Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Witam bardzo serdecznie. Dziś zachęcam do rozmów na temat łez.

Łzy przynoszą ulgę, pozwalają na rozładowanie emocjonalnych doznań, oczyszczają, koją nerwy, uwalniają od negatywnych emocji, bądź wyrażają szczęście. Łzy nie są oznaką słabości i nadmiernej wrażliwości, a fizjologiczną reakcją organizmu, która otwiera nasz umysł i dba o emocje.  

 Łza jest substancją nawilżającą i oczyszczającą, która chroni powierzchnię rogówki i spojówki oka przed zarazkami. Złożona jest głównie z wody, chlorku sodu i białek, w tym substancji bakteriobójczych. Łzy produkowane są przez gruczoły łzowe, natomiast ich rozprowadzanie następuje podczas mrugania.

Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: dlaczego płaczemy? Czy wiesz dlaczego ten chłopiec płacze? Powiedz i pokoloruj obrazek Chłopiec

A tera zobacz skąd się biorą łyzy?                                                                                                             

łzy

 

Połącz w pary miny wyrażające te samą emocję. Połącz w pary

Jak reagujemy na różne wydarzenia? Połącz w pary

 

Witam Was bardzo serecznie  i  zapraszam do wspólnych zabaw i zajęć o emocjach.

Celem zajęć jest ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji własnych oraz innych osób.

Wczoraj poznalismy dwa rodzaje uczuć: spokojny i przestraszony. Dziś skupimy się na innch. Chcesz wiedzieć jakich otwórz karty pracy str 19b. Przyjrzyj się fotografiom nazwij przedstawione na nich uczucia i połącz w pary, te które przedstawiają takie same emocje, np.: zdziwienie, radość, złość, smutek, strach.

A teraz posłuchaj wiersza Doroty Gellner: Zły humorek i odpowiedz na pytania:

Co czuła dziewczynka? Z jakiego powodu czuła gniew? Jak się zachowywała? Co znaczy być złym, a co złościć się/ być zezłoszczonym? Czy to oznacza to samo?

Kochani rodzice jeśli możecie to nagrajcie wypowiedzi swoich pociech. Napewno dowiemy się ciekawych rzeczy o swoich kochaniutkich maluczkich.

Jeśli  chcecie udostepnijcie na fb.

Uzupełnijcie karty pracy str. 19a i 20a i b. Powodzenia. 

Czy wszyscy nauczyli się swoich wierszyków. Czekamy na Was kochani. BEZ Was nie uda się niespodzianka. Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie.

Dzieci, które nie mogą jescze wrócić do przedszkola a nie mają kart pracy mogą je odebrać wraz z rodzicami z przedszkola. Czekamy od 11-15:30

P O R A D Y !!!!

Witam Was kochani bardzo serdecznie zapraszamy do  wspólnych zadań. Na początek proszę rodziców o przeczytanie dzieciom bajki  Iwony Bojarczuk: 

Bajka o strachu, kurach i innych ważnych sprawach 

oraz wykonanie zadania:

Ćwiczenie

Przy pięknej pogodzie zalecamy ruch na świeżym powietrzu

Dozobaczenia

Witamy,

zacznijmy dzień od muzycznej rozgrzewki: Wyprawa przez Wielki Kanion.

Powtórzmy sobie nazwy niektórych instrumentów: nazwy instrumentów. Gdzie możemy usłyszeć muzykę? Zastanów się przez chwilę. Filharmonia, opera, koncerty, kościoły, szkoła muzyczna, radio, internet, itd. Brawo! A czy Wy lubicie śpiewać i grać na instrumentach? Napewno znacie takie dziwne uczucie, które pojawia się przed samym występem, wiecie jakie? Jeżeli nie, posłuchaj zagadki:

Dopada cię to chwilę przed występem na scenie,

gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.

Czujesz niepokój przed tym przedsięwzięciem

choć wiesz, że czeka cię miłe przyjęcie.

Gdy ktoś na ciebie patrzy, gdy oglądać cię chce,

to nieprzyjemne uczucie właśnie ogrania cię.

To dziwne uczucie to TREMA. Wiesz jak radzić sobie z tremą? Najlepszym sposobem na walkę z tremą są ćwiczenia oddechowe, posłuchaj wierszyka i wykonuj polecenia ...

Wiem, że to potrafię, wszystko mi się uda, stoję mocno na dwóch nogach, ręce trzymam na udach.

Biorę głęboki wdech nosem, ręce unoszę do góry, wypuszczam ustami powietrze, znikają zwątpienia chmury.

I jeszcze raz wdech nosem i buzią wydech robię, rozluźniam się, czuję się lekko, mam już wiarę w sobie.

Jeżeli czujecie tremę przed nagraniem naszego filmiku z wierszykiem, napewno takie ćwiczenia oddechowe Wam pomogą. Do dzieła!

KOCHANI !! Już za parę dni z niektórymi z Was spotkamy się w przedszkolu, czekamy na Was :) Z resztą dzieci będziemy nadal "spotykać" się na stronie przedszkola i naszym FB. Piszcie co u Was, co porabiacie i czy tęsknicie ;)

Zapraszam Was na krótkie opowiadanie o powrocie do przedszkola - przedszkole