Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

c.d. CZWARTEK 23.04.2020r.- „Dbamy o naszą planetę”- „Smog- co to za stwór?

- Zabawa oddechowa z wykorzystaniem wiatraczków-wydłużanie fazy wydechu- dziecko leży na podłodze, podnosi wiatraczek na wysokość głowy i dmucha, tak długo, jak długo rodzic klaszcze w ręce.

- Kółko i krzyżyk”- dziecko gra z drugą osobą nakrętkami w dwóch kolorach, na planszy. Gracze na zmianę układają na planszy swoje nakrętki. Wygrywa ten, kto jako pierwszy ułoży nakrętki w jednej linii poziomej, pionowej lub na skos. ( Można też zamiast nakrętek, rysować dwoma kolorami kółko i krzyżyk ).

- Kolorowanie obrazków do litery „Z”, kredkami ołówkowymi- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/alfabet-litera-z/

- Rozwiązywanie zagadek – www.tuptuptup.org.pl/maly-quiz-o-smogu/

 

1.Zabawa ,,Umiem liczyć" - zabawa w przeliczanie obiektów: dziecko liczy obiekty w jego najbliższym domowym otoczeniu (zabawki, kubki, krzesła przy stole, obrazy na ścianach itp.

2. ,,Co to? - pokazujemy dziecku symboliczny znak recyklingu, zamieszczony poniżej. Jeśli dziecko nie wie, rodzic wyjaśnia co oznacza ten rysunek.

,,Recykling" -  burza mózgów. Dziecko próbuje odgadnąć, co znaczy słowo ,,recykling". W razie potrzeby rodzic wyjaśnia, że jest to zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz ilości odpadów, przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać.

3. Uzupełnienie karty pracy cz.4 str.3a i 3b zgodnie z poleceniem.

4.,,Jak segregujemy śmieci?" -  rozmowa z dzieckiem na temat segregacji śmieci (utrwalenie wiadomości)

5. ,,Kolorowe kosze" - zapoznanie dziecka z planszą zamieszczoną poniżej, przeczytanie dziecku informacji. Zwrócenie uwagi, że od niedawna obowiązuje inny kolor pojemników na odpady mieszane- grafitowy i wprowadzono kosze na odpady bio w kolorze brązowym (brunatnym)

6. ,,Jak długo" - zapoznanie dziecka z planszą zamieszczoną poniżej, przeczytanie informacji.

7. Uzupełnienie karty pracy cz.4 str. 4a i 4b

1.Zabawa ,,Co to znaczy dbać o środowisko?" - rodzic rzuca do dziecka piłeczkę i  za każdym razem zaczyna zdanie: Dbać o śrdowisko to znaczy..... , a dziecko kończy podając różne propozycje.

2.,,Smutny widok" -oglądanie ilustracji : piękne lasy, parki, krajobrazy i brudne rzeki, ścieki, dymy z fabryk, dzikie wysypiska śmieci, wycięte lasy.

3.Zabawa ,,Jak pomóc naszej planecie?" - giełda pomysłów dziecka.

4.Zabawa ,,Co by było gdyby..." (rozwijanie twórczego myślenia) - rodzic zadaje dziecku pytanie, a dziecko stara się dpowiedzieć:

-Co by było, gdyby zabrakło czystej wody do picia? 

-Co by było, gdyby wszyscy wyrzucali śmieci na ulicę?

-Co by było, gdyby wycięto wszystkie drzewa?

-Co by było, gdyby nie było zwierząt?

Następnie rodzic uświadamia dzieciom, że wiele zwierząt na świecie jest zagrożonych wyginięciem, jest już ich bardzo mało, bo człowiek niszczy ich naturalne środowisko życia: wycina lasy, zatruwa wody, poluje na nie, zabija dla futer i kości (np. słonie, nosorożce, pandy itp.). 

5. Zapoznanie z literą Z,z wg następujących etapów:

- pokaz ilustracji zebry (karty paracy cz.4 str.2)

-dziecko dzieli wyraz zebra na sylaby

-dziecko wyróżnia(wymienia) pierwszą głoskę w wyrazie zebra

-pokaz nowej litery  małej i wielkiej, omówienie jej kształtu, do czego jest podobna, z  czym się dziecku kojarzy

-dziecko podaje inne wyrazy zaczynające się na głoskę z

6. Wykonanie karty pracy cz.4 str.2a i 2b zgodnie z poleceniem

7. Ozdabianie szablonu litery Z dowolnym materiałem plastycznym -wyprawka 12 oraz szukanie poznanej liery Z, z wśród innych liter  - wyprawka 20a

 

c.d. ŚRODA 22.04.2020r._”Dbamy o środowisko”-„Śmieci”.

- Zabawa pt. „Bingo- liczby i symbole”- W.19a ( Wyprawka ). Rodzic rzuca kostką, a dziecko ( może też grać rodzeństwo ) wybiera, które pola z wyrzuconą liczbą zakryje. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zakryje pięć pól w pionie, w poziomie lub na skos. Można grać też w parach.

- „Coś z niczego”- konstruowanie zabawek z surowców wtórnych ( pudełek, butelek, kartonów, opakowań, sznurków itd. )

- Rozwiązywanie zagadki słownej: Bardzo proszę wszystkie dzieci,

                                                         Niech wrzucają do mnie śmieci!

                                                                                             ( KOSZ NA ŚMIECI )

- Kolorowanie dowolnej kolorowanki kredkami: www.miastodzieci.pl/kosze-do-recyklingu/

www.miastodzieci.pl/kolorowanki/dziewczynka-wyrzuca-smieci/

www.miastodzieci.pl/kolorowanki/kosz-do-segregacji-smieci/

c.d. WTOREK 21.04.2020r.- „Dbamy o naszą planetę”- „Dbamy o środowisko”.

- Kolorowanie konturów litery „Z” kredkami świecowymi ( www.miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-z/ )

- Zabawa pt. „Magiczna maszynka” z W.45-47 ( Wyprawka )- ćwiczenie słuchu fonematycznego, wyróżnianie głosek. Dziecko ma przed sobą suwaki z obrazkami. Rodzic wydaje polecenie, np. Ułóż suwaki tak, by z pierwszych liter wybranych słów powstał wyraz: koza, waza, wilk, kasa, tort, mapa, kula itp. Dziecko układa, a następnie mówi, jakie obrazki kolejno ułożyło.

- Malowanie farbami na temat: „Piękna jest nasza planeta”.