Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1. Rozwiąż zagadkę: 

Ten gad się niczym nie zasłania,

chociaż jest mistrzem maskowania,

bo kiedy zechce, kolor zmienia

przyjmując barwę otoczenia. (kameleon)

2. Posłuchaj wiadomości na temat tego dziwnego zwierzątka. Poproś o pomoc rodziców o odczytaniu napisów w drugim filmiku

link do filmu o kameleonie

link do filmiku o kameleonie

3. Wiesz już dlaczego i jak kameleon zmienia swoje kolory. Wykonaj własnego kameleona: maczaj palec w różnych kolorach farb i zapełnij kontur obrazka lub wyklej kameleona kolorowymi kulkami plasteliny. Dorysuj gałązkę, po której wspina się kameleon. Pochwal się na zdjęciu, jakie kolory wybrałeś dla swojego kameleona.

4. A teraz druga zagadka:

 Ten dość znany, dziwny ptak

elegancki nosi frak

i we fraku swym na co dzień 

bierze kąpiel w zimnej wodzie.

5. Obejrzyj ciekawostki o pingwinach. Rodzic czyta dziecku wiadomości.

miejsca występowania pingwinów

6. Na koniec posłuchaj piosenki ,,Malutkie pingwinki"

link do piosenki ,,Malutkie pingwinki"

 

ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE.

TEMATY DNIA:

  1. 1.ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE.
  2. 2.Z WIZYTĄ W ZOO.
  3. 3.POLSKIE ZWIERZĘTA.
  4. 4.ŁAŃCUCH POKARMOWY.
  5. 5.ZWIERZĘTA AKTYWNE NOCĄ.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

1.POSZERZANIE WIEDZY DZIECI NA TEMAT ZWIERZĄT ŻYJĄCYCH NA ŚWIECIE ORAZ MIEJSC ICH WYSTĘPOWANIA; DOSKONALENIE CZYTANIA GLOBALNEGO.

2.POSZERZANIE WIEDZY DZIECI NA TEMAT ZWIERZĄT ŻYJĄCYCH W ZOO; ROZBUDOWYWANIE SŁOWNIKA.

3. POSZERZANIE WIEDZY DZIECI NA TEMAT POLSKICH PARKÓW NARODOWYCH I ICH MIESZKAŃCÓW; DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA SYMBOLI.

4. POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT ŁAŃCUCHA POKARMOWEGO I JEGO OGNIW; ROZSZERZANIE WIEDZY O WILKACH.

5. POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT ZWIERZĄT AKTYWNYCH W DZIEŃ I W NOCY; POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT NIETOPERZY.

PONIEDZIAŁEK 08.06.2020r.-„Zwierzęta duże i małe”-„Zwierzęta na świecie”.

- „Tam w Afryce”- zabawa z pokazywaniem.

                Tam w Afryce rzeka Nil,                   (dzieci wskazują palcem jakiś obiekt przed nimi)

                w niej krokodyl mały żył.                (robią z dłoni paszczę krokodyla)

                Z tatą krokodylem                             (klapią „zębami” zrobionymi z dłoni)

                pływał sobie Nilem,                           (naśladują dłonią ruch płynącej ryby)

                I śpiewał tak:                                      (podskakują)

                Tam w Afryce…

- „Gdzie żyją zwierzęta”- zajęcia dydaktyczne- oglądanie i odszukanie zwierząt, rozpoznawanie zwierząt, przyporządkowywanie podpisów, czytanie globalne. Oglądanie mapy świata ze zwierzętami- www.posterstore.pl/plakaty-obrazy/plakaty-dla-dzieci/plakat-mapa-wiata-zwierzt/

Dziecko nazywa zwierzęta, które rozpoznaje, wspólnie z rodzicem nazywa kontynent, na którym występują, wspólnie przygotowują podpisy zwierząt np. żyrafa, słoń afrykański, zebra, lew, wielbłąd, skorpion, papuga, tukan, goryl, tygrys, meduza, żółw, pingwin, żubr, wróbel. Można zwierzęta uporządkować wg kontynentu, na którym żyją lub na pływające, latające, ssaki, ptaki, mające nogi, niemające nóg, krajowe, egzotyczne, itd. Można przeliczać zwierzęta na danym kontynencie, porównywać, dzielić na żyjące w ciepłym i zimnym klimacie.

- Praca z KP4,s.29- dopasowywanie zwierząt do środowisk ich życia.

- „Zwierzęta afrykańskie”- praca plastyczna- dziecko dorysowuje wydrukowanemu konturowi lwa grzywę (kreski), konturowi zebry paski (kreski), a żyrafy cętki (stemplowanie palcami). Rodzic pyta: Co łączy te zwierzęta? Jakie jeszcze inne zwierzę żyje we wskazanym środowisku? Dziecko z pomocą rodzica odszukuje Afrykę na mapie świata.

www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/lew-zlapany-w-pulapke

www.drukowanka.pl/kolorowanka/zebra-bez-paskow/

www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zyrafa-bez-latek

- „Gdzie jest tygrys?”- zabawa matematyczna- rodzic przygotowuje wspólnie z dzieckiem kartoniki z cyframi 1- 10. Dziecko wychodzi z pokoju, a rodzic wyznacza, która cyfra jest tygrysem. Dziecko wraca i pyta: Czy tygrysem jest liczba 10? Rodzic może odpowiedzieć tylko „mniej” lub „więcej”. W ten sposób dziecko odgaduje, która liczba jest tygrysem.

- „Zwierzęta z Ameryki Południowej”- Rodzic pokazuje zdjęcia zwierząt charakterystycznych dla Ameryki Południowej ( www.zwierzetainformacje.pl/categoty/zwierzeta-wedlug-kontynentow//ameryka-poludniowa/ ) (np. jaguar, tukan, ara, leniwiec), następnie prosi, aby dziecko wskazało same zdjęcia ptaków, a następnie znalazło podobieństwa między papugą a tukanem. Pyta: Czym charakteryzują się tukany? Jak wyróżniają się spośród innych zwierząt? Zwraca uwagę na ogromny dziób tukana pomagający przede wszystkim w termoregulacji.

- „Tukan 3D”- praca z wykorzystaniem W.57.

- Słuchanie piosenki pt. „Mucha w mucholocie”- www.yutube.com/watch?v=lueASDp61bc

            „Mucha w mucholocie”

            Sł. I muz. Aida Kosojan- Pszybysz

  1. Siedzi mucha w mucholocie

do Krakowa sobie leci.

Chce odwiedzić wuja, ciotki,

brata z żoną i ich dzieci.

Ref. Mucha, mucha w mucholocie,

       jak w prawdziwym samolocie.

       Do Krakowa sobie leci,

       a za oknem słonko świeci.

  1. W doskonałym jest humorze,

już doczekać się nie może.

Kiedy w końcu wyląduje

i rodzinę ucałuje.

Ref. Mucha…

  1. Mała mucha tak daleko

jeszcze nigdy nie leciała.

Więc na tak daleką podróż

wiele rzeczy spakowała.

Ref. Mucha…

  1. Ma walizkę kolorową,

a na sobie suknię nową.

Okulary choć za duże

wyśmienite do podróży.

Ref. Mucha…

  1. Ręce w górę i machamy,

udajemy, że latamy.

Podskok w górę, startujemy,

gdy siadamy, lądujemy.

- „Mucholot”- zabawa ruchowa- dziecko wykonuje ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki „Mucha w mucholocie”

- wsiadają do samolotu- podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają w kręgu,

- zapinają pasy- krzyżują ręce na ramionach,

- włączają silnik- wyciągają przed siebie i cofają raz prawą, raz lewą rękę,

- obserwują chmury za oknem- przykładają ręce do oczu, tworząc lornetkę, patrzą raz w lewo, raz w prawo,

- lecą- zakładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po pomieszczeniu.

- „Wąż”- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych- dziecko naśladuje węże- ruchem (pełzają) i dźwiękiem (syczą).

- „Jakie to zwierzę?”- zabawa dydaktyczna- dziecko kończy porównania podawane przez rodzica odpowiednią nazwą zwierzęcia, np.

Groźny jak …(lew).

Uparty jak …(osioł).

Łagodny jak …(baranek).

W wodzie czuje się jak …(ryba).

Powolny jak …(żółw).

Łazi po płotach jak …(kot).

Głodny jak …(wilk).

Mądry jak …(sowa).

Przebiegły jak …(lis).

Pracowity jak …(mrówka).

Dumny jak …(paw).

1.Pokoloruj logotyp organizacji UNICEF właściwymi kolorami

2. Zabawa gramatyczna ,,Co robi dziecko?" : dziecko  nazywa czynności jakie wykonują dzieci (poprawne używanie czasowników)

1. Słuchanie wiersza  Danuty Gellnerowej ,,Dzieci"

Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same-

lubią skakać na jednej nodze i lubią nudzić mamę,

wszystkie dzieci na całym świecie śpiewają wesołe piosenki

i byle kamyk, i byle szkiełko biorą jak skarb do ręki.

Podobno dzieci na całym świecie bywają  niegrzeczne czasem,

lecz to nie u nas,

nie w naszym mieście - to gdzieś za górą, za lasem.

Rozmowa na temat wiersza -  Rodzic zadaje dziecku pytanie: Czy to prawda, że wszystkie dzieci na całym świecie są takie same? W czym są podobne? Co ich różni?

Dla przypomnienia dziecko ogląda planszę ,,Dzieci świata"

2. Zabawa ,,Daty" - rodzic na kartce papieru zapisuje pionowo daty: 26 maja, 23 czerwca, 21 stycznia, 22 stycznia, 1 czerwca. Pomaga dziecku w ich odczytaniu. Dziecko próbuje odgadnąć, co wspólnego mają ze sobą wszystkie daty. Przy każdej dacie dziecko wykonuje rysunek symbolizujący daną datę, np.: przy dacie 1 czerwca rysunek dzieci, 26 maja - rysunek mamy itd.

3.,, Dzieci w trudnej sytuacji" - oglądanie reportażu, rozmowa na temat dzieci z róznych stron świata: samotnych, biednych, głodnych , w trudnej sytuacji, pracujących, bezdomnych.

link do reportażu

4. ,,Dzień dziecka na świecie" - Rodzic zapoznaje dziecko z poniższymi wiadomościami (dziecko poznaje sposoby obchodzenia Dnia Dziecka na świecie):

-Polska: 1 czerwca, bardzo często lekcje i zajęcia są odwołane, organizuje się dla dzieci pikniki,festyny, dzieci dostają drobne prezenty i łakocie

-Turcja: 23 kwietnia, w tym dniu dzieci odbywają wycieczki do tureckiego parlamentu, bowiem tego samego dnia jest Święto Niepodległości

-Francja i Włochy: 6 stycznia, święto rodzinne, wspólna kolacja z rodziną, spożywanie ciasta z wróżbą, dzieci otrzymują koronę króla i królowej

-Meksyk: 30 kwietnia, Dzień Małych Mułów obchodzony podczas Bożego Ciała, dzieci biorą udział w procesji, w festynach, rozbijają piniatę - ozdobną kulę wypełnioną słodyczami i zabawkami.

5.Słuchanie piosenki ,, Jesteśmy dziećmi"

link do piosenki

6. ,,Znam dni tygodnia i nazwy miesięcy" - dziecko wymienia we właściwej  kolejności dni tygodnia i nazwy miesięcy, w razie potrzeby przy pomocy i podpowiedzi rodzica.

Dla przypomnienia dziecko słucha piosenkę i tekst edukacyjny.  Możemy go włączać dziecku co jakiś czas w celu utrwalenia wiadomości.

link do piosenki

 

link miesiące

7.Uzupełnianie karty pracy cz.4 str.28a i b zgodnie z poleceniem- ćwiczenia grafomotoryczne i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

CZWARTEK 04.06.2020r.-„Dzień Dziecka”-„Prawa dziecka”.

- „UNICEF” – zapoznanie dzieci z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji.

Zdjęcie logo- odszukaj w internecie

https://www.youtube.com/watch?v=u0wQY7FL7Hs UNICEF - 70 lat pomocy dzieciom

- Prawa i obowiązki

https://www.youtube.com/watch?v=BNSaLpmtJgI&t=58s

Co to są prawa? Czym różnią się prawa od obowiązków? Czy dzieci też mają obowiązki i prawa? Jakie?

–– prawo do życia i tożsamości (posiadania imienia),

–– prawo do informacji,

–– prawo do wychowania w rodzinie,

–– prawo do wyrażania własnych poglądów,

–– prawo do prywatności,

–– prawo do edukacji (nauki),

–– prawo do godziwych warunków socjalnych,

–– prawo do odpoczynku (zabawy),

–– ochrona przed przemocą,

–– ochrona przed konfliktem,

–– ochrona w procesie karnym,

–– prawo do znajomości swoich praw i powoływania się na nie.

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4 - PRAWA DZIECKA

Piosenka o prawach dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=SJgGFpxh6kY

- „Prawa dziecka” – przygotowanie plakatu, spisanie praw dzieci.

Potrzebujemy duży arkusz papieru. Zapisujemy pionowo hasło PRAWA DZIECKA. Dziecko odrysowuje swoje dłonie, najlepiej łącznie z kawałkiem nadgarstka, jedne pod drugimi, z jednej i z drugiej strony napisu. Rodzic zapisuje jak najprościej prawa podane przez dziecko – może użyć symboli.

Plakat możecie wykonać według własnego indywidualnego pomysłu.

Zachęcamy dzieci do wykonania tego plakatu i czekamy na zdjęcia Waszych prac.

- „ Zabawa z piłką” – kończenie słów. Do tej zabawy potrzebujemy piłki. Rodzic zwraca się do dziecka i rzuca piłkę - dziecko łapie i kończy zdanie

- Mam prawo do…

- Nie mam prawa do…..

- „Prawo do zabawy” – zabawa plastyczna, rysowanie pod stołem, doskonalenie motoryki małej. Rodzic przykleja pod stolikiem dziecka duże kartki . Dziecko leży na dywanie i tworzy rysunki o dowolnej tematyce. Potrzebujemy kartki i kredki. W trakcie tej zabawy zachęcamy do posłuchania muzyki relaksacyjnej.