Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1.Słuchanie wiersza  Wincentego Fabera ,,Dzieci świata"

W Afryce w szkole na lekcji 

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos

Ten w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie wierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy. 

Afryki, ani Grenlandii 

My także jak dotąd nie znamy, 

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany. 

I dzieciom z całego świata,

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza- rodzic zadaje dziecku pytania: Z jakich stron świata pochodziły dzieci? Z czego śmiały się afrykańskie dzieci? W co nie uwierzył Eskimos? Co łączy wszystkie dzieci na świecie?

2. ,,Dzieci na świecie" - oglądanie planszy: dziecko zwraca uwagę na kolor skóry, ubiór, oczy itp. rodzic uzupełnia wiedzę dziecka w nazwy części świata jakie zamieszkują poszczególne rasy ludzkie i różne narodowości.

3. ,,Muzyka świata" - słuchanie muzyki z różnych stron świata, dziecko zwraca uwagę na charakterystyczne cechy każdego fragmentu, stroje ludowe itp. dziecko wykorzystuje muzykę do uzupełnienia karty pracy

link do muzyki polskiej Krakowiak

link do muzyki meksykańskiej

link do muzyki chińskiej

4. Uzupełnianie kart pracy cz.4 str. 27a i b zgodnie z poleceniem

5. Słuchanie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej ,,Uczta u motylków"

Kerim i Jasira pojawili się w grupie Motylków kilka dni temu. dzieci przyglądały im sie w uwagą, bo wyglądli trochę inaczej  i na początku niewiele mówili. Oboje mieli trochę ciemniejszą skórę, a ich czarne oczy  patrzyły na innych badawczo i troche nieufnie. Dziewczynka nosiła na głowie kolorową chustę, której nie zdejmowała nawet w budynku. Chłopiec był troche starszy od siostry(...)

-Chcecie może poukładac puzzle? -pierwsza zagadnęła ich Julka(...)

Na śniadej twarzy Jasiry pojawił się nieśmiały uśmiech. Skinęła głową i dała się poprowadzić nowej koleżance do stolika z rozsypaną  układanką. (...)

-Ale jesteś szybka! - zawołała zachwycona Julka wpatrzona w zręczne palce Jasiry. - Nieźle, już zrobiłaś prawie cały zamek!

-Jeszcze niebo... i liście...- powiedziała skupiona na pracy dziewczynka. - I juz!

- Ja też prawie skończyłam - powiedziała Julka. A wiesz mamy tu też takie puste puzzle, na których można samemu narysowac obrazek i potem go układać. Chcesz?

Czarnooka koleżanka skinęła głową, po czym obie udały się w kierunku szuflad z przyboram plastycznymi. Dziewczynki wymyśłiły, że każda z nich narysuje swoją rodzinę, a potem wymienią się puzzlowymi rysunkami i zobaczą, kto szybciej go ułoży.Tymczasem chłopcy bawili się z nowym kolegą w drugim końcu sali. Kerim był zachwycony zgromadzonym w przedszkolu zbiorem prehistorycznych gadów. Dotychczas widział je w książkach albo na kartach, które zbierał od kilku miesięcy. (...)

-Ja już prawie skończyłam, a ty? 

Jasira potrząsnęła przecząco głową. Spojrzała na rysunek koleżanki, na którym byli tylko Julka i jej rodzice. (...) A na jej układance pojawiło się  już sześć osób: mama, tata, ona, trójka jej rodzeństwa i to wciąż nie była cała jej rodzina.

- O macie piknik! - zawołała Julka, patrząc  na narysowaną przez Jasirę rodzinę siedzącą wokół dużego koca zastawionego jedzeniem.

-To nie piknik - sprostowała dziewczynka. - To nasz normalny obiad w domu.

- A gdzie stól i krzesła?

- Nie ma. Siedzimy na podłodze - wyjaśniła Jasira.

- Ale wam fajnie. Na mnie mama by krzyczała, że nie siedzę przy stole i kruszę na podłogę.(...) I jeszcze w dodatku macie naleśniki..

- To nie są naleśniki, to pita. Taki arabski chleb. Maczamy go w hummusie albo w oliwie(...)

-A może pobawimy się w dom i pokażę ci, jak to u nas wygląda? - zaproponowała.

-Super pomysł! - ucieszyła się Julka. Ale chyba będziemy potrzebowały więcej osób do zabawy, bo twoja rodzina jest taka duża.

Znalezienie chętnych do zabawy na szczęście nie było trudne(...) Wspólna biesiada trwała do czasu, aż pani zaprosiła dzieci do stołu na prawdziwy posiłek. Pani Marta patrzyła z rozrzewnieniem na to, jak dzieci potrafią się razem świetnie bawić, nawet gdy są tak różne i pochodzą z różnych stron świata. Pomyślała, że nazwa Motylki tak bardzo pasuje do tej grupy. Tyle tu różnych barw i wszystkie doskonale do siebie pasują! 

Mamy różny kolor skóry i inne zwyczaje,

Lecz w zabawie ta odmienność nieważną się staje.

Ty masz piegi, on ma loki, ja mam skośne oczy.

Gdy mnie poznasz, sam dostrzeżesz, jak wiele nas łączy.

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Kto pewnego dnia pojawił się w przedszkolu? Jak wyglądały nowe dzieci? Skąd przybyły? Czy mimo różnic dzieci się razem bawiły?

 

6. Nauka - osłuchanie (kilkukrotne czytanie i powtarzanie dziecku utworu) z wierszem Dominiki Niemiec ,,Polubić różnice"

Choć ktoś jest inny, ma inne zdanie,

inny ma wygląd albo ubranie,

mieszka w innym miejscu, je co innego,

bawi się inaczej - może być twym kolegą.

Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz,

 a te różnice polubić spróbujesz.

Wyjaśnienie dziecku znaczenie pojęcia : Akceptacja

7.Kolorowanie  wybranego obrazka spośród podanych.

c.d. ŚRODA 03.06.2020r.- „Dzień Dziecka”- „Dzieci z różnych stron świata”.

- Zabawa plastyczno- techniczna pt. ”Tipi”- www.321startdiy.pl/namiot-tipi-ktory-zmiesci-sie-w-kazdym-mieszkaniu/

- Zabawa plastyczno- techniczna pt. „ Indiańska wioska i Indianie”- www.tg.net.pl/wlasnorecznie/dla-dzieci/indianska-wioska-1/

- Kolorowanie dowolnego obrazka kredkami ołówkowymi- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/k/indianie/

c.d.WTOREK 02.06.2020r.- „Dzień Dziecka”- „Jesteśmy dziećmi”.

- „Portret”- zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu- doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko otrzymuje połowę wydruku swojego zdjęcia lub połowę twarzy narysowanej przez rodzica. Drugą połowę dorysowuje samo.

- „Ja w przyszłości”- zabawa w określanie przez dziecko zawodu, który chce wykonywać w przyszłości. Dziecko mówi o tym, kim chce zostać w przyszłości. Samodzielnie lub z pomocą rodzica zapisuje na kartce nazwę zawodu. Rodzic robi dziecku zdjęcie z kartką z nazwą zawodu. Rodzic może wydrukować zdjęcie na pamiątkę.

- Kolorowanie obrazka kredkami ołówkowymi-

www.miastodzieci.pl/kolorowanki/wesola- dziewczynka/  

www.miastodzieci.pl/kolorowanki/rozesmiany- dzieciak/

 

1. Słuchanie wiersza Włodzimierza Malzackiego ,,Co lubią dzieci?"

Co lubią dzieci?

słońce-  gdy świeci,

deszcz - kiedy pada,

wiatr - kiedy gada,

mróz- kiedy szczypie,

śnieg - kiedy sypie...

Każdą pogodę z upałem, chłodem

 o każdej porze - byle na dworze.

Rozmowa na temat utworu - rodzic zadaje dziecku pytania: Jaką pogodę lubią dzieci? Jakie zabawy lubią najbardziej? Gdzie lubią się bawić?

2. ,,Mój portret i moja ulubiona pogoda"  - dziecko rysuje  swój  portret w otoczeniu ulubionej pogody np. podczas deszczu z parasolem, w zimie przy bałwanku, wiosną wśród kwiatów . (przyślij mi zdjęcie swojej pracy)

3.Uzupełnianie karty pracy cz.4 str.26b zgodnie z poleceniem.

4. Puzzle ,,Dzieci" - dziecko koloruje obrazek, następnie rodzic rozcina go  na sześć części, a dziecko układa rozsypankę na drugiej kartce i przykleja częśći.

TEMAT TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE: 

-dziecko poszerza wiedze na temat dzieci z różnych stron świata,

-dziecko doskonali umiejętnośc wypowiadania się na własny temat oraz na inny temat,

-dziecko poznaje prawa dziecka, działalnośc organizacji UNICEF, poznaje sposoby obchodzenia Dnia Dziecka w innych krajach

TEMATY DNIA:

1.WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ

2.JESTEŚMY DZIEĆMI

3.DZIECI Z RÓZNYCH STRON ŚWIATA

4.PRAWA DZIECKA

5.MÓJ DZIEŃ DZIECKA

Kochane dzieci!

Dzisiaj Wasze święto i ten szczególny dzień w roku dla wszystkich dzieci na świecie. Przyjmijcie od nas serdeczne życzenia. Wasze Panie: Anetka i Iwona

1.Zabawa ,,Przedstaw się" - dziecko wypowiada kilka słów o sobie np.: Mam na imię... Nazywam się.... Jestem dziewczynką/chłopcem. Mieszkam w ..... mam brata/siostrę. Lubię.... Jestem wesoła/y gdy...

2. Zabawa rodzinna ,,Kto to?" - dziecko lub inny członek rodziny opisuje wybraną osobę kilkoma zdaniami: Jest to kobieta/dziewczynka. Ma długie włosy, ma bluzkę koloru... itp. Pozostali członkowie rodziny zgadują o kim mowa.

3.Zabawa: ,,Różnice" - rodzic rzuca do dziecka piłkę i mówi dowolny przymiotnik, a dziecko wymienia przeciwieństwo tego słowa: gruby-chudy, wesoły-smutny, szeroki-wąski, mały-duży, chory - zdrowy, stary-młody itp.

4.Uzupełnianie karty pracy cz.4 str.25 a i b oraz 26a zgodnie z poleceniem.

5. Zabawa muzyczna ,,Tańce połamańce" . A teraz posłuchaj i baw się przy muzyce, aby ten dzień był wesoły jak ta zabawa. Zaproś do zabawy innych domowników.

link do zabawy muzycznej