Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Witajcie kochane przedszkolaki z gr. III .

Rozpoczynamy kolejny tydzień zabaw na odległość. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o naszej planecie i naszym naturalnym środowisku. Przygotuj do zabaw książeczkę ,,Plac zabaw" cz.4 

TEMAT TYGODNIA: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

-dziecko wie, jakie przedmioty stworzyła natura, a jakie są dziełem człowieka

-dziecko zna zasady segregacji odpadów, rozumie znaczenie pojęcia recykling

-dziecko rozumie potrzebę ochrony środowiska naturalnego poprzez oszczędzanie wody, ma poczucie odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia

-poznaje  literę Z,z , doskonali słuch fonematyczny

TEMATY DNIA:

1. PLANETA ZIEMIA

2.DBAMY O ŚRODOWISKO

3.ŚMIECI

4.SMOG - CO TO ZA STWÓR?

5.CO JA MOGĘ ZROBIĆ DLA ZIEMI?

 

PLANETA ZIEMIA. PONIEDZIEŁEK, 20.04.2020

1.Oglądanie globusa jako modelu naszej planety. Zadajemy dziecku pytania: Na jakiej planecie żyjemy? Co znajduje się na naszej planecie?  (kontynenty, morza, lasy, rzeki, miasta).

2.,,Czym jest natura?" - burza mózgów - dziecko wysuwa swoje pomysły. Rodzic je wysłuchuje, na koniec je podsumowuje, jeśli jest taka potrzeba dodaje własne wyjaśnienia.

3. Zabawa ,,Natura czy człowiek?"  -  gromadzimy przed dzieckiem różne przedmioty np.: reklamówka, piłka, śrubka, listek, jabłko, pluszak, gąbka, ścierka, łyżka, kartka, lalka, muszelka, piórko, gałązka, długopis, kredka, skarpetki) oraz rysunek drzewa - symbol natury i rysunek człowieka. Zadaniem dziecka jest rozłożyć przedmioty odpowiednio przy rysunku drzewa jako wytwór natury i przy rysunku człowieka jako wytwór człowieka. 

4.Quiz - rodzic wymienia nazwy przedmiotów (z poprzedniej zabawy) czy obiektów (fabryka, samochód, samolot, wodospad), a dziecko za pomocą lizaków TAK /NIE  (wyprawka nr 21) głosuje czy wymieniony element należy do naturalnych.

5.Karta pracy cz.4 str.1b zgodnie z poleceniem

6. ,,Człowiek i jego działanie" - rozmowa z dzieckiem na temat właściwych i niewłaściwych zachowań człowieka wobec środowiska. Możemy zadać dziecku pytanie: Czy podoba Ci się świat w jakim żyjesz? , Co chciałbyś zmienić? Co w tym celu trzeba zrobić?

7.Karta pracy cz.4 str. 1a

8.Rysowanie na temat ,,Jak człowiek zmienił świat"- dziecko otrzymuje kartkę papieru podzieloną pionową kreską na pół. Po lewej stronie rysuje środowisko naturalne (np. piękny zielony las, czystą rzekę itp.) po prawej - środowisko zmienione przez człowieka (krajobraz miejski, przemysłowy pełny dymiących kominów i aut, brudną rzekę, rozsypane w lesie śmieci).

Przypomnij sobie piosenkę o leśnych duszkach i spróbuj ją zaśpiewać. Jak myślisz czy duszki dbały o środowisko naturalne?

link do piosenki

c.d. PONIEDZIAŁEK 20.04.2020r.- „Dbamy o naszą planetę”- ”Planeta Ziemia”.

- Zabawa dydaktyczna pt. „Sekwencje”- z wykorzystaniem Wyprawki W.53-54- dziecko układa przed sobą elementy, segregując je wg koloru. Rodzic układa sekwencje kolorów , tak aby lewa strona rodzica, była też lewą stroną dziecka i dziecko ma za zadanie je odwzorować. Dla utrudnienia rodzic, może podawać kolejność jedynie słownie lub ułożyć kawałek i poprosić dziecko o samodzielne kontynuowanie rytmu.

- Rozwiązanie zagadki słownej: Co to za okrągła planeta

                                                          na której bez wody,

                                                          tlenu i słońca

                                                          nie byłoby życia?

                                                                               ( Ziemia )              

- Kolorowanie konturów kredkami ołówkowymi pt. „Kocham Ziemię”- www.miastodzieci.pl/kolorowanki/kocham-ziemie/

PIĄTEK 17.04.2020r.-„Praca rolnika”- „Produkty ekologiczne”.

- Rozmowa na temat: Czym jest gospodarstwo ekologiczne?”- wyjaśnienie dziecku, czym jest gospodarstwo ekologiczne np. zakaz używania chemicznych środków ochrony roślin, nawozów sztucznych, pasz przemysłowych, stymulatorów wzrostu, karmienie zwierząt paszą wyprodukowaną w tym gospodarstwie, używanie nawozów wytworzonych przez hodowane zwierzęta, konieczność zachowania różnorodności gatunków roślin i zwierząt. Pokazanie dziecku symbolu żywności ekologicznej. Dziecko omawia, opisuje symbol, przelicza gwiazdki.

 Produkty ekologiczne mają unijny symbol listka - organicmarket.pl

- Rysowanie kredkami świecowymi lub ołówkowymi na temat: „Mój symbol żywności ekologicznej”- dziecko projektuje symbol żywności ekologicznej według własnego pomysłu.

- „Ekologiczna żywność”- pogadanka, porównywanie zdjęć w gazetkach sklepowych lub prawdziwych warzyw i owoców z gospodarstw ekologicznego i tradycyjnego- czytanie cen. Wyjaśnienie dziecku, czym charakteryzuje się żywność ekologiczna, że okazałe owoce i warzywa są modyfikowane genetycznie, a brzydsze, mniej wybarwione owoce i warzywa są naturalne, bez szkodliwych dodatków i konserwantów (niepryskane). Ukazanie też dziecku, że produkty ekologiczne są droższe i mają krótszą datę ważności.

- Praca z KP3,s.40- doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej.

1. Omówianie obrazków w ,,Księdze zabaw z obrazkami" str.58 i 59 ,,Cztery pory roku na wsi".

2.Zabawa ruchowo- matematyczna ,,Zbieranie ziaren"- do zabawy wykorzystujemy ziarna słonecznika lub inne (np.: fasoli), które wsypujemy do miseczki i ustawiamy na środku pokoju. Dziecko biega z kubeczkiem przy włączonej muzyce. Gdy muzyka ucichnie pokazujemy dzieku kartonik z dowolną cyfrą od 0 do 10. Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na kartoniku.

3..Zabawa plastyczna ,,Słoneczniki" - pobaw się ziarnami słonecznika i wykonaj pracę plastyczną wg pomysłów przedstawionych na zdjęciach lub pokoloruj obrazek konturowy ,,Słoneczniki".

 

 

4.Policz elementy każdego zbioru, zakoloruj kółeczko z odpowiednią cyfrą.

1. Oglądanie w książkach, albumach, encyklopediach różnych maszyn rolniczych dawnych i współczesnych.

2.Rysowanie na temat ,,Maszyna przyszłości"- dziecko rozwija swoją fantazję i pomysłowość.

3.Zabawa rodzinna w kole ,,Rolnik sam w dolinie".

4.Słuchanie wiersza Beaty Jaczewskiej ,,Mały traktorek"

Wąską dróżką, blisko rzeczki

traktor jeździ na wycieczki.

Podróżować bardzo lubi,

nigdy jeszcze się nie zgubił.

Wprost sprzed domu w drogę rusza.

Blisko las, znajoma grusza...

Trąbi czasem na zająca,

chętnie śmieje się do słońca.

Pracowity jest jak konik,

silny niczym kilka słoni,

zawsze skory do pomocy

od świtania aż do nocy.

5. Obejrzyj filmik (16min 44s) o pracy rolnika. Powiedz jakie czynności i prace wykonywał rolnik oraz jakich maszyn używał?

Link do filmiku

6.Pokoloruj obrazek