Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

c.d. PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.-„Dzień Dziecka”- „Wszystkie dzieci nasze są”.

- Wyjście na podwórko lub do parku- szukanie obiektów, które różnią się zewnętrznie, ale należą do tej samej kategorii (drzewa, liście, kwiaty itd.).

- „Diagram Venna”- zabawa plastyczna- określanie cech wspólnych i indywidualnych- sporządzenie z dzieckiem rodzinnego diagramu Venna w formie kwiatka. Rodzic przynosi duży arkusz papieru i rysuje na nim duże koło. Wokół koła rysuje płatki mające część wspólną ze środkiem. Dziecko szuka cech zewnętrznych właściwych tylko jemu, niepowtarzalnych w rodzinie. Rodzic zapisuje lub rysuje je z pomocą dziecka w jego indywidualnym płatku. Tak robimy o każdym członku rodziny. Cechy wspólne członków rodziny są umieszczone w środku kwiatka. Dyskusja na temat różnic i podobieństw.

- Kolorowanie obrazka kredkami ołówkowymi- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/dzisiaj-dzien-dziecka/

PIĄTEK 29.05.2020r.-„Święto mamy i taty”- „Serce na dłoni”.

- Rozmowa na temat: „Co oznacza słowo miłość?”- dziecko mówi lub zapisuje lub rysuje słowa kojarzące się mu z miłością. Próba klasyfikacji, MIŁOŚĆ to: osoby, rzeczy, uczucia, itd.

- Praca z KP4,s.24b- doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie, budowanie wypowiedzi.

- „Kocham swoją rodzinę, ponieważ …”- tworzenie słoika z serduszkami, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć, emocji. Rodzic przygotowuje dziecku słoik. Dziecko wycina z czerwonego papieru serduszka. Na każdym serduszku dziecko zapisuje lub rysuje, za co kocha swoją rodzinę. Może to być pojedyncze słowa czy obrazki lub całe ilustracje. Mogą to być skojarzenia z własną rodziną, czynności, które dziecko lubi wykonywać z najbliższymi. Dziecko wrzuca serduszka do słoika, który będzie prezentem dla rodziców. Można ozdobić go czerwoną wstążką lub rafią, a na nakrętce nakleić jedno z serduszek.

- „Doniczkowe kwiatki”- doskonalenie sprawności manualnej i wrażliwości estetycznej. Należy dziecko zapytać, co jest największą miłością ich rodziców. Dziecko dojdzie do wniosku, że największym skarbem każdego rodzica jest dziecko. Dziecko przygotowuje kwiatki, które wręczy rodzicom. Macza ręce w farbie, odbija dłonie na kartce. Paluszkami maluje płatki kwiatków. Wycina odciśnięte wzory. Nakleja na kolorowy brystol, który ponownie wycina. Rodzic przykleja do kwiatków patyczki logopedyczne lub od szaszłyków lub rurki do picia. Dziecko przewiązuje je wstążkami.

- „Czerwony jak serce”- wymienianie kolorowych obiektów- zabawa ruchowo- językowa z piłką, poszerzanie słownika. Rodzic rzuca piłkę do dziecka, mówi przy tym: Czerwony jak … Dziecko łapie piłkę i podaje przykłady kolejnych czerwonych przedmiotów. Przedmioty nie mogą się powtarzać.

- „Stemple”- zabawa plastyczna- tworzenie papieru pakowego do prezentów dla rodziców. Dziecko formuje z rolki po papierze toaletowym kształt serca. Macza rolkę w czerwonej farbie i robi stemple na dużym papierze.

- Kolorowanie konturów kredkami ołówkowymi- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/serce/

Kochane dzieci! Na pewno bardzo kochacie swoich rodziców. Czy im o tym mówicie? Są oni dla was najważniejsi na świecie. A teraz im powiedźcie podczas tej zabawy dlaczego są dla was tacy ważni i są waszymi bohaterami.

1. Zabawa językowa ,,Moi rodzice to superbohaterowie" - technika niedokończonych zdań. Rodzic zaczyna zdanie:

-Moi rodzice to superbohaterowie, ponieważ.... (dziecko kończy zdanie) 

-Kocham mamę tak bardzo jak...

-Kocham tatę tak bardzo jak....

2. Pokoloruj i uzupełnij obrazki ,,Superbohaterowie"

2. Słuchanie  wiersza Danuty Wawiłow ,,Mama ma zmartwienie"

Mama usiadła przy oknie. Mama ma oczy mokre.

Mama milczy i patrzy w ziemię. Pewnie ma jakieś zmartwienie...

Zrobiłam dla niej teatrzyk, a Ona wcale nie patrzy...

Przyniosłam w złotku orzecha, a Ona się nie uśmiecha...

Usiądę sobie przy Mamie. Obejmę Mamę rękami

i tak jej powiem na uszko:

,,Mamusiu, moje Jabłuszko!

Mamusiu, moje Słoneczko!"

Mama uśmiechnie się do mnie

i powie: ,,Moja córeczko!" 

Następnie zadajemy dziecku pytania: Kto wystąpił w  wierszu? W jakim nastroju była mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?  W jaki sposób ty pomagasz swoim rodzicom?

3. Słuchanie piosenki ,,Dziękuję mamo! Dziękuję tato!"  - posłuchaj jej kilka razy, a wtedy szybko ją zapamiętasz i zaśpiewasz rodzicom.

link do piosenki

4.,,Mamo, tato kocham was" - w środku ramki narysuj mamę i tatę, pokoloruj serduszka.

 

 

5.Zabawa  dydaktyczna ,,Porządkujemy klocki" - rozsypujemy przed dzieckiem dowolny komplet klocków. Jeśli komplet jest duży wykorzystujemy tylko jego część. Prosimy, aby dziecko pogrupowało klocki wg kolorów, wg kształtów, wg wielkości.

6. ,,Czym różnią się obrazki?" - szukanie różnic na obrazkach: dziecko zaznacza różnice na obrazku czerwoną kropką na dolnym obrazku.

CZWARTEK 28.05.2020r.-„Święto mamy i taty”-„Nietypowe rodziny”.

- Słuchanie fragmentów bajki Katarzyny Kotowskiej pt.”Jeż”.

                Pewnego dnia Kobieta wyszła przed dom i ze zdziwieniem spostrzegła, że coś dziwnego stało się ze wszystkimi kolorami. Żółty mniej słoneczny niż zwykle, czerwony mniej ognisty, zielony stracił swą soczystość, a niebieski poszarzał.

                - Mężu, zobacz, co się stało!- zawołała Kobieta. (…)

                Kobieta i Mężczyzna nie wiedzieli, co się stało, i nie umieli nic na to poradzić, a tymczasem ich świat tracił barwy i smutniał coraz bardziej, a oni też smutnieli i coraz bardziej nie mieli dziecka, chociaż tak za nim tęsknili.

                Wreszcie pewnego wiosennego dnia, mimo że słońce świeciło bardzo mocno, w ich ogrodzie znikły ostatnie wspomnienia kolorów i niepodzielnie zapanowała szczerosmutna szarość. Wtedy Kobieta i Mężczyzna zrozumieli- ich dziecko urodziło się całkiem innym rodzicom. Kobieta płakała i miała całą twarz mokrą od łez. I Mężczyzna płakał, chociaż jego łez nie było widać, bo płakała jego dusza.

                Wreszcie Mężczyzna powiedział:

                - Chociaż nie urodziliśmy naszego dziecka, musimy je odnaleźć!

                Słyszeli bowiem, że jeśli jakimś rodzicom urodzi się obce dziecko, oddają je na wychowanie do Domu Dzieci i tam prawdziwi rodzice mogą je odnaleźć.(…)

                I wtedy przyprowadzono Chłopczyka.

                Kiedy Kobieta i Mężczyzna go ujrzeli, zdziwili się i przestraszyli- mały Chłopiec o niebieskich oczach miał całe ciało pokryte kolcami jak jeż. Pomyśleli, że znowu zaszła jakaś straszna pomyłka, bo to na pewno nie było ich dziecko- nie mogli przecież mieć synka jeża.(…)

                Jesienią zbierali grzyby. Piotruś bawił się jarzębiną i kasztanami. Przez całe noce Mama musiała trzymać go za rękę. Któregoś dnia zapytał ją:

                - A u kogo ja byłem w brzuchu?

                - Nie u mnie- odpowiedziała.- Miałeś wtedy inną mamę. Na szczęście teraz jesteś z nami.

                - Czy płakałaś, jak mnie nie było?

                - Tak, bardzo płakałam. Tata też płakał. Ale teraz się cieszymy, bo jesteś z nami.

Tego dnia znikło wiele kolców.(…)

Po przeczytaniu tekstu rodzic zadaje pytania: O czym była historia? Dlaczego ogród poszarzał? Za czym tęsknili kobieta i mężczyzna? Czy kobieta, która stała się mamą chłopczyka, nosiła go w brzuchu? Co oznacza termin „adopcja”? Jak sądzisz, dlaczego chłopiec na początku miał kolce? Dlaczego potem zniknęły? Jak czuł się chłopiec u nowej rodziny? Dlaczego dzieci trafiają do domu dziecka? Jak można pomóc dzieciom z domu dziecka?

-„Moja rodzina”- zabawy doskonalące umiejętność przeliczania, porównywania liczb. Poszerzanie słownika o nazwy członków rodziny. Uwrażliwianie dzieci na sytuację innych osób. Zwrócenie uwagi, że nie wszystkie dzieci muszą mieć tatę i mamę, że niektóre są wychowywane tylko przez jednego rodzica albo przez dziadków. Wyjaśnienie dzieciom także pojęcia- rodziny patchworkowe, w których rodzice mają nowych partnerów. Dzieci powinny czuć, że żaden model rodziny nie jest gorszy od innych, że w każdej mogą panować ciepło i miłość.

- Praca z KP4,s.24a- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych i przeliczania.

- „Zdrobnienia i zgrubienia”- zabawa językowa- szukanie zdrobnień i zgrubień słów: mama, tata.

- Kolorowanie kredkami ołówkowymi dowolnego obrazka- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/k/dzien-matki/

1. Słuchanie wiersza Piotra Pollaka ,,Wesoły tata"

Mój tata jest niepoważny, ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię: - Wciąż rosnę! 

On mówi: - Skąd ty malejesz!

Nie lubisz kaszy na mleku, zostawiasz ser i warzywa,

wciąż wcale nie rośniesz, nie tyjesz, tylko wciąż ciebie ubywa!

Staniesz się taki malutki, że w krasnoludka się zmienisz,

będziesz się kąpać w akwarium i drzemać w mojej kieszeni.

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem, tylko z chomikiem lub myszką.

Ja na to: - Dobrze tato, jutro na obiad zjem wszystko.

Ale ty razem ze mną chrup marchew i sałatę,

bo jak się zmienię w zająca, chcę mieć tatę- zająca.

Rozmowa na temat wiersza - rodzic zadaje dziecku pytanie: O kim był wiersz? Z czego śmiał się tata? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim machew i sałatę? W czym ty chcesz naśladować swojego tatę?

2.Zabawa językowa ,,Słoneczko z tatą"' - drukujemy słoneczko -takie jak w poniedziałek. W środku słonka piszemy TATA, dziecko podaje przymiotniki kojarzące się z tatą: silny, duży, odważny itp., a rodzic zapisuje każde określenie w promyczku. Na koniec dziecko koloruje słońce na żółto.

3. Zabawa językowa ,,Mój tata: rodzic mówi początek zdania, a dziecko je kończy:

-Mój tata jest...

-Mój tata lubi...

-Mój tata nie lubi...

-Ulubionym kolorem mojego taty jest...

-Z tatą lubię najbardziej ...

-Mój tata jest najlepszy, ponieważ ...

4.Uzupełnianie karty pracy cz.4 str.23a i b - zgodnie z poleceniem

5. ,,Zawody tatusiów" - dziecko wymienia zawody wykonywane przez mężczyzn, potem mówi jaki zawód wykonuje jego tata. Rodzic - tata opowiada dziecku o swojej pracy zawodowej. 

6.,,Tata w pracy" - rysowanie kredkami.

7.,,Kalambury" - zabawa rodzinna: dziecko pokazuje czynności wykonywane przez tatę, a inni domownicy odgadują, co robi                                   ,,tata".

8. ,,Głoski" - zabawa doskonaląca słuch fonematyczny: dziecko wymawia wyraz tata, dzieli go na sylaby , a potem głoskuje cały wyraz t-a-t-a. Następnie dajemy dziecku czystą kartkę przedzieloną linią na połowę. Na każdej części kartki u góry piszemy dziecku literę t i a. Dziecko rysuje po odpowiedniej stronie kartki przedmioty, które zaczynają się na głoskę t lub a.

8. ,,Zakładka dla taty" - pokoloruj i wytnij zakładkę do książki, wręcz ją tatusiowi.

9. ,,Bukiet dla mamy" - pokoloruj obrazek, wytnij go i przyklej na kartkę złożoną na pół w formę laurki. Pamiętaj dziś Dzień Mamy.

10. Zadania dodatkowe:rysowanie po śladzie i odpowiednim  kolorem.