Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1. Oglądanie filmowej wersji wiersza Jana Paciorka ,,Burza"

link do wiersza

Rozmowa z dzieckiem na temat utworu - Rodzic zadaje dziecku pytanie: O jakim zjawisku atmosferycznym była mowa w wierszu? Co zrobiła Pani Burza? Jakie inne zjawiska jej towarzyszyły? Co się stało, gdy Burza się zmęczyła? Czy wiesz jak powstaje burza?

2. Oglądanie eksperymentu ,,Jak powstają pioruny?" . Pewnie widziałeś nieraz burzę. Często towarzyszą jej pioruny, czyli wyładowania atmosferyczne. Zjawisko to pomoże ci zrozumieć doświadczenie. Obejrzyj film. Potem możesz zrobić takie same doświadczenie w domu razem z rodzicami.

link do eksperymentu

3. Burz a to groźne i niebezpieczne zjawisko. Posłuchaj jak właściwie zachować się podczas burzy. 

link do filmu

4. Uzupełnianie karty pracy cz. 4 str. 33b zgodnie z poleceniem.

5. Połącz kropki na obrazku. Pokoloruj obrazek.

c.d. WTOREK16.06.2020r.-„Lato”-„Burza”.

- „Jak powstaje burza?”

Jej nadejście poprzedza pojawienie się chmur burzowych i wilgotnego wiatru.

Tak na początku powiem co to tak naprawdę jest burza. Jest to takie zjawisko atmosferyczne, któremu towarzyszą przede wszystkim opady deszczu a nawet deszczu i gradu oraz wyładowania atmosferyczne, czyli tzw. pioruny.

Teraz jak powstaje burza? Zawsze przed tym zjawiskiem atmosferycznym pojawia się kilka czynników, dzięki którym możemy poznać, że zbliża się burza. Tymi czynnikami są np.: gęste chmury burzowe zwane Cumulonimbusami i wilgotny chłodny wiatr.

Nie wiem czy wiecie ale powietrze w górnych warstwach atmosfery jest o wiele zimniejsze niż przy powierzchni Ziemi. A że ciepłe powietrze jest lżejsze od zimnego, to normalnym jest, że unosi się do góry. Podczas drogi do góry powietrze rozpręża się. Przy tym rozprężaniu wszystkie gazy bardzo się ochładzają. Wznoszące się powietrze w trakcie rozprężania staje się chłodniejsze od otoczenia, a więc cięższe i opada na dół.

Tak właśnie powstaje to zjawisko, którego nigdy nie mogliśmy zrozumieć. Zwykły człowiek, (w znaczeniu nie naukowiec interesującymi się zjawiskami burzy) nie ma pojęcia tak naprawdę jak dochodzi do burzy. Ale myślę, że po przeczytaniu tego trochę Wam się przejaśniło. A dodam jeszcze, że takie zjawisko jak burza występuje najczęściej w strefie tropikalnej i umiarkowanej.

- „Pochmurne niebo”- malowanie farbami- dziecko maluje farbami na dużym arkuszu papieru ciemne chmury burzowe. Następnie pryska na nie wodą (deszcz) i domalowuje pioruny.

- Zabawa ruchowa pt. „Chmury i pioruny”- Rodzic to burza i słońce, a dziecko to chmura. Chmura biega ostrożnie po pokoju. Kiedy burza dotknie chmurę, ta staje bez ruchu. Słońce przepędza burzę i chmurka ponownie może zacząć się ruszać.

- Obrazek do kolorowania-

http://bystredziecko.pl/burza-pogoda-burzowa-kolorowanki-dla-dzieci/

c.d. PONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.-„Lato”-„Po czym poznać, że nadeszło lato?”

- „Letnie memo”- zabawa doskonaląca pamięć- dziecko rysuje na małych karteczkach po dwa takie same proste symbole kojarzące mu się z latem ( symbole muszą być po dwa takie same). Następnie karteczki zostają ułożone obrazkiem na dół i dziecko z drugą osobą grają w memo- szukają identycznych obrazków; wygrywa ten, kto zbierze ich najwięcej.

- „Lato”- obrazek do kolorowania kredkami ołówkowymi-

https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/letnia-kolorowanka-do-druku/

- „Zabawa ruchowa z piłką”- tworzenie rymów do słów związanych z latem, doskonalenie słuchu fonematycznego. Rodzic podaje wyraz kojarzący mu się z latem np. słońce- rzuca piłkę do dziecka. Dziecko łapie piłkę i podaje rym do usłyszanego słowa. Następnie oddaje piłkę. Zabawa może być kontynuowana także w wariancie z głoską w nagłosie- dziecko łapie piłkę i wymienia głoskę, na którą zaczyna się podany wyraz.

- Słuchanie ponowne piosenki pt. „Lato płynie do nas”-

https://www.youtube.com/watch?v=7MpIAWOGhoA

TEMAT KOMPLEKSOWY: LATO

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE:

-dziecko potrafi we właściwej kolejności wymienić pory roku i miesiące,

-dziecko poszerza swoje wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych: tęcza i burza, wie jak bezpiecznie zachować się w trakcie burzy,

-dziecko poznaje nazwy letnich kwiatów, zna owady występujące na łące,

-zna letnie smakołyki, doskonali słuch fonematyczny, umiejętność liczenia i klasyfikowania,

TEMATY DNIA:

1.PO CZYM POZNAĆ, ŻE NADESZŁO LATO?

2.BURZA

3.TĘCZA

4.LATO NA ŁACE

5.LETNIE SMAKOŁYKI

 

Po czy poznać, że jest lato? Poniedziałek, 15.06.2020

1.Zabawy z kalendarzem ,,Lato, lato" - prosimy, aby dziecko obejrzało kalendarz, a potem wynieniło wszystkie miesiące roku w prawidłowej kolejności. Następnie prosimy, aby dziecko powiedziało jaka pora roku niedługo się zacznie? Kiedy zaczyna się lato? (22 czerwca). Potem dziecko wymienia miesiące lata : czerwiec, lipiec, sierpień. 

Oglądanie planszy - przypomnienie wiadomości ułatwią dziecku poniższe plansze:

 

2.Słuchanie wiersza Beaty Szelągowskiej ,,Tato, czy już lato?"

Powiedz, proszę! Powiedz, tato,

Po czym poznać można lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu: 

Po słodkich malinach,

Po bitej śmietanie z truskawkami,

Po kompocie z wiśniami.

Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa, 

Po boćkach uczących się latać,

Po ogrodach tonących w kwiatach, 

Po świerszczach koncertujących na łące,

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

Po zapachu skoszonej trawy i róż,

I już!

3. Zabawa utrwalająca treść wiersza i wiadomości o nowej porze roku - rodzic rzuca za każdym razem do dziecka piłkę i zaczyna zdanie: Lato można poznać po... dziecko kończy wypowiedź (po długim dniu, po gorących dniach, po słońcu, po pierwszych owocach - truskawkach, wiśniach,malinach,  po owadach, po kwiatach, po lodach, po wakacjach, po plaży, po burzy, po tęczy, po zabawach  na podwórku, w piaskownicy ....)

4.Słuchanie piosenki ,,Lato płynie do nas" - posłuchaj kilka razy w tygodniu, aby nauczyć się piosenki.

link do piosenki

5. Zabawa plastyczna ,,Lato, lato" - praca plastyczna: dziecko na kartce papieru rysuje kredkami to, co kojarzy mu się z latem.

PIĄTEK 12.06.2020r.-„Zwierzęta duże i małe”-„Łańcuch pokarmowy”, ”Zwierzęta aktywne nocą”.

- „Wilki”- rozmowa- pytamy dziecko: Czy pamięta zwierzę, które wystąpiło w baśni „Czerwony Kapturek”? Czy wilk naprawdę mógłby połknąć człowieka? Co jada wilk? Jak zachowywać się w lesie? Co robić na wypadek kontaktu z nieznanym zwierzęciem? Jakie inne groźne zwierzęta oprócz wilka można spotkać w lesie?

- Kolorowanie kredkami ołówkowymi-

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/wyjacy-wilk

- Przysłowia o wilkach- wspólne wyjaśnienie znaczenia powiedzeń o wilkach:

Nie wywołuj wilka z lasu.

Wilk syty i owca cała.

Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.

Natura ciągnie wilka do lasu.

Wilk w owczej skórze.

Człowiek człowiekowi wilkiem.

- „Łańcuch pokarmowy”- wyjaśnienie, czym jest łańcuch pokarmowy i dlaczego się tak nazywa.

http://dzieci.erys.pl/blog/?p=1&id_blog=366&lang_id=1&id_post=2768

- Praca z KP4,s.32a- poszerzanie wiedzy na temat tego, co jedzą zwierzęta, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo- ruchowej.

- Rozmowa na temat: „ Zwierzęta aktywne nocą”- zadajemy dziecku pytania: Czy wszystkie zwierzęta są aktywne nocą? Jakie znacie zwierzęta aktywne nocą?

https://podroze.onet.pl/polska/nocne-zwierzeta-w-polsce-co-sie-kryje-w-ciemnosciach/wsqy6n7

Czym charakteryzują się zwierzęta aktywne nocą?( mają duże oczy, żeby wychwytywać dużą ilość światła, duże uszy- zjawisko echolokacji, bardzo dobrze rozwinięty zmysł węchu).

- Praca z KP4,s.32b- poszerzanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych.

- „Nietoperz”- rozmowa- na temat stereotypów dotyczących nietoperzy- wkręcają się we włosy, żywią się krwią- to nie jest prawda. Dzięki jakiemu zjawiskowi nietoperze mogą poruszać się swobodnie po ciemku? Tłumaczymy dziecku istotę zjawiska echolokacji- nietoperz wysyła dźwięk, który odbija się od przeszkody i trafia do jego uszu- na tej podstawie zwierzę może oceniać położenie przedmiotów.

- Kolorowanie obrazka kredkami ołówkowymi-

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/przyjazny-nietoperz