Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

c.d. PIĄTEK 19.06.2020r.-„Lato”-„Letnie smakołyki”.

- Obrazek do kolorowania-

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kosmiczne-lody

- „Papierowe lody”- zabawa plastyczna- dziecko wycina z papieru dwa wafelki do lodów. Rysuje na nich krateczki. Na innych kartkach odrysowuje lewą i prawą dłoń na papierze, a następnie je wycina. Wycięte z papieru dłonie przykleja na wafelki- będą to gałki lodów. Dziecko ozdabia gałki w dowolny sposób.

- Przepisy na pyszne lody-

https://gotowanie.onet.pl/porady/swietne-przepisy-na-zdrowe-lody-bez-chemii-i-konserwantow/ylxqd9d

1.Oglądanie filmiku ,,Wędrówki skrzata Borówki - łąka"

link do filmu

Rozmowa na temat filmiku -  rodzic zadaje dziecku pytanie: Gdzie wybrał się skrzat Borówka? Kogo tam spotkał? Jakie rośliny i kwiaty widział na łace? Jakie zwierzęta, owady, robaczki mieszkają na łące? zachęcam do wykonania obrazka jaki przedstawił wam skrzat, piękne rośliny znajdziecie podczas zabaw na działce, wycieczek i spacerów z rodzicami. Pochwalcie sie swoimi obrazkami.

2. Zabawa słuchowa: dziecko wymienia nazwy kwiatów, roślin, zwierząt - mieszkańców łąki, dzieli je na sylaby i próbuje wyodrębnić wszystkie głoski w danym wyrazie (k-o-n-i-cz-y-n-a, r-u-m-i-a-n-e-k, t-r-a-w-a, o-s-a, m-o-t-y-l).

3. Uzupełnianie karty pracy  cz.4 str 34 a i b zgodnie z poleceniem.

4.Słuchanie piosenki - posłuchaj kilka razy tę piosenkę przez najbliższe dni,  a wkrótce będziesz ją spiewać samodzielnie. Powiedz: Jaka jest piosenka: wesoła czy smutna, czy ma jednakowy rytm czy zmienny.  Możesz miarowo klaskać podczas słuchania piosenki.

link do piosenki

5. ,,Zgaduj - zgadula  majowa łąka"  - rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki: wiesz już dużo o mieszkańcach łąki, oglądając prezentację spróbuj rozwiązać zagadki.

link do filmu zagadki

1. Słuchanie wiersza ,,Tęcza" 

Mieszał deszcz ze słońcem farby,

By pokazać niebios barwy,

By pokazać kształt harmonii,

Piękna, co się tęczą mieni.

Umówili się więc razem:

Popracujmy nad obrazem!

Deszcz gotowy,

Słońce skore,

Obraz będzie w samą porę!

Deszcz zacina,

Słońce splata

Piękną tęczę w środku lata.

Już gotowe arcydzieło

W łuku niebo nam wygięło.

Pospinało wzgórza w ramy.

Ależ cudo tutaj mamy!

Co za barwy, co za linie!

Ależ co to? Obraz ginie!

Wiatr po niebie go rozmywa.

Jeszcze moment - znika z nieba.

Po obrazie ani śladu - zniknął z nieba gdzieś do sadu.

Rozmowa na temat wiersza: Jakie zjawisko kojarzy się z kolorami? Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę?  Co jest potrzebne, aby powstała tęcza?

2. Zjawisko powstawania tęczy pomogą Ci zrozumieć filmy, obejrzyj

link do filmu

link do filmu

3. Zabawa dydaktyczna ,,Kolory tęczy" :  dziecko liczy i mówi ile kolorów ma tęcza (7) i wymienia kolory tęczy we właściwej kolejności (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy).

4. Uzupełnianie karty pracy cz.4 str.33a

 

c.d. CZWARTEK 18.06.2020r.-„Lato”- „Lato na łące”.

- Obrazek do kolorowania kredkami świecowymi-

https://drukowanka.pl/kolorowanka/kwiaty-na-lace/

- Oglądanie filmiku pt. „Lato na łące”-

https://www.youtube.com/watch?v=TFgBfpBbm5A

- „Kwietniki”- układanie kompozycji ze sztucznych kwiatków w otworach sitka odwróconego do góry dnem.

- Zabawa konstrukcyjna na temat: „Ładne kwiatki”- tworzenie kwiatków z układanek geometrycznych lub tangramów- tworzenie łąki .

c.d. ŚRODA 17.06.2020r.-„Lato”-„Tęcza”.

- Kolorowanie obrazka kredkami ołówkowymi-

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/tecza/

- „Jak powstaje tęcza?”-

Tęcza to… Zjawisko optyczne i meteorologiczne, widoczne na niebie w postaci wielobarwnego łuku. Powstaje w wyniku rozszczepienia światła słonecznego, które dostając się do atmosfery napotyka na swojej drodze kroplę wody i przez nią przechodzi.

https://www.youtube.com/watch?v=DbpdqwoiUFg

- Zabawa badawcza pt. „Tęcza w szklance”-

https://www.youtube.com/watch?v=kR3oJ88rLPU

- Praca plastyczna „Tęcza”-

https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM