Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Zabawa w niedokończone zdania

Rodzic mówi dziecku zdanie: Lato kojarzy mi się z…     Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania

(Lato kojarzy mi się z morzem, górami, jazdą na rowerze, słońcem, wakacjami, basenem, ciepłem, wolnym czasem, motylami, kwiatami na łące itd. …).

Następuje zamiana ról to rodzic mówi, z czym kojarzy mu się lato.

 

Praca plastyczna „Moje lato”

Zadaniem dziecka jest narysowanie na kartce kredkami swoje wymarzone lato.

Dziecko opowiada rodzicowi, jak chciałoby spędzić lato i rysuje swoje wyobrażenia na kartce.

Może to być: wyjazd nad morze, wyjazd w góry, nad jezioro, spędzenie czasu z rodziną na działce, wyjście do zoo, wspólne zabawy z rodzicami na świeżym powietrzu, na placu zabaw, wycieczki rowerowe itp.

 

Zabawa „Tak czy nie”

Rodzic mówi dziecku zdania. Zadaniem dziecka jest określenie czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

- Lato zaczyna się w miesiącu czerwcu (tak)

- Po lecie następuje zima (nie)

- Latem nosimy czapkę i szalik (nie)

- Latem świeci słońce i kąpiemy się w basenie (tak)

- Wakacje są jesienią (nie)

- Latem nosimy sandałki (tak)

- Latem lepimy bałwana (nie)

 

 Zabawy ruchowe

a) Rodzic klaszcze w dłonie, dziecko na klaśnięcie poskakuje na jednej nodze, rodzic klaszcze w różnym tempie, dziecko przeskakuje z nogi na nogę w tempie wyklaskiwanym przez rodzica.

b) Dziecko maszeruje po pomieszczeniu, na klaśnięcie rodzica w dłonie dziecko zaczyna kiwać głową na boki, na kolejne klaśniecie rodzica w dłonie dziecko zaczyna podskakiwać z nogi na nogę, na kolejne klaśniecie rodzica w dłonie dziecko zaczyna skakać jak żabka.

c) Dziecko wykonuje 5 przysiadów, 5 pajaców, 5 brzuszków.

Rodzic może ćwiczyć z dzieckiem.

 

Słuchanie piosenki Tato, nadchodzi lato

Wiersz Zoo

Żubr
Pozwólcie przedstawić sobie
Pan żubr we własnej osobie
No pokaż się żubrze. Zróbże
Minę uprzejmą, żubrze.

Małpy
Małpy skaczą niedościgle,
Małpy robią małpie figle:
Niech pan spojrzy na pawiana-
Co za małpa, proszę pana!

Wąż
Rzecz wiadoma kto jest wąż,
Ten się musi czołgać wciąż
Ale to nie martwi nas,
Bo stwierdzono wielokrotnie,
Że kto czołga się jak płaz,
Ten przynajmniej się nie potknie.

Pantera
-Po co pan ryczy
Na widok zdobyczy?
Rzekła do lwa pantera
-Jedynie głupi,
Gdy ktoś łupi
Tak głośno się wydziera.

Rozmowa na temat:, Co to jest zoo? Swobodne wypowiedzi dzieci o zwierzętach mieszkających w zoo. Czy dzieci były w zoo?

Zabawa dydaktyczna: "Jakie to zwierzę?"
Zadaniem dzieci jest dokończyć porównania, dobierając odpowiednią nazwę zwierzęcia:

Groźny jak... (lew)
Uparty jak ... (osioł)
Łagodny jak ... (baranek)
W wodzie czuje się jak ... (ryba)
Powolny jak ... (żółw)
Łazi po płotach jak ... (kot)
Dumny jak ... (paw)
Mądry jak ... (sowa)
Głodny jak ... (wilk)
Pracowity jak ... (mrówka)
Przebiegły jak ... (lis)

 

Słuchanie piosenki Idziemy do zoo

Ogładanie filmu edukacyjnego tutaj

Dzikie zwierzęta tutaj

Kolorowanka tutaj

Jakie są moje prawa i obowiązki” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci, wiersza Marcina Brykczyńskiego „Prawa  dziecka” i fragmentu opowiadania „Baśń o ziemnych ludkach” – Juliana Ejsmonda.

O prawach dziecka – Marcin Brykczyński

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym
Że dziecko to także człowiek
Tyle że jest mały.
Dlatego ludzie uczeni
Którym za to należą się brawa
Chcąc wielu dzieci los odmienić
Stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
próbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie
Byście w potrzebie z nich korzystały
najlepiej jak umiecie.

Piosenka o prawach dziecka

Obowiązki dzieci – Julian Ejsmond

W głębi ziemi wśród korzeni
Żyją sobie zimne ludki…
Ród to miły i wesoły,
I potężny, choć malutki.
Podczas zimy, gdy na świecie
Srogie mrozy i wichury,
Zimne ludki zamieszkują
Kretowiska, mysie dziury…
Ale skoro złote słonko
Promieniście znów zaświeci,
Matka – Ziemia budzi ze snu
Ukochane swoje dzieci.
Malcy biorą się do pracy,
Pełni szczęścia i wesela,
Jeden szczotką i grzebykiem
Czesze złote włoski trzmiela.
Drugi skrzydła chrabąszczowi
Myje gąbką, co ma siły.
Pieszczotliwie doń przemawia:
„Chrabąszczyku, ty mój miły”
Trzeci zasiadł do malarstwa:
Chwyta żuczki, chrząszcze, larwy
I odnawia na ich szatkach
Świeżą farbą zblakłe barwy.

Pytania do fragmentu opowiadania:

- Gdzie żyją ziemne ludki ?
- Matka – Ziemia budzie je wiosną, aby zabrały się do pracy. Jakie są ich obowiązki?
- Kogo przypominają te zimne ludki?
- Czy one żyją naprawdę?
- Te zimne ludki miały różne obowiązki?
- Jakie wy macie obowiązki w domu?
- Jakie są wasze obowiązki w przedszkolu?

Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy” - rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci.

Sprawdzenie, czy dzieci zrozumiały ideę praw dzieci. Zabawa "Tak – Nie”.
- Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
- Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
- Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
- Mam prawo bawić się z kim chcę.
- Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
- Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
- Mam prawo zniszczyć kolegi/żanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
- Mam prawo do zabawy po zajęciach.

Bajka Kwoka

 

 

Poznawanie ciekawostek na temat leśnych zwierząt :

Ma długa szczecinę, jest świnki kuzynem. Zjada żołędzie, gdy przyjdzie jesień. Można go spotkać

w polu lub w lesie.

(Dzik)

Mieszka wśród lasu, orzeszki zjada. W dziupli na zimę zapasy składa. (Wiewiórka)

Gdy ciepło, w pasiekach miód pszczołom kradnie. Na zimę zasypia. Kto to jest? Czy zgadniesz?

(niedźwiedź)

Czarnooka, zgrabna, piękna. Lasów ozdoba jest ta panienka. (sarna)

Jakie zwierzę z bajek ma takie zwyczaje, że chce połknąć wnuczkę, więc babcię udaje? (wilk)

Robią kokoszki dużo krzyku, gdy im wizytę składa w kurniku. (lis)

 

Słuchanie wiersza

Może zobaczymy”

Idźmy leśną ścieżką

cicho , cichuteńko,

może zobaczymy

sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

wiewióreczkę małą,

jak wesoło skacze

z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie

nie gwiżdże , nie woła-

może usłyszymy

pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa

między gałązkami

jakiś mały ptaszek,

którego nie znamy.

I będzie nas witał

wesołą piosenką,

tylko idźmy lasem

cicho, cichuteńko.

Pytania do wiersza:

O jakim miejscu jest mowa w wierszu?

Jak należy się w tym miejscu zachować?

Dlaczego powinniśmy być tam cicho?

Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?

 

Słuchanie bajki edukacyjnej Leśne zwierzęta

Co jedzą leśne zwierzęta link

Karta pracy Połącz cienie

Kolorowanka


Słuchanie wiersza W. Fabera ,, Dzieci świata”


W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.


A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.


Rozmowa na temat wiersza:

- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?

Dzisiaj będziemy mówić o takiej krainie , gdzie prawie przez cały rok panuje jedna pora roku. Ciekawa jestem, czy znacie tę krainę.  Posłuchajcie wiersza:


To jest mały Eskimosek.
Ma czerwony z mrozu nosek.
Ma ubranko z futra foki , 

co mu mocno grzeje boki.
Szyła mama go synkowi
Kiedy tata ryby łowił.

Wygląd i mieszkanie Eskimosa

• W krainie tej zima trwa niemal przez cały rok. Nie ma tam drzew , a jedynie małe krzaczki , które zielenią się tylko przez kilka tygodni.

• Jak myślicie , czy da się tam mieszkać w takim strasznym zimnie?
Co jest potrzebne aby wytrzymać w zimnie ?

Bardzo ciepłe ubranie , czapka , rękawice , buty

• Popatrzcie to tak wygląda człowiek , który mieszka w zimnych krajach . To Eskimos.

Nauczycielka przyczepia pod ilustracją Eskimosa, napis do czytania globalnego.

Powtórzcie –Eskimos – wyklaskiwanie sylab.

• Jak wygląda Eskimos ?

Kurtka Eskimosa jest bardzo ciepła , żeby była cieplejsza nie zapina się jej tylko wkłada przez głowę. Wysokie buty jak i całe ubranie obszyte są futrem .Futro też mają pod butami na podeszwie , aby się nie ślizgać i szybko poruszać .

Mamy eskimoskie mają olbrzymie kaptury , większe niż tatusiowie – po to by nosić tam swoje malutkie dzieci . Nie wożą w wózkach ani sankach , tylko noszą w kapturach .

Piosenka "Wszystkie dzieic nasze są "

Karta pracy