Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Witam Was bardzo serdecznie w tygodniu o  muzyce

 

Zabawa „Podaj woreczek”

Dziecko stoi w parze z Rodzicem. Stoją tyłem do siebie, dotykają się ple­cami, pośladkami i nogami. Nogi w lekkim rozkroku, stopy mocno przylegają do podłogi. Jedna osoba z pary trzyma maskotkę.  Na sygnał rodzica „hop” para przekazuje sobie maskotkę, wykonując skręt tułowia raz w lewą, raz w prawą stronę. Zabawa może być prowadzona w różnym tempie.

 

Piosenka "Wesołe instrumenty" link

 

"Najlepszy instrument” praca z wierszem

Rodzic czyta wiersz Wojciech Próchniewicza „Najlepszy instrument”. Następnie prosi, aby dziecko zwróciło szczególną uwagę na to, w jakich sytuacjach może grać instrument, o któ­rym pisze autor oraz zadaje pytania do wiersza.

 

„Najlepszy instrument” Wojciech Próchniewicz

Jest taki instrument na świecie,

Dostępny nawet dla dzieci.

Wygrywa wszystkie melodie

Najładniej, najłagodniej.

Gdy nutki wpadną do ucha,

On ucha bardzo się słucha.

Bo najgrzeczniejszy jest przecież,

Słucha się w zimie i w lecie,

W upał i gdy deszcz leje,

On wtedy nawet się śmieje!

Chodzi wraz z tobą wszędzie

Już tak zawsze będzie.

Nawet za złota trzos

Nie zniknie — bo to TWÓJ GŁOS.

Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj.

Pamiętaj o nim — zaśpiewaj!

On się natychmiast odezwie

I zagra czysto i pewnie.

Opowie ci zaraz radośnie

Na przykład o słonku lub wiośnie.

Bo lubi i dobrze zna cię,

Twój wierny, dźwięczny przyjaciel.

 

Rodzic zadaje pytania do wiersza:

-Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem? (najlepszym instrumentem jest nasz głos)

-Czy każdy z nas ma taki instrument? (tak, każdy ma swój instrument, który jest głosem)

-W jakich sytuacjach, według autora, możemy go używać? (można go używać podczas nudy, można śpiewać, opowiadać)

-Czym się różni od tradycyjnych instrumentów? (różni się tym, że każdy głos ma swój ton oraz barwę. Niektórzy mówią głośno, donośnie, natomiast inni cicho i spokojne)

 

Poznajemy instrumenty link

 

Rysuj po śladzie

 

Pokoloruj instrument

 

Powodzenia

Koniecznie wysyłajcie zdjęcia swoich wykonanych prac

Witajcie kochani

Na początek posłuchajcie bajki dla dzieci .

 

Biblioteka to taka instytucja kultury,

która gromadzi zbiory biblioteczne – różne książki, dziecięce lektury.

Lecz nie tylko są tam książki ze szkolnej półeczki

są czasopisma, gazety, dziecięce bajeczki…

 

A teraz wiersz " Kłopoty w bibliotece"

Książkom w pewnej bibliotece

nudziło się tak dalece,

że ni z tego, ni z owego

zaczęły grać w chowanego.

"Calineczka" się schowała

za ogromny atlas ryb.

Szuka krasnal Hałabała,

gdzie się przed nim Plastuś skrył ?

Tak się wszystkie wymieszały,

że ta pani w bluzce w prążki

chodzi tutaj już dzień cały,

nie znajdując żadnej książki.

 

Hop do góry   poskaczcie

 

Połącz w pary

 

Piosenka   "Twoja biblioteka"

 

Miłego weekendu

 

 

 

Witam Was kochani !

 

Na początek trochę poskaczemy  Raz, dwa,trzy

 

Posłuchajcie wiersza

"Raz na sośnie siadła pliszka"

 

Raz na sośnie siadła pliszka-

no i co wynika z tego?

Drgnęła gałąź - spadła szyszka.

No i co w tym ciekawego?

Szyszka była już dojrzała-

no i co wynika z tego?

Więc nasiona wyleciały.

No i co w tym ciekawego?

Z nasion drzewka tam wyrosły -

no i co wynika  ztego?

Cóż, po latach ścięto sosony.

No i co w tym ciekawego?

Z drewna papier wnet zrobiono-

no i co z tego?

Dziś jest książki twojej stroną -

dziękuj pliszce ( drzewom), mój kolego!

 

Z czego wyrosły drzewa?

W co zamieniło się drewno?

 

Jak powstaje papier - link tutaj

 

I jeszcze mam dla was prace plastyczno - techniczną "Luneta" .Porzebujemy : rolkę po papierze toaletowym, kolorowy papier i różnego rodzaju kształty do ozdabiania. Oklejamy rolkę kolorowym papierem i ją ozdabiamy.

 

A teraz piosenka Nie mam papieru

 

Miłej zabawy

Dzień dobry wszystkim !

 

Słuchanie wiersza

 "Kup mi , mamo, książeczkę "

Kolorowe książeczki,

kolorowe bajeczki,

w kolorowych bajeczkach

kolorowy jest świat.

Kup mi mamo, książeczkę,

przeczytamy bajeczkę,

a w bajeczce tej - dziwy.

Każdy poznać je rad.

 

Czy lubicie dostawać książeczki?

Kto wam czyta książeczki?

Jakie bajki znacie?

 

Posłuchajcie piosenki

 

Zabawa  „Książki z księgarni”

Dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło rodzica „Książka z księgarni” dziecko zamienia się w książkę. Siada na podłodze w siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami, łączy ze sobą dwie dłonie (jak do bicia braw) i ogląda książkę. Powoli odrywa jedną dłoń od drugiej.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

"W księgarni" posłuchaj

 

„Wnętrze księgarni”

Rodzic opowiada dziecku o miejscu, gdzie kupujemy książki, tak aby nie używać słowa księgarnia. Rodzic wyjaśnia dziecku co to jest księgarnia, słowami jak niżej:

Jest to miejsce, w którym

znajdują się książki.

Różne, kolorowe…

są tam też i malowanki

oraz łamigłówki i wykreślanki.

Grube tomy książek,

lektury oraz poradniki,

gazety, krzyżówki i miesięczniki.

(KSIĘGARNIA)

 

Księgarnia – prowadzi sprzedaż książek i artykułów pokrewnych takich jak czasopisma, mapy, przewodniki, rebusy, kolorowanki itp.

 

Spróbujcie wykonać taką książeczkę sensoryczną .

Książeczka sensoryczna wzór 

 

Powodzenia kochani

Witam Was bardzo serdecznie

 

Na początek chwilkę poćwiczymy.

Ćwiczenia wg Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

a )Naleśniki - Rodzic zawija dziecko w koc (jak naleśnik) i toczy po podłodze.

b) Tunel-  Rodzic staje w rozkroku. Dziecko przechodzi na czworakach pomiędzy nogami rodzica. Dziecko staje w rozkroku. Rodzic stara się przejść pomiędzy nogami dziecka.

c) Koniki - Dziecko kładzie się na podłodze na plecach. Rodzic łapie dziecko za nogi i ciąga po podłodze.

d) Zabawa moje - twoje -Rodzic i dziecko siadają po turecku naprzeciwko siebie i wykonują polecenia, które mówi rodzic: poklep partnera po kolanie, wskaż palcem wskazującym nos partnera, dotknij włosów partnera, poklep partnera po rączce, pokaż swoje prawe ucho, pokaż palcem wskazującym szyję partnera.

 

Zapraszam do oglądania i czytania waszych ulubionych książeczek.

 

A teraz przyszła pora na wiersz " Moje książki"

Moje książki kolorowe

stoją równo na półeczce.

Myje ręce i oglądam

kartkę po karteczce.

Czasem książki

bo nie potrafię sama.

Z książek wiele się dowiecie

o szerokim pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,

o dalekich krajach też.

Wszystko w książce jest zamknięte,

a więc ja do ręki bierz.

 

Pytania do wiersza:

O czym dzisiaj będziemy mówić?

Dlaczego dobrze jest mieć książki w domu i czytać je codziennie?

Co trzeba najpierw zrobić, zanim weźmiemy do ręki książkę?

 

Jak powstaje książka posłuchaj

 

Uwaga ważne !!!

Nie wolno poplamić książki ani zaginać rogów.

Należy delikatnie odwracać kartki, by ich nie podrzeć,  oraz odkładać książki na swoje miejsce.

 

Posłuchajcie piosenki Kolorowa książka