Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

c.d. WTOREK 05.05.2020r-„Polska to mój dom”- „Miasta Polski”.

- Zabawa ruchowa pt.”Orły”- ćwiczenie reagowania na sygnał- dziecko biega po dywanie przy dowolnej muzyce, naśladując lecące ptaki. Gdy rodzic wyłączy muzykę, orły lądują- dziecko kuca na podłodze i opuszcza ręce.

- „Magiczna maszynka”- zabawa z wykorzystaniem wyprawki W.45-47- doskonalenie przeliczania i znajomości liczb. Rodzic prosi: Ułóż suwaki tak, aby otrzymać liczbę 5/9/2 itd. Dodawanie: kreski i liczby, a w okienku odpowiedzi liczba.

- Kolorowanie kredkami ołówkowymi: www.miastodzieci.pl/kolorowanki/herb-warszawy/

MATERIAŁ LEKSYKALNO- GRAMATYCZNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO, KTÓRY DZIECI POZNAŁY W GRUPIE III:

ROZDZIAŁ pt. „Ich bin…” ( Ja jestem… ):  

                                                     Guten Abend! ( Dobry wieczór!)

                                                     Guten Morgen! (Dobry ranek!)

                                                     Guten Tag! (Dzień dobry!)

                                                     Hallo! (Cześć!)

                                                      Auf Wiedersehen! (Do widzenia!)

                                                      Tschu”s! (Cześć!)

                           Ich bin Aneta ( Kasia ) (Ja jestem Aneta). Und du? (A ty?)

                                                       Wer bist du? (Kto ty jesteś?)

Piosenka pt.” Guten Morgen”.    

Guten Morgen, Guten Morgen!

Guten Tag, Guten Tag!

Ich bin Theo. Wer bist du?

Guten Morgen! Hallo!

Guten Morgen! Hallo!

Ich bin Thea. Ich bin Thea.

Tschu”s! Tschu”s! Tschu”s!

Auf Wiedersehen! Tschu”s!

Tschu”s! Tschu”s! Tschu”s!

Auf Wiedersehen! Tschu”s!

ROZDZIAŁ pt. „Die Familie” ( rodzina ):

                                                     der Vater (tata)

                                                       die Mutter (mama)

                                                       der Opa (dziadek)

                                                       die Oma (babcia)

                                                      der Bruder (brat)

                                                       die Schwester (siostra)

                                                       das Kind (dziecko)

                                                       die Kinder (dzieci)

                                                       Wer ist das? ( Kto to jest?)

Piosenka pt.” Meine Familie” ( Moja rodzina).

Wer ist das?                                                           Wer ist das?                  

Wer ist das?                                                           Wer ist das?

Das ist meine Mutter.                                           Das ist meine Schwester.

Wer ist das?                                                           Wer ist das?

Wer ist das?                                                           Wer ist das?

Das ist meine Mutter.                                             Das ist meine Schwester.

Wer ist das?                                                           Wer ist das?

Wer ist das?                                                           Wer ist das?

Das ist doch mein Vater.                                       Das ist doch mein Bruder.

Wer ist das?                                                           Wer ist das?

Wer ist das?                                                           Wer ist das?

Das ist doch mein Vater.                                       Das ist doch mein Bruder.

ROZDZIAŁ pt.”Die Spielsachen” ( zabawki ):

                                                             die Puppe (lalka)

                                                             das Auto (auto)

                                                             der Ball (piłka)

                                                              die Katze (kot)

                                                             der Teddy (miś)

                                                             die Ente (kaczka)

                                                              der Hund (pies)

                                                             das Monster (potwór, robot)

Piosenka pt.”Wo ist mein Monster?”

Wo ist mei Monster?                                                               Wo ist mein Auto?

Wo ist mein Monster?                                                             Wo ist mein Auto?                                                           

                                                                                                 Mein Auto, mein Auto

Mein Monster, mein Monster                                                 wo bist du, wo bist du?

Wo bist du, wo bist du?                                                           Hurra, hurra, mein Auto ist da!

Hurra, hurra, mein Monster ist da!                                        Hurra, hurra, mein Auto ist da!

Hurra, hurra, mein Monster ist da!

Wo ist mein Teddy?

Wo ist mein Teddy?

Mein Teddy, mein Teddy

Wo bist du, wo bist du?

Hurra, hurra, mein Teddy ist da!

Hurra, hurra, mein Teddy ist da!

ROZDZIAŁ pt.”Farben”( kolory ):    

rot ( czerwony)

gelb (żółty)

gru”n (zielony)

blau (niebieski)

orange (pomarańczowy)

braun (brązowy)

violett (fioletowy)

rosa (różowy)

grau (szary)

schwarz (czarny)

weiB (biały)

bunt (kolorowy)

Piosenka pt.”Farben” (kolory):

Rot, rot, rot.                                                       Gelb, gelb, gelb.

Rot, rot, rot.                                                       Gelb, gelb, gelb.

Mein Ball ist rot.                                               Mein Ball ist gelb.

Mein Ball ist rot.                                               Mein Ball ist gelb.

Gru”n, gru”n, gru”n.                                         Bunt, bunt, bunt.

Gru”n, gru”n, gru”n.                                         Bunt, bunt, bunt.

Mein Ball ist gru”n.                                           Mein Ball ist bunt.

Mein Ball ist gru”n.                                           Mein Ball ist bunt.

ROZDZIAŁ pt.”Zahlen”( dane liczbowe- liczby): eins, zwei, drei, vier, fu”nf, sechs, sieben, acht, neun, zehn, elf, zwo”lf.

Piosenka pt.”Eins, zwei- Papagei”

Eins, zwei- Papagei.

Drei, vier- Offizier.

Fu”nf, sechs- alte Hexe.

Sieben, acht- gute Nacht.

Neun, zehn- schlafen gehen.

Elf, zwo”lf- heulen die Wo”lf.

TEMAT TYGODNIA : POLSKA TO MÓJ DOM

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- dziecko utwala znajomość polskich symboli narodowych, kształtuje swoją tożsamośc narodową i dumę z bycia Polakiem; rozszerza zasób słownictwa o pojęcia: godło, flaga, ojczyzna, kraj, stolica

-dziecko zapoznaje się z polskimi  monetami i banknotami,

-dziecko poznaje obraz graficzny - literę J, j

TEMATY DNIA:

1.Polskie symbole narodowe 

2.Miasta Polski

3.Z czego słynie Polska?

4.Krajobraz Polski

5.Płynie Wisła, płynie

Polskie symbole narodowe. Poniedziałek. 04.05.2020

1.,,Polskie symbole narodowe" - obejrzyj krótki filmik. 

link

2. Słuchanie wiersza Władysława Bełzy ,,Katechizm polskiego dziecka" . Posłuchaj tego wiersza, pamiętasz - uczyliśmy się go w przedszkolu. Spróbuj potem powiedzieć go samodzielnie lub z podziałem na role.

-Kto ty jesteś?

-Polak mały.

-Jaki znak twój?

-Orzeł biały.

-Gdzie ty mieszkasz?

-Między swemi.

-W jakim kraju?

- W polskiej ziemi.

-Czym ta ziemia?

- Mą ojczyzną.

-Czym zdobyta?

-Krwią i blizną.

-Czy ją kochasz?

-Kocham szczerze.

- A w co wierzysz?

-W Polskę wierzę.

-Czym ty dla niej?

-Wdzięczne dziecię.

-Coś jej winien?

-Oddać życie.

3.Uzupełnienie karty pracy cz. 4 str. 10a i 10b zgodnie z poleceniem.

4. ,,Narodowy quiz" - Rodzic czyta dziecku poniższe zdania, a dziecko głosuje nad poprawnością zdań za pomocą lizaków TAK/NIE z Wyprawki  nr 21:

- Moja ojczyzną jest Polska

-Godłem Polski jest biały orzeł w koronie

-Ojczyzna to miasto

-Godło to biało - czerwony materiał

-Flaga Polski składa się z dwóch kolorów: czerwonego u góry, białego na dole

-Polska to nasza stolica

-Jestem Polakiem

-Mój język narodowy to język polski

5. Słuchanie piosenki ,,Jestem Polakiem". Możesz ją słuchać kilka razy w ciagu dnia i tygodnia.

link do piosenki

6. Słuchanie legendy ,,Gniazdo białego orła"

link

7.,,Monety i banknoty" - zapoznanie dziecka z banknotami i monetami z wykorzystaniem wyprawki nr 56. Najpierw  zadajemy dziecku pytanie: Gdzie jeszcze w naszym otoczeniu znajduje się wizerunek polskiego orła? Dla ułatwienia umieszczamy kilka prawdziwych monet w woreczku i nim poruszamy, by dziecko poznało po dźwięku lub po dotyku. Pokazujemy monety, dziecko ogląda, zwracamy uwagę na symbol narodowy. Wyjaśniamy pojęcie: orzeł i reszka, awers i rewers. Potem pokazujemy banknoty. Dziecko wypycha z wypychanki banknoty i monety. Klasyfikuje i liczy monety na 1zł, 2zł, 5zł. potem liczy banknoty.

8.Zabawa ,,Sklep" - gromadzimy kilka przedmiotów: lalka, książeczka, jabłko, samochodzik. Rodzic mówi dziecku ile dany produkt kosztuje, a dziecko powinno przygotować- zapłacić odpowiednią monetą czy  kilkoma monetami lub banknotem.

 

c.d. PONIEDZIAŁEK 04.05.2020r.-„Polska to mój dom”- „Polskie symbole narodowe”.

- „Ile jest wyrazów w zdaniu”- zabawa doskonaląca percepcję słuchową- rodzic czyta wybrane opowiadanie lub wiersz, robi pauzę po każdym zdaniu. Zadaniem dziecka jest liczenie wyrazów w każdym zdaniu. Można też mówić wymyślone, krótkie zdania.

- „ Legenda o Lechu, Czechu i Rusie”- wysłuchanie legendy czytanej przez rodzica lub z nagrania.

- Kolorowanie obrazka kredkami świecowymi- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/godło-polski-kolorowanka/

CZWARTEK 30.04.2020r. –„Tajemnice książek”-„ Biblioteka i księgarnia”.

- Kolorowanie kredkami świecowymi : www.miastodzieci.pl/kolorowanki/alfabet-litera-f/

- Rozmowa na temat: „Jak wyglądają książki?”- poszerzanie słownika o przymiotniki, mapa skojarzeń- dziecko podaje różne określenia książek, ich wyglądu, materiału, z jakiego są zrobione itd. Rodzic pyta: Czy książki są tylko papierowe? Po odpowiedzi dziecko, ukazanie, że książki są też materiałowe, plastikowe, e- booki, audiobooki. Wyjaśnienie, co to są audiobooki i e-booki.

- Praca z KP4,8a- „Na półce”-segregowanie książek wg pierwszej litery tytułu.

- „W bibliotece”- wyjaśnienie, co ta za miejsce, co tam się znajduje, do czego służy; zapoznanie ze sposobem ułożenia książek ( alfabetycznie- litera na półce odpowiada pierwszej literze nazwiska autora lub tytułu oraz tematycznie ).

- Praca zKP4,s.9a- ćwiczenie spostrzegawczości, dostrzeganie różnic w obrazkach.

- „Księgarnia”- wyjaśnienie , co to za miejsce, co tam się robi, co można tam kupić, itd.