Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1. Zabaw grafomotoryczna ,,Po kratkach". Dziecko rysuje po kratkach pod dyktando rodzica na zamieszczonej poniżej planszy. Najpierw należy na planszy w dowolnym miejscu na skrzyżowaniu linii narysować dziecku widoczną kropkę - punkt wyjścia. Tam dziecko ustawie ołówek lub mazak i rysuje tak jak powie rodzic np.: rysuj dwie kratki do góry, trzy w prawo, dwie w dół, jedną w lewo itp.

2. Zabawa językowa ,,Rymy" z wykorzystaniem Wyprawki nr 44 - dziecko wsród kartoników szuka rymu do słowa wypowiedzianego przez rodzica.

3. Zabawa ,,Tangram" z wykorzystaniem Wyprawki nr 48.

4.Rozmowa na temat obrazków w ,,Księdze zabaw z obrazkami"  str.62 - poszerzanie słownika dziecka o pojęcia: redaktor, autor, pisarz, grafik, drukarz.

5. Zabawa rodzinna ,,Fałsz" - jeden z członków rodziny opowiada jedną wybraną bajkę, ale wprowadza do opowieści jakiś błąd. Kto pierwszy zauważy błąd i powie: ,,fałsz" zostaje nowym opowiadającym.

6. Pokoloruj obrazek. Powiedz jaka jest różnica między księgarnią a biblioteką.

7. Pokoloruj literkę i elementy, rozetnij literę- puzzle, ułóż i naklej na nowej kartce.

ŚRODA 29.04.2020r.-„Tajemnice książek”- „Jesteśmy autorami”.

- Kolorowanie kredkami świecowymi – www.miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-f/

- Rozmowa na temat: „Rodzaje książek”- wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj. Należy zebrać stos książek- różne rodzaje i tematyka np. książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza. Dziecko ma za zadanie posegregować je wg rodzaju na kilka stosów, a następnie opisać kolejne rodzaje: O czym jest? Co ma na okładce? Jaki ma tytuł? ( jeśli dziecko potrafi go przeczytać )Co zawiera w środku? Należy dziecku wyjaśnić, że książki mogą się różnić wyglądem, tematem, rodzajem, budową, sposobem zapisu czy przeznaczeniem.

- Praca z KP4, s.6- doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

- Praca z KP4,s.7b- doskonalenie twórczego myślenia i zdolności grafomotorycznych, przypomnienie rodzajów książek- dziecko decyduje , jaki rodzaj książki chciałoby stworzyć, następnie wykonuje zadanie.

- „Ilustracja”- praca plastyczna w dowolnej technice- dziecko tworzy ilustrację do swojej książki z wykorzystaniem dowolnej techniki, np. farb, pasteli, kredek, mazaków, papieru kolorowego.

WTOREK 28.04.2020r.-„ Tajemnice książek”- „Jak powstaje książka?”

- Słuchanie wierszyka:

Jak powstaje każda książka? Kto słuchał, odpowie.

Najpierw rodzi się w pisarza głowie.

Gdy redaktor w wydawnictwie tekst dobrze ogarnie,

O druk, cięcie i oprawę poprosi drukarnię.

- „Jak powstaje papier?”- praca z KP4,s.7a- doskonalenie myślenia przyczynowo- skutkowego, poszerzanie wiedzy ogólnej.

- Zapoznanie z literą „F, f” na wyrazie : farby, Franek. Zaaranżowanie sytuacji, w której pojawi się wyraz podstawowy: Czego potrzebujemy, aby stworzyć książkę dla dzieci? ( kartki, papier, komputer, drukarka- farby ); wyodrębnienie głoski w nagłosie- na początku wyrazu: f jak farby, F jak Franek, by utożsamić ją później z wprowadzoną literą; podział wyrazu na sylaby; ile jest sylab; podział wyrazu na głoski; ile jest głosek; wypowiadanie innych wyrazów, w których na początku słychać głoskę „f”.

- Praca z KP4,s.5a- poszukiwanie grafemu litery, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych.

- Praca z W.4 ( wyprawka )- ozdabianie szablonu w dowolny sposób.

- Zabawa z W.20a ( wyprawka )- rozpoznanie nowej litery wśród innych liter.

- Praca z KP4,s.5b- doskonalenie percepcji słuchowej i zdolności grafomotorycznych, czytanie globalne.

1. Zabawa ,,Pamięć". Na dywanie gromadzimy i układamy w szeregu ulubione książeczki dziecka i omawiamy jakie książeczki są przygotowane. Następnie dziecko zakrywa oczy albo odwraca się tyłem, a rodzic chowa jedną z książek. Dziecko odwraca się i odsłania oczy, a my pytamy ,,Jakiej książeczki brakuje?". Dziecko próbuje zgadnąć. Drugą wersją tej zabawy może być zmienianie miejsc ułożenia 1 książki w szeregu i wtedy pytamy dziecko: ,,Jaka książeczka zmieniła miejsce?".

2. Pokoloruj obrazek. W otwartej książeczce narysuj bohatera swojej ulubionej bajeczki do czytania.

1. Zabawa,,Bingo z literami:p, b, d, t, ł, m, n, w, u"- zabawa - gra rodzinna z wykorzystaniem Wyprawki nr 49b na zasadach gry w bingo, z tym że litery się powtarzają, a dziecko decyduje, którą zakryje. Wygrywa osoba, która pierwsza zakryje cztery pola w pionie, poziomie albo na skos.

2. Układanie z kredek lub patyczków liter znanych dzieciom, tworzenie z liter wyrazów, próby ich czytania.

3. Pokoloruj i nazwij obrazki, jaką głoskę słychać na początku każdego wyrazu.