Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

1.Zabawy z globusem - dziecko rozpoznaje i nazywa na globusie kontynenty i państwa przy pomocy rodzica. Określa, gdzie już kiedyś było, gdzie spędzi najbliższe wakacje lub gdzie chciałoby pojechać. 

2.,,Strój kąpielowy" - zabawa plastyczna: dziecko koloruje  ubiór, a następnie ozdabia strój kąpielowy (dziewczynki) lub szorty (chłopcy) elementami dekoracyjnymi dostępnymi w domu np.: wyciętymi z gazet, kolorowych czasopism, papierów do pakowanie prezentów itp.

3. Zabawa matematyczna ,,Umiem liczyć" -  dziecko rzuca kostką do gry, liczy i określa liczbę wyrzuconych oczek i układa przed sobą tyle samo patyczków (klocków, guziczków, cukierków) ile ma oczek na kostce.

ŚRODA 24.06.2020r.-”Wakacje!”-„W co się bawić latem?”

- Słuchanie wiersza Zdzisława Szczepaniaka pt. „Lato”

No dzieciarnia - co wy na to?
Już od jutra mamy lato!
Ta wspaniała, ciepła pora
Trwa od rana do wieczora
Przez co najmniej dwa miesiące,
Gdy najmocniej grzeje słońce.

W tym to czasie, o tej porze
Każdy bawi się jak może.
Z bratem, z siostrą, z kolegami.
Samotnicy wolą sami.
Malcy jeżdżą na rowerkach,
Trwa zabawa w piłkę, w berka.
Warczą wściekle motorynki.
Kto tak piszczy? To dziewczynki...
Przechwalają się chłopaki:
- Co tam guzy i siniaki!
Na trzepaku - gimnastyka.
Pół podwórka kozły fika,
A wódz Indian właśnie każe
Schwytać jakieś blade twarze
I przywiązać je do pala,
Choć współczucie nie pozwala...
Ktoś gdzieś chlipie:
- Ja się boję...
W odsiecz idą mu kowboje.
Inni znów za piłką gonią
(szyby już ze strachu dzwonią),
Komuś w biegu spadły buty
(nic nie szkodzi - to nie luty),
Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła,
Lecą w górę bańki z mydła...
W piaskownicy góra piasku.
Dookoła pełno wrzasku.
- Hurra! Nie ma jak wakacje!
Głośno krzyczy (i ma rację):
Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem,
Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem,
Mania z Halą, Wanda z Martą,
Gosia z Basią - no bo warto
Wykorzystać każdą chwilę,
Aby się zabawić mile,
Aby nie iść do przedszkola,
Aby strzelić wreszcie gola,
Aby w nosie mieć klasówki,
Dwójki, piątki, wywiadówki...
Można wreszcie się nie śpieszyć,
Można się z wszystkiego cieszyć
Do momentu... gdy z balkonu
Tato krzyknie: "MARSZ DO DOMU!"

W domu nas do wanny wsadzą,
Doszorują i wygładzą.
Potem każą siąść za stołem
i napychać brzuch z mozołem.

A gdy wreszcie wszystko zjemy,
Wykrztusimy: "Dziękujemy..."
Wówczas mama - dobra wróżka -
Zaprowadzi nas do łóżka.
Na dobranoc zaś koniecznie
Powie: "JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE..."

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania: W co bawiły się dzieci z wiersza? W co wy bawicie się latem? Jakie przedmioty do zabawy kojarzą się ci z latem?

Praca z KP4,s.39- układanie rytmów, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie, odwzorowywanie, kodowanie, ćwiczenie logicznego myślenia.

-„Piłeczka”- zabawa w przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej. Rodzic nakleja na podłodze kolorową taśmę, tworząc tor (lub w inny sposób), po którym dziecko przedmuchuje piłeczkę pingpongową za pomocą słomki trzymanej w buzi.

- „Statek piracki”- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozpoznawanie figur geometrycznych, pobudzanie kreatywności, porównywanie liczby obiektów. Dziecko wycina z kolorowych kartek figury geometryczne: trójkąty, koła, prostokąty, trapezy, kwadraty. Następnie układa z figur piracki statek. Potem przykleja figury na kartkę. Nazywa figury geometryczne. Przelicza je. Porównuje liczbę danych figur w statku.

- Praca plastyczna pt. ”Pirat z talerzyka”- doskonalenie sprawności manualnej. Rodzic podaje dziecku biały papierowy talerzyk i czerwoną wstążkę. Dziecko maluje na talerzyku czerwoną farbą chustę pirata i dokleja z boku jej zakończenie z czerwonej wstążki. Dorysowuje oczy, nos i buzię.

c.d.ŚRODA 24.06.2020r.-„Wakacje!”-„W co się bawić latem?”

- Zabawa plastyczna pt. „Rybie łuski”- stemplowanie wzoru z użyciem kawałka gąbki do kąpieli lub kuchennej i farby, doskonalenie sprawności manualnej, ekspresja twórcza. Dziecko dostaje kartkę, na której rysuje rybę (można dać kartkę z gotowym wzorem- https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rybka/ lub https://drukowanka.pl/kolorowanka/wesola-rybka/ ). Dziecko macza kawałek gąbki w różnych kolorach farb i odciska łuski ryby.

- „Pirackie miny”- doskonalenie umiejętności wyrażania i nazywania emocji, argumentacji. Dziecko robi pirackie miny. Określa przy tym emocje pirata i mówi, w jakich okolicznościach mógł zrobić taką minę, np. Pirat jest uśmiechnięty i zadowolony, bo znalazł skarb.

- Układanie kompozycji z mozaiki geometrycznej- rozwijanie pomysłowości i wyobraźni przestrzennej.

- Kolorowanie obrazka kredkami świecowymi- https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/slonce-kolorowanka/

https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/slonce-kolorowanka/

- Słuchanie piosenki pt. „Lato, lato, lato czeka”- https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

https://www.youtube.com/watch?v=RgA_BJ6um84

https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0

Już za parę dni, za dni parę,
Weźmiesz plecak swój i gitarę,
Pożegnania kilka słów,
Pitagoras, bądźcie zdrów,
Do widzenia wam, canto cantare.

Lato, lato, lato czeka,
Razem z latem czeka rzeka,
Razem z rzeką czeka las,
A tam ciągle nie ma nas.

Lato, lato, nie płacz czasem,
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem,
W lesie schowaj dla nas chłodny cień,
Przyjedziemy lada dzień.

Już za parę chwil, godzin parę,
Weźmiesz rower swój no i dalej,
Polskę całą zwiedzisz wszerz,
Trochę rybek złowisz też,
Nie przyjmując się niczym wcale.

Lato, lato mieszka w drzewach,
Lato, lato, w ptakach śpiewa,
W słońcu każe okryć twarz,
Lato, lato jak się masz.

Lato, lato dam ci różę,
Lato, lato, zostań dłużej,
Zamiast się po krajach włóczyć stu,
Lato, lato zostań tu.

22- 26.06.2020r. TEMAT KOMPLEKSOWY:

WAKACJE!

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

  1. 1.DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PORUSZANIA SIĘ PO MAPIE I PORÓWNYWANIA DŁUGOŚCI OBIEKTÓW; POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT ZWIERZĄT I ROŚLIN GÓRSKICH.
  2. 2.DOSKONALENIE EKSPRESJI TWÓRCZEJ; DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PORUSZANIA SIĘ PO MAPIE; DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA GLOBALNEGO.
  3. 3.DOSKONALENIE EKSPRESJI TWÓRCZEJ; DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ.
  4. 4.DOSKONALENIE UWAŻNEGO SŁUCHANIA; ROZWIJANIE KREATYWNEGO MYŚLENIA.
  5. 5.POSZERZANIE INFORMACJI NA TEMAT BEZPIECZNEGO SPOSOBU SPĘDZANIA WAKACJI.

TEMATY DNIA:

  1. 1.W GÓRACH.
  2. 2.NAD MORZEM.
  3. 3.W CO SIĘ BAWIĆ LATEM?
  4. 4.MOJE WAKACJE.
  5. 5.BEZPIECZNE WAKACJE.

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.-„Wakacje!”-„W górach”.

- Praca z KP4,s.36- doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

- „Góry”- oglądanie filmu-

https://slideplayer.pl/slide/10412972/

Mapa Polski:

https://tyflomapy.pl/Krainy_geograficzne.html

Szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podanie ich nazw. Z czym kojarzą się nam góry: oscypek, ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna. Pytamy dziecko: Z jakim regionem Polski kojarzą się te przedmioty? Jak nazywa się lubiane przez turystów górskie miasteczko?(Zakopane) W jakich górach leży Zakopane? Należy wspólnie z dzieckiem odnaleźć na mapie Zakopane oraz największe polskie góry (Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny, Góry Świętokrzyskie). Sprawdzić za pomocą sznurka odległość od swojej miejscowości, do polskich gór. Porównać długości sznurków i ocenić, które góry leżą najbliżej, a które najdalej. Pytamy dziecko, co można robić latem w górach.

- Praca z KP4,s.37- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

- „Kogo i co możemy spotkać na szlaku?”-rozpoznawanie oraz podawanie zwierząt i roślin górskich-

https://www.youtube.com/watch?v=UplLEyDMo5E

https://slideplayer.pl/slide/3395476/

- Słuchanie piosenki pt. „Kropelka złotych marzeń”- następnie śpiewanie i ekspresja ruchowa do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=t9SZYr6B86E

sł. A.M. Grabowski, muz. K. Marzec

Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć,                     (dzieci machają)

Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz,                         (naśladują paluszkami padający deszcz)

Co Ci dać, przyjaciółko mych słonecznych dni,           (rozkładają pytająco ręce)

Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil.             (pokazują na zegarki)

Ref. Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży,     (robią łódeczkę z rąk, pokazują na dywan)

       Słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń,     (rysują w powietrzu słońce)

     Bursztynek, bursztynek położę Ci na dłoni,                       (przekazują na niby bursztynek dziecku obok)

     Gdy spojrzysz przez niego, mój uśmiech Cię dogoni…     (spoglądają przez złączone palce, uśmiechają się)

Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć,                   (rozkładają ręce na powitanie)

Kiedy znów powiesz do mnie po prostu „cześć”.           (machają)

Może nawet nie poznam przez chwilę Cię,                     (przecierają oczy)

Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten…                         (udają, że wyjmują coś z kieszeni)

Ref. Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży…   (jak wyżej)

c.d. PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.-„Wakacje!”-„W górach”.

- Kolorowanie obrazka kredkami świecowymi-

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/wspinaczka-gorska

- „Górskie szczyty”- malowanie farbami.

- „Gdzie są zwierzęta?”- zabawa z W.26-27 (wyprawka).

- Słuchanie piosenki pt. „Kropelka złotych marzeń”-

https://www.youtube.com/watch?v=wyPKwV6JJk0

WTOREK 23.06.2020r.-„Wakacje!”-„Nad morzem”.

- Prezentacja: „Nad Morzem Bałtyckim”- „Bałtyckie kurorty”-

https://www.youtube.com/watch?v=zHrZt0TGlq8

- Rozmowa na temat: „Skarby znad morza”- rozpoznawanie przedmiotów znad morza, oznaczenie niektórych miast wyrazami do czytania globalnego, porównywanie odległości za pomocą sznurka.

Mapa Polski:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/228628-mapa-polski

Pokazujemy dziecku przedmioty lub ich zdjęcia (muszelki, piasek, bursztyn, rozgwiazda). Następnie pytamy: Z jakim regionem Polski kojarzą Ci się te przedmioty? Czy znasz jakieś polskie miejscowości leżące nad morzem? Dziecko z pomocą rodzica odnajduje na mapie Gdańsk, Kołobrzeg, Łebę, Ustkę. Następnie sprawdza za pomocą sznurka, do której miejscowości mają najbliżej ze Świdnicy, a do której najdalej. W tym celu porównują długości sznurków.

- „Wyjeżdżam nad morze i pakuję…”- zabawa- technika niedokończonych zdań z powtarzaniem. Rodzic zaczyna zdanie: Wyjeżdżam nad morze i pakuję…., a dziecko je kończy. Stara się przy tym nie tylko wypowiedzieć nazwę przedmiotu, ale też go pokazać ruchem. Dziecko powtarza kolejne nazwy przedmiotów, dodając nowe i pokazując.

- Praca z KP4,s.38- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

- Zabawa ruchowa pt. „Pani meduzo, czy mogę przepłynąć przez morze?”- ćwiczenie reakcji na sygnał, doskonalenie percepcji wzrokowej, sprawności i szybkości ruchowej. Rodzic wyznacza za pomocą liny lub sznurka lub skakanki dwa brzegi i staje w morzu i jest meduzą. Dziecko znajduje się na jednym z brzegów i pyta: Pani meduzo, czy mogę przepłynąć morze? Meduza odpowiada: Tak, jeśli masz coś w kolorze…(wymienia kolor). Jeśli dziecko ma coś w podanym kolorze, to wskakuje i spokojnie przepływa przez morze. Jeśli nie ma, to musi dotrzeć do drugiego brzegu tak, aby nie złapała go meduza. Złapane dziecko zostaje meduzą, a zabawa jest kontynuowana.

c.d.WTOREK 23.06.2020r.-„Wakacje!”-„Nad morzem”.

Dzień Taty- przygotowujemy laurkę i składamy życzenia tacie.

https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/laurki/laurka-na-dzien-taty.html

lub

https://dzidziusiowo.pl/dla-dzieci/prace-plastyczne/2382-prezent-na-dzien-ojca-krawat

lub

http://bystredziecko.pl/laurka-dla-taty-koszula-na-dzien-ojca-szablon/

- „Morze i plaża”- zabawa plastyczna- malowanie farbami na dużych arkuszach papieru.

- „Rytmy”- zabawa motoryczna- układanie wzorów, sekwencji rytmów z kolorowych klocków lub koralików.

1. Słuchanie wiersza zamieszczonego na poniższym obrazku - rodzic czyta dziecku wiersz

Rozmowa na temat utworu -  rodzic zadaje dziecku pytania: Jaki przysmak dobry jest na lato? Dlaczego lody są zimne? Gdzie musimy je przechowywać? Z czego robi się lody? Jakie są rodzaje lodów?

Jakie znasz inne letnie przysmaki? (lemoniada, koktail owocowy, galaretka owocowa, owoce z bitą śmietaną)

W razie potrzeby rodzic przekazuje dziecku potrzebne informacje.

2. Zabawa ,,Przymiotnikowe lody" -  rodzic mówi zdanie: Lubię lody..., dziecko podaje za każdym razem inny smak lodów. Potem mówi jaki smak lubi najbardziej.

3.Uzupełnianie kart pracy cz.4 str.35 a i b zgodnie z poleceniem.

4. Słuchanie piosenki ,,Lody"

link do piosenki

5.Pokoloruj obrazek, każdą gałkę pokoloruj na inny kolor, aby lody miały różne smaki.