Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1. Słuchanie piosenki, rozmowa na temat krajobrazów w Polsce (krajobraz górski - Tatry, krajobraz morski i nadmorski- Morze Bałtyckie, pojezierza, łąki, lasy).

link do piosenki

2.Uzupełnianie karty pracy cz.4 str.13b zgodnie z poleceniem

3.Słuchanie wiersza Elizy Sarnackiej-Mahoney ,,Poszła Magda na jagody"

Poszła Magda na jagody

Nie wzięła fartuszka.

Usmoliła jej się buzia

Od uszka do uszka.

Granatowe policzki,

Granatowa broda.

Wraca Magda do domu,

Sama jak jagoda.

Rozmowa na temat wiersza: Kto poszedł na jagody? Jak wyglądała Magda po zbieraniu jagód? Jak wyglądają jagody? Pokaz jagód na ilustracji w książce karty pracy cz.4 str.12

Zapoznanie dzieci z literą J, j wg następujących etapów:

-dzielenie wyrazu jagody na sylaby, 

-wyróżnienie pierwszej głoski w wyrazie

-wymyślanie innych wyrazów na głoskę j

-pokaz nowej litery wielkiej i małej w książce, analiza jej kształtu, co dziecku przypomina, z czym mu się kojarzy

4. Uzupełnienie karty pracy cz.4 str.12a i b zgodnie z poleceniem.

5. Zabawy  z nową literką:

- rozpoznawanie nowej litery wśród innych liter - Wyprawka nr 20a 

- ozdabianie szablonu litery J dowolnym materiałem - Wyprawka nr 7

 

 

c.d. CZWARTEK 07.05.2020r.-„Polska to mój dom”-„Krajobraz Polski”

- „ Łamańce”- dziecko powtarza znane rymowanki np. Król Karol kupił królowej Karolinie kolorowe korale. Chrząszcz brzmi w trzcinie w Strzebrzeszynie. Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że na drugiej wieży leży drugi Jerzy. Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę kręcąc mordą. Wróbelek Walerek miał mały werbelek, werbelek Walerka miał mały felerek. Gdy Pomorze nie pomoże, to pomoże może morze, a gdy morze nie pomoże, to pomoże może morze.

- „Czytam!”- układanie logicznych zdań obrazkowo- wyrazowych przy użyciu W.45-47 (wyprawka)-dziecko układa swoje zdania, a następnie próbuje odczytać z pomocą.

- Kolorowanie konturów kredkami ołówkowymi- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/alfabet-litera-j/

- Kolorowanie kredkami świecowymi pól z literą „J, j”- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-j/

c.d. ŚRODA 06.05.2020r.-„ Polska to mój dom”- „Z czego słynie Polska?”

- Zabawa ruchowa pt.”Berek”.

- Kolorowanie kredkami ołówkowymi „Herb Wrocławia”- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/herb-wroclawia-kolorowanka/

- Zabawy na powietrzu.

1.Słuchanie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej ,,Biało-czerwone motylki"

Kiedy za oknem pełnią kolorów zaczęła zakwitać wiosna, w grupie Motylków zrobiło się biało-czerwono. Wykonane przez przedszkolaki małe dwukolorowe flagi ozdobiły półkę w kąciku czytelniczym. (...) Dzieci pracowały dzielnie nad zdobieniem sali na majowe święto.

-Proszę Pani, bo Antek się przezywa - krzyknął nagle Jurek, wskazując na kolegę. - On mówi, że ja jestem patriota!

Pani Marta odłożyła na chwilę papier i nożyczki, spojrzała na chłopców z uśmiechem i łagodnym głosem zwróciła się do dzieci:

-Julku, poczułeś się urażony? Chłopiec kiwnął głową. - Zupełnie niepotrzebnie, bo bycie patriotą to żaden wstyd, wręcz przeciwnie. A ty, Antku, wiesz, co oznacza słowo, którego użyłeś?

-Yyyyy..., no... chyba nie...- wybąkał zawstydzony Antek.

-Ja wiem!- krzyknęła Julka. -Moja babcia zawsze powtarza, że jej dziadek, czyli mój pradziadek, był patriotą, bo walczył na wojnie. I dostał medal, prawdziwy!(...)

- Możesz być dumna z takiego pradziadka, Julciu - przyznala pani Marta. - Rzeczywiście, wygląda na to, że był patriotą, czyli kimś, kto kocha swój kraj, swoją ojczyznę i dba o nią tak bardzo, że jest gotów zaryzykować dla niej życie, jeśli to konieczne.

- A jak ja nie chcę zostać żołnierzem, tylko lekarzem, to nie mogę być tym, no...patriotą, proszę pani?- spytał Julek, nie kryjąc rozczarowania.

- Ależ oczywiście, że możesz - zapewniła pani Marta. - Patriota nie musi koniecznie walczyć na wojnie. Teraz, w czasach pokoju, możemy okazywać swój szacunek dla ojczyzny w inny sposób. Na przykład lekarz, wykonując swój zawód, służy krajowi, bo dba o zdrowie jego obywateli.(...) To, co powiedziałam, dotyczy tak naprawdę  każdego, kto dobrze wykonuje swoją pracę. Może to być policjant, nauczyciel, artysta czy kasjer w sklepie. Nawet wy będąc dziećmi, możecie zachowywać się patriotycznie. Można powiedzieć, że Polska jest naszym wspólnym domem, a Polacy- rodziną.(...)

Wycięte przez dzieci proporczyki zostały przyklejone do mocnej, złotej tasiemki i tworzyły piękny biało-czerwony  łańcuch. Nadszedł czas, by ozdobić nim ramy okienne. Pan Marek, przedszkolny konserwator, przyniósł drabinę i pomógł w zamocowaniu dekoracji.

-No, no! Nieźleście się napracowali, mali patrioci! -rzekł z uznaniem, patrząc z góry na przystrojoną salę.

-Widzicie, wywieszanie flagi w święta narodowe to dla innych znak, że ojczyzna jest dla was ważna -skomentowała pani Marta. - w ten sposób też można pokazać swój patriotyzm.(...)

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co oznacza patriotyzm? 

2. Zagadka:

Może kiedyś podróżować będziesz mógł po świecie,

tyle jest  ciekawych krajów do zwiedzania przecież.

ale jedno miejsce domem na zawsze zostanie,

miejsce, gdzie się urodziłeś. Jak mówimy na nie? (ojczyzna, Polska)

3.  ,,Patriotyczny quiz" - do zabawy wykorzystujemy lizaki z napisem TAK?NIE. Rodzic wymienia różne zachowania, zadaniem dziecka jest wskazać lizakiem TAK zachowania patriotyczne:

-Znam symbole narodowe

-Potrafię śpiewać hymn

-Gdy słyszę hymn - tańczę

-Wybieram towary produkowane w Polsce

-Znam  i zwiedzam zabytki w Polsce

-Podczas świąt narodowych wywieszam flagę

-Bawię się godłem, rysuję po nim

-Kibicuję polskim reprezentacjom sportowym

-Poznaję historię naszego kraju

4. Słuchanie piosenki ,,Wielcy Polacy". Po wysłuchaniu piosenki zapoznajemy dziecko z postaciami innych wielkich i znanych Polaków: Maria Skłodowska-Curie, Mikołaj Kopernik, król Jan III Sobieski itp. objaśniamy z czego zasłynęłi.

link do piosenki

5.,,Z czego słynie Polska?" i ,,Co pochodzi z Polski?" - dziecko zgłasza swoje propozycje. Rodzic podaje nazwy produktów: twaróg, oscypek, ser feta, mozzarella,kapusta kiszona, ananas, pomidor, croissant, ziemniak, ferrari, kiełbasa podwawelska, a dziecko decyduje, który produkt jest typowo polski.

6.,,Co najbardziej smakuje turystom w Posce?" - dziecko zgłasza swoje propozycje , rodzic uzupełnia wiedzę dziecka.

7.Wykonanie karty pracy cz.4 str.11b

 

1. Dziś zapraszam Cię w podróż po Polsce. Poznasz największe miasta Polski . Obejrzyj dwa filmy, przypomnisz sobie to o czym mówiliśmy  wczoraj i zwiedzisz Polskę.

część 1

część 2

Po obejrzeniu filmów rodzic przeprowadza krótką rozmowę na ich temat. Dodatkowo pytamy dziecko: Jakie znasz inne polskie miasta?  Jakie duże i znane miasto znajduje w naszej okolicy? W jakim mieście ty mieszkasz?

2. Zabawa dydaktyczna ,,Polskie miasta" - rodzic wymawia początek nazwy miasta np.: POZ..., WAR..., KRA..., TOR..., ZAKO..., a zadaniem dziecka jest dokończenie nazwy miasta. Następnie drukowanymi literami zapisujemy nazwy miast na kartce, a dziecko dzieli nazwę miasta na sylaby i rysuje pod wyrazami tyle kwadracików, ile sylab słyszy.

3. Uzupełnianie karty pracy cz.4 str. 11a zgodnie z poleceniem.

4.Słuchanie wiersza Juliana Tuwima ,,Warszawa"

Jaka wielka jest Warszawa!

Ile domów, ile ludzi!

Ile dumy i radości

W sercach nam stolica budzi!

Ile ulic, szkół, ogrodów,

Placów, sklepów, ruchu, gwaru,

Kin, teatrów, samochodów

I spacerów i obszaru.

Aż się stara Wisła cieszy,

Że stolica tak urosła,

Bo pamięta ją maleńką,

A dziś taka jest dorosła.

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania: Jakie miasto jest stolicą Polski? Jak wygląda miasto przedstawione w wierszu? Jakie zabytki i budowle znajdują sie w Warszawie? Odnosimy się do filmu, który wcześniej oglądało dziecko, przypominamy mu ten fragment dotyczący Warszawy.

5.Słuchanie legendy o Syrence warszawskiej . Tłumaczymy pochodzenie herbu naszej stolicy.

link do legendy

 

5b71ba3ec2dc6 o original

6. Połącz kropki i pokoloruj warszawską Syrenkę.

syrenka