnej  link

 

Przykład muzyki klasycznej link

 

Przykład muzyki relaksacyjnej link

 

Orkiestra symfoniczna obejrzyjcie filmik edukacyjny, zobaczycie jakie instrumenty są potrzebne w orkiestrze link

 

 Piosenka "Trzech muzyków z kontrabasem" link

 

Rysuj po śladzie otwórz

 

Czekam na Fb :)

Witajcie kochane przedszkolaki !

 

Dziś zaczniemy od zabawy ze śpiewem " Jestem muzykantem "  link

 

Zabawa „Rulony”

Dziecko otrzymuje jedną stronę z gazety lub dużą chustę. Leży na brzuchu, ręce wyciąga do przodu, dłonie trzyma na gazecie, chuście. Na hasło „Zwijamy rulon” podnosi ramiona, łokcie i dłonią stara się zwinąć gazetę, chustę w rulon.

Ćwiczenie powtarzamy 4–5 razy.

 

"Orkiestra "

Bum, bum, bum !

Tra,ta,ta,

w naszym domu

wciąż ktoś gra.

Antek dudni na puzonie,

naśladując wściekłe słonie,

Franek w trąbę dziko dmie,

musisz słuchać, chcesz czy nie.

Stryj Ignacy na pianinie

brzdąka gamę co godzinę.

Rock and rolla na cymbałkach

wystukuje ciocia Alka.

Ja koncerty daję w przerwach,

po mistrzowsku gram na nerwach.

 

Pytania :

Kim jest muzyczna rodzina?

Na jakich instrumentach grają jej członkowie?

Co to znaczy " grać komuś na nerwach"?

 

Praca plastyczna "Grzechotki " wzór

Dzieci bawią się pojemniczkami, wsypują różne ziarna, badają jaki dźwięk wydaje grzechotka, czy dźwięki są różne, na koniec wybierają jeden rodzaj wkładu. Rodzic  pomaga dziecku zamknąć grzechotkę za pomocą zakrętki oklejonej taśmą dwustronną. Grzechotki można ozdobić w dowolny sposób np. kolorowymi paskami wyciętymi z samoprzylepnego papieru kolorowego.

Materiały :

  • buteleczki plastikowe (Actimel)
  • zakrętki
  • Taśma dwustronna
  • ryż, fasola, groch, kasza itp.
  • papier kolorowy samoprzylepny
  • nożyczki

Koniecznie wysyłajcie zdjęcia swoich instrumentów .

 

Wykonajcie proszę zadania które znajdują się w karcie pracy poniżej

Karta pracy

 

Miłego dnia :)