Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

Załącznik nr1

do Zarządzenia nr 13/2022

Dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 15

w Świdnicy z dnia 16.12.2022r.

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW

OBOWIĄZUJĄCY W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM Nr 15 W ŚWIDNICY

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U.2022 poz.2089)
  • w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.2020 poz.1604)

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z placu zabaw przy Przedszkolu Miejskim r 15 w Świdnicy.
  2. Regulamin obowiązuje cały personel zatrudniony, osoby prowadzące zajęcia w przedszkolu oraz dzieci, rodziców i osoby upoważnione do odbioru dzieci.
  3. Określone w regulaminie zasady służą przede wszystkim zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa przebywającym na placu zabaw dzieciom.
  4. Za rzeczy pozostawione na placu zabaw przedszkole nie ponosi odpowiedzialności.
  5. Administratorem placu zabaw, do którego można zgłaszać uwagi, jest dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 15 w Świdnicy.
  6. Integralną częścią niniejszego regulaminu są zasady: ,,Regulaminu placu zabaw” zamieszczone na tablicy informacyjnej znajdującej się przy wejściu na plac zabaw,

z treścią której powinni zapoznać się nauczyciele i dzieci.

§ 2

Zasady korzystania z placu zabaw i ogrodu przedszkolnego

  1. Plac zabaw i będące na wyposażeniu urządzenia ogrodowe stanowią własność Przedszkola Miejskiego nr 15 w Świdnicy.
  2. Plac zabaw zlokalizowany w ogrodzie przedszkolnym jest terenem przeznaczonym wyłącznie dla dzieci uczęszczających do Przedszkola miejskiego nr 15 w Świdnicy.
  3. Dzieci mogą przebywać na placu zabaw tylko pod opieką nauczycieli, w wspomaganych przez pracowników obsługi lub osób ponoszących pełna odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece dzieci.
  4. Nie wolno ani na chwilę pozostawiać wychowanków na placu zabaw bez opieki nauczyciela lub osoby dorosłej będącej pracownikiem przedszkola.
  5. W czasie pobytu dzieci na placu zabaw wszystkie furtki i bramy powinny być zamknięte, co powinien sprawdzić nauczyciel za każdym razem wychodząc z dziećmi na plac zabaw.
  6. Obowiązkiem wychowawców jest omówić w trakcie roku szkolnego z dziećmi zasady bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym oraz zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń w ogrodzie.
  7. Nauczyciele zobowiązani są wymagać od dzieci konsekwentnego przestrzegania zasad.
  8. Przed każdym wyjściem na plac zabaw nauczyciel zobowiązany jest przeprowadzić z dziećmi rozmowę na temat bezpiecznego korzystania z dostępnych urządzeń.
  9. Z urządzeń zabawowych należy korzystać w sposób bezpieczny, zgodnie z przeznaczeniem i zgodnie z zasadami ich użytkowania.
  10. Z uwagi na bezpieczeństwo dzieci należy przestrzegać następujących reguł:
    1. W pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe, jazda na rowerku i innych pojazdach :
    2. Zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych – szczególnie dotyczy to huśtawek, przeplotni, drabinek i dachów domków i zestawów:
    3. Zabronione jest korzystanie z urządzeń podczas deszczu i oblodzenia:
    4. Zabronione jest korzystanie z zabawek przez większą niż dopuszczalna liczba dzieci:
    5. W czasie zabaw należy unikać biegania po urządzeniach i popychania się:
    6. Nie należy biegać i wbiegać za ślizgi zjeżdżalni, należy zjeżdżać w pozycji siedzącej .
  11. Podczas niektórych zabaw (szczególnie na wysokich zabawkach) należy asekurować dzieci przed upadkiem lub uderzeniem.
  12. Nauczyciele i personel przedszkola nie gromadzą się w jednym miejscu lecz sprawują opiekę nad dziećmi i współdziałają z nimi.
  13. Każda grupa przedszkolna zobowiązana jest do zabaw na wyznaczonym i ustalonym przez nauczyciela terenie zabaw dla danej grupy.
  14. Podczas pobytu dzieci na placu zabaw oprócz zabaw swobodnych mogą być organizowane dzieciom gry i zabawy, zajęcia sportowe, obserwacje i prace badawcze.
  15. Na plac zabaw mogą być wynoszony sprzęt sportowy i inne przybory do zabaw, koce do odpoczynku.
  16. Opuszczając plac zabaw należy uporządkować wszystkie zabawki, gromadząc sprzęt w wyznaczonym do tego miejscu.
  17. Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
    1. Zaśmiecania terenu,
    2. Niszczenia roślinności,
    3. Dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
    4. Palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
    5. Wprowadzania zwierząt,
    6. Spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających i palenia tytoniu.
  18. Za utrzymanie czystości placu , systematyczny przegląd, konserwację i naprawę urządzeń odpowiedzialny jest konserwator.
  19. Konserwator codziennie rano przeprowadza przegląd urządzeń ogrodowych, a w przypadku stwierdzenia uszkodzeń podejmuje natychmiastowe działania naprawcze oraz wykonuje czynności porządkowe polegające na usunięciu zanieczyszczeń.
  20. Podczas pobytu w ogrodzie na placu zabaw nauczyciele z każdej grupy przedszkolnej na bieżąco monitorują teren , w tym stan techniczny zabawek, urządzeń i nawierzchni. Stwierdzone usterki niezwłocznie zgłaszają do konserwatora oraz do dyrektora placówki.
  21. W razie stwierdzenia wad i nieprawidłowości nauczyciel nie powinien wyprowadzać wychowanków na plac zabaw lub zezwolić na zabawy na urządzeniach działających sprawnie.
  22. Po otrzymaniu zgłoszenia usterki konserwator zobowiązany jest do:
    1. zabezpieczenia (taśma ostrzegawczą) uszkodzonej zabawki lub obszaru stwarzającego zagrożenie,
    2. w miarę możliwości usunięcia usterki
    3. w przypadku braku możliwości naprawy, w porozumieniu z dyrektorem, powiadomić odpowiednie podmioty, celem usunięcia usterki- uszkodzenia.
  23. Oprócz codziennego przeglądu stanu technicznego urządzeń zabawowych podlegają one:
    1. przeglądowi regularnemu: raz w tygodniu,
    2. przeglądowi funkcjonalnemu: przegląd kwartalny,
    3. przeglądowi rocznemu, którego dokonuje osoba posiadająca uprawnienia do wykonywania takich czynności i z których przygotowuje protokół przeglądu.
  24. Wyniki wszystkich przeglądów oraz sprawozdania z napraw i konserwacji sprzętu wpisuje się do Książki Placu Zabaw, która przechowywana jest u dyrektora placówki.
  25. Za stan urządzeń zabawowych i sprzętu odpowiadają: dyrektor przedszkola, nauczyciele prowadzący zabawy i zajęcia oraz konserwator.
  26. W czasie pobytu na placu zabaw, dziecko może skorzystać z toalety znajdującej się w budynku przedszkola, udając się do niej, tam i z powrotem, pod opieką nauczyciela, pomocy nauczyciela lub pracownika obsługi.
  27. W razie wypadku nauczyciel w pierwszej kolejności udziela pomocy poszkodowanemu dziecku, dba o bezpieczeństwo pozostałych dzieci, powiadamia dyrektora placówki i rodziców, a w razie konieczności wzywa pogotowie ratunkowe.
  28. Korzystanie z placu zabaw i urządzeń stanowiących jego wyposażenie przez osoby postronne jest niemożliwe. W czasie prowadzenia zajęć oraz po zamknięciu przedszkola obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania na placu zabaw osobom postronnym.
  29. W ogrodzie opiekę nad dzieckiem przejmuje rodzic z chwilą odebrania dziecka od nauczyciela sprawującego nadzór nad bawiącymi się w ogrodzie dziećmi z danej grupy.
  30. Dyrektor przedszkola nie odpowiada za wypadki osób, które korzystają z placu zabaw bez jego zgody i poza godzinami otwarcia placówki.

§ 3

Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy regulamin obowiązuje pracowników przedszkola, rodziców/ prawnych opiekunów dzieci i inne osoby upoważnione przez rodziców do opieki nad dziećmi, a przebywające na placu zabaw.
  2. Treść regulaminu podaje się do wiadomości publicznej dla rodziców i pracowników przedszkola poprzez udostępnienie do wglądu na terenie przedszkola i na stronie internetowej.

PROCEDURA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU STWIERDZENIA WSZAWICY LUB INNYCH PASOŻYTÓW

W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 15 W ŚWIDNICY

Podstawa prawna niniejszej procedury:

a) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie

   bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.

   2024 poz. 933).

b) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. 2024 poz.737)

c) Stanowisko Departamentu Matki i Dziecka w Ministerstwie Zdrowia w sprawie

   zapobiegania i zwalczania wszawicy u dzieci.

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.Procedurę opracowano w celu zapewnienia higienicznych warunków pobytu dzieci

   w Przedszkolu Miejskim nr 15 w Świdnicy oraz ochrony przed rozprzestrzenianiem się

   wszawicy lub innych pasożytów w placówce.

2. Procedura reguluje zasady postępowania w przypadku stwierdzenia wszawicy lub innych

   pasożytów w Przedszkolu Miejskim nr 15 w Świdnicy.

3. Do przestrzegania Procedury zobowiązani są Dyrektor, rodzice/prawni opiekunowie

   dziecka, nauczyciele i pracownicy obsługi.

4. Wszystkie osoby wymienione w ust. 3 powyżej są zobowiązane do bieżącego reagowania

   na naruszenie postanowień niniejszej procedury.

5. Dla potrzeb właściwego przestrzegania niniejszej Procedury, rada Rodziców może

   wyznaczyć spośród rodziców co najmniej jednego koordynatora ds. niniejszej Procedury

   (zwanego dalej ,,Koordynatorem”), do którego zadań będzie należało w szczególności:

a) informowanie Rady Rodziców i/lub rad Oddziałowych o problemach związanych ze

   stosowaniem i przestrzeganiem niniejszej procedury przez osoby, o których mowa w ust. 3

   powyżej,

b) koordynowanie działań mających na celu zwalczanie wszawicy u dzieci,

c) współpraca z Dyrektorem przedszkola i/lub z osobami przez niego upoważnionymi w

   zakresie stosowania i przestrzegania niniejszej procedury,

d) inicjowanie działań informacyjnych i edukacyjnych związanych z w/w problematyką.

6. Ilekroć w niniejszej procedurze jest mowa o wszawicy należy przez to rozumieć również

   inne pasożyty.

§2

SPOSÓB PREZENTACJI PROCEDURY

  1. Dyrektor umieszcza treści niniejszej procedury na stronie internetowej przedszkola.
  2. Dyrektor zapoznaje wszystkich pracowników Przedszkola z treścią niniejszej Procedury.
  3. Dyrektor we współpracy z nauczycielami, Radami Oddziałowymi i Radą Rodziców zapoznaje rodziców/prawnych opiekunów dziecka z obowiązującą w placówce Procedurą na zebraniach organizacyjnych we wrześniu każdego roku szkolnego. Ponadto treść dokumentu umieszczona jest na tablicy informacyjnej w holu Przedszkola i na stronie internetowej Przedszkola.

§3

TRYB DOKONYWANIA ZMIAN W PROCEDURZE

  1. Wszelkich zmian w opracowanej Procedurze może dokonywać Dyrektor Przedszkola z własnej inicjatywy lub na wniosek Rady Pedagogicznej lub na wniosek Rady Rodziców.
  2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 powyżej powinny być dokonywane w porozumieniu z Radą Rodziców.
  3. Proponowane zmiany nie mogą być sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

§4

OBOWIĄZKI DYREKTORA, RODZICÓW I PRACOWNIKÓW PRZEDSZKOLA

  1. Uczestnicy niniejszego postępowania – zakres odpowiedzialności:
    1. Rodzice/ prawni opiekunowie dziecka muszą mieć świadomość konieczności monitorowania na bieżąco czystości skóry głowy własnego dziecka, a w przypadku stwierdzenia wszawicy u dziecka są zobowiązani do niezwłocznego zawiadomienia Dyrektora lub nauczyciela grupy, do której uczęszcza dziecko, o zaistniałym zdarzeniu (fakcie); na rodzicach spoczywa odpowiedzialność za prawidłową higienę i czystość dziecka,
    2. Nauczyciele zobowiązani są do natychmiastowego zgłaszania Dyrektorowi Przedszkola sygnałów dotyczących pojawienia się wszawicy w danej grupie/ w placówce,
    3. Pracownicy obsługi   winni natychmiast zgłosić swoje podejrzenia, co do wystąpienia wszawicy w danej grupie nauczycielowi lub Dyrektorowi,
    4. Dyrektor jest zobowiązany do zapewnienia dzieciom higienicznych warunków pobytu w Przedszkolu, a wszystkim pracownikom higienicznych warunków pracy.
  2. Po stwierdzeniu wystąpienia przypadku wszawicy, Dyrektor/nauczyciel grupy jest zobowiązany powiadomić wszystkich rodziców dzieci z grupy w której występuje zakażenie o zaistniałym zdarzeniu, W przypadku występowania wszawicy w wszystkich grupach powiadamia się rodziców wszystkich dzieci uczęszczających do przedszkola.
  3. W przypadku stwierdzenia wszawicy u dziecka, rodzice / prawni opiekunowie są zobowiązani do niezwłocznego odbioru dziecka z Przedszkola , odizolowanie dziecka od innych dzieci i przeprowadzenie odpowiedniego leczenia/kuracji, zgodnie z treścią Załącznika Nr 1 do niniejszej procedury.
  4. W trakcie leczenia/kuracji dziecko pozostaje w domu, żeby zapobiec przenoszeniu się pasożyta na inne dzieci. Dziecko wraca do przedszkola po całkowitym zakończeniu leczenia/kuracji.
  5. W przypadku stwierdzenia wszawicy u dziecka w danej grupie Dyrektor Przedszkola lub osoba przez niego upoważniona/ nauczyciel grupy:
    1. Zarządza odbiór przez rodziców/opiekunów prawnych wszystkich rzeczy osobistych dzieci uczęszczających do tej grupy, takich jak: szczotki, grzebienie, odzież, pluszaki itp. i ich odpowiednią dezynfekcję, zgodnie z treścią załącznika Nr 1 do niniejszej procedury (pkt.5),
    2. Zarządza odpowiednie sprzątanie i dezynfekcję Sali, do której na stałe przebywa grupa dzieci,
    3. Organizuje prace grupy, w taki sposób, aby nie narażać dzieci z pozostałych grup na możliwość zarażenia.
  6. W przypadku stwierdzenia wszawicy na terenie Przedszkola, wszyscy Rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do codziennego kontrolowania czystości głowy dziecka po przyjściu do domu tj. po powrocie z Przedszkola, przychodni, sklepu, miejsc zbiorowych zabaw dzieci i innych miejsc skupiający ludzi.
  7. Dyrektor jest zobowiązany do zlecenia przeprowadzenia kontroli uprawnionej osobie – kontrolą obejmuje się wszystkie dzieci w grupie/w Przedszkolu z zachowaniem zasady intymności (kontrola indywidualna w wydzielonym pomieszczeniu). Kontrola może być przeprowadzona z inicjatywy nauczyciela.
  8. Rodzice/prawni opiekunowie dziecka są informowani o terminie planowej kontroli higienicznej poprzez wywieszenie stosownej informacji na tablicach ogłoszeń. W przypadku podejrzenia wystąpienia wszawicy kontrolę czystości głowy można przeprowadzić bez specjalnego ogłoszenia.
  9. Dyrektor Przedszkola, po uzyskaniu pisemnej zgody rodziców/ prawnych opiekunów (zgodnie z treścią załącznika nr 2 do niniejszej procedury), zarządza dokonanie przez osobę upoważnioną kontroli czystości skóry głowy wszystkich dzieci w przedszkolu z zachowaniem zasady bezpieczeństwa i komfortu psychicznego dzieci.
  10. Dyrektor lub osoba upoważniona przez Dyrektora Przedszkola zawiadamia indywidualnie Rodziców/ prawnych opiekunów dzieci, u których stwierdzono wszawicę o konieczności podjęcia niezwłocznie zabiegów higienicznych skóry głowy dziecka. W razie potrzeby instruuje Rodziców o sposobie działań, informuje też o konieczności poddania się kuracji wszystkich domowników i monitoruje skuteczność działań. Upoważniona przez Dyrektora Przedszkola osoba informuje Dyrektora Przedszkola o wynikach kontroli i skali zjawiska. Postanowienia zawarte w ust. 3-7 powyżej stosuje się odpowiednio.
  11. W okresie występowania przypadków wszawicy, po uzyskaniu pisemnej zgody, o której mowa w ust. 10 powyżej, osoba upoważniona przez Dyrektora Przedszkola kontroluje czystość głów dzieci profilaktycznie co 7 dni (np. raz w tygodniu w poniedziałek). Kontrolę przeprowadza się także w miarę potrzeb w przypadku zaobserwowania u dzieci/dziecka objawów i podejrzenia wszawicy.
  12. Wyrażenie pisemnej zgody na dokonanie kontroli czystości skóry głowy, o której mowa w ust.10 powyżej jest bezterminowe i może zostać cofnięte tylko na piśmie.
  13. W przypadku niedoręczenia pisemnej zgody , o której mowa w ust. 10 powyżej w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej Procedury do nauczyciela/wychowawcy grupy lub Dyrektora Przedszkola, uznaje się, że Rodzice/ prawni opiekunowie dziecka wyrazili zgodę na dokonanie kontroli czystości skóry głowy dziecka.
  14. W przypadku cofnięcia lub pisemnej odmowy Rodziców/ prawnych opiekunów na wyrażenie zgody , o której mowa w ust. 10 powyżej, Dyrektor Przedszkola informuje o zaistniałej sytuacji Koordynatora i /lub odpowiednią Radę Oddziałową oraz wzywa Rodziców/ prawnych opiekunów do przedłożenia, w terminie nie później niż w terminie 3 dni od wezwania, odpowiedniego zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego czystość skóry głowy dziecka.
  15. W przypadku, gdy Rodzice/ prawni opiekunowie zgłoszą trudności w przeprowadzeniu leczenia/kuracji (np. brak środków na zakup preparatu) Dyrektor Przedszkola we współpracy z Koordynatorem i/lub odpowiednią Radą Oddziałową i/lub Radą Rodziców lub ośrodkiem pomocy społecznej, udzielają Rodzicom/prawnym opiekunom niezbędnej pomocy.
  16. W przypadku notorycznego zaniedbywania higieny osobistej dziecka lub niezastosowania się do zasad niniejszej procedury, Dyrektor Przedszkola informuje Koordynatora i/lub odpowiednią Radę Oddziałową oraz wzywa Rodziców/ prawnych opiekunów (nie więcej niż dwukrotnie) do podjęcia odpowiednich działań.
  17. W sytuacji stwierdzenia nieskuteczności zalecanych działań, o których mowa w ust. 17 powyżej Dyrektor Przedszkola zawiadamia ośrodek pomocy społecznej o konieczności wzmożenia nadzoru nad realizacją funkcji opiekuńczych przez Rodziców/prawnych opiekunów dziecka oraz udzielenia potrzebnego wsparcia.
  18. W miarę potrzeb Dyrektor przedszkola we współpracy z Radą Rodziców i/lub Koordynatorem organizuje działania edukacyjne dotyczące w/w problematyki skierowanej do rodziców/prawnych opiekunów (ulotki, informacje na tablicy ogłoszeń, zebrania z rodzicami).
  19. W razie potrzeby, w trudnych sytuacjach (duży zasięg występowania wszawicy, przewlekłe jej występowanie, trudne do rozwiązania przypadki) Dyrektor placówki

może zwrócić się o ukierunkowanie działań w rozwiązywaniu problemu do właściwej terenowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.

§5

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Dyrektor Przedszkola zobowiązuje Rodziców/ prawnych opiekunów dzieci do przestrzegania i respektowania postanowień niniejszej Procedury.
  2. Z niniejszą procedurą zostali zapoznani wszyscy pracownicy przedszkola oraz Rodzice/prawni opiekunowie dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 15 w Świdnicy.
  3. Procedura została uzgodniona z przedstawicielami Rady Rodziców Przedszkola Miejskiego nr 15 w Świdnicy.

Niniejsza procedura wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                                                                                       Załącznik nr 1 do Procedury

                                                                                                         postępowania w przypadku

                                                                                                         stwierdzenia wszawicy lub

                                                                                                                    innych pasożytów    

                                                                                                       w Przedszkolu miejskim nr 15

                                                                                                                       w Świdnicy

ZASADY PROFILKTYKI I POSTĘPOWANIA W SPRAWIE ZAPOBIEGANIAI ZWALCZANIA WSZAWICY U DZIECI

(zgodne ze Stanowiskiem Departamentu Matki i Dziecka

w Ministerstwie Zdrowia

w sprawie zapobiegania i zwalczania wszawicy u dzieci)

  1. W sytuacji zauważenia gnid lub wszy we włosach dziecka zaleca się odizolowanie (na okres nie krótszy niż 3 dni) dziecka od pozostałych dzieci uczęszczających do Przedszkola i zastosować dostępne w aptekach preparaty, które skutecznie likwidują pasożyty i ich jaja.
  2. W sytuacji wystąpienia wszawicy u dziecka , kuracji powinni poddać się wszyscy domownicy. Codzienne, częste czesanie gęstym grzebieniem lub szczotką, związywanie włosów w sytuacjach narażenia na bliski kontakt z innymi osobami, częste mycie włosów, przestrzeganie zasad higieny (własne szczotki, grzebienie, spinki, gumki)- utrudniają zagnieżdżenie się pasożytów.
  3. Częste mycie i kontrolowanie skóry głowy dziecka pozwala szybko zauważyć zakażenie.
  4. Szampony i inne produkty ,,przeciw wszom” nie zabezpieczają przed zakażeniem i nie powinny być stosowane jedynie jako środek zapobiegawczy. Zgodnie z instrukcją zamieszczoną na opakowaniach tych produktów, zaleca się powtarzanie kuracji w odstępie kilku dni (mniej więcej 7-10 dni) , w celu zabicia larw. Do kuracji trzeba użyć grzebienia o bardzo gęstych zębach. Usunięcie gnid jest niezbędne, ale i bardzo trudne, dlatego zaleca się ich pojedyncze ściąganie z włosów lub obcięcie włosów.
  5. Grzebienie i szczotki należy umyć w ciepłej wodzie z dodatkiem szamponu przeciw wszom i moczyć w wodzie około godziny. Ubrania prać w pralce w temperaturze 60° (temp. Powyżej 53,5 zabija wszy i ich jaja). Prześcieradła, poszewki na poduszki, pościele, ręczniki i odzież należy wyprasować gorącym żelazkiem.
  6. Podstawową zasadą profilaktyki wszawicy jest stała, systematyczna kontrola czystości skóry głowy i włosów dokonywana przez rodziców i natychmiastowa likwidacja gnid i wszy w przypadku ich zauważenia.
  7. Rodzice powinni poinformować rodziców wszystkich innych dzieci z grupy, z którymi miało kontakt. Pomoże to w likwidacji ogniska wszawicy i w efekcie – zapobiegnie się nawracającemu wzajemnemu zakażaniu dzieci.

                                                                                                          Załącznik 2 do Procedury

                                                                                                         postępowania w przypadku

                                                                                                         stwierdzenia wszawicy lub

                                                                                                                     innych pasożytów    

                                                                                                       w Przedszkolu miejskim nr 15

                                                                                                                       w Świdnicy

Oświadczenie rodzica, przedstawiciela ustawowego, prawnego opiekuna dziecka

Oświadczenie w wersji do druku można pobrać TUTAJ

Wyrażam zgodę na przeprowadzenie kontroli czystości skóry głowy mojego dziecka, tj.:

Imię i nazwisko: ………………………………………………………………

Data urodzenia: ……………………………..

PESEL: ………………………………….

przez nauczyciela lub inną osobę upoważnioną przez Dyrektora Przedszkola

w czasie całego pobytu dziecka w Przedszkolu.

Świdnica, dnia ………………….2024r.              

                                                                    

                                                                         …………………………………………

                                                                 (podpis rodzica, przedstawiciela ustawowego, prawnego opiekuna dziecka)

                                                                         …………………………………………

                                                                 (podpis rodzica, przedstawiciela ustawowego, prawnego opiekuna dziecka)

GODZINY DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELI

W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 15

W ŚWIDNICY

rok szkolny 2024/25

Lp. NAUCZYCIEL GODZINY DOSTĘPNOŚCI
1. DOBROŃ BOŻENA piątki 10.30-11.30
2. DZIDEK ANNA

czwartki 11.00-12.00 lub

wtorki i środy 8.30-9.00

3. GĄSIOR MAŁGORZATA

wtorki i środy 8.00-8.30

lub środy 10.30-11.30

4. KĘDROŃ MONIKA poniedziałki 13.00.13.30
5. KOŁODZIEJCZYK WIESŁAWA środy 12.00-13.00
6. MASTALERZ ANETA

wtorki i środy 8.00-8.30

lub środy 10.30-11.30

7. NIESŁUCHOWSKA AGNIESZKA

piątki 8.00-9.00

         15.00-16.00

8 OBRANIAK MALWINA

poniedziałki i wtorki 8.00-8.30 naucz. wspom.

środy 8.00-8.30 ped.specj.

9. ODACHOWSKA DOROTA

wtorki i czwartki 10.45-11.15

lub wtorki i czwartki 11.15-11.45

10. ROSZKIEWICZ-GRZYBOWSKA DAGMARA środy 11.00-12.00
11. RUDNICKA AGNIESZKA ------
12. Ks. STASIAK KRYSTIAN co drugi wtorki 9.00-9.30
13. SYNKOWSKA IWONA środy 8.00-9.00      
14. TROKA KAROLINA

poniedziałki 10.30-11.00

piątki 10.30-11.00

15. WOJDECKA JADWIGA

wtorki i czwartki 11.15-11.45

lub wtorki i czwartki 10.45-11.15

16. WOLSKA JUSTYNA wtorki 13.00-13.30

Załącznik nr 2

Klauzula informacyjna Przedszkola Miejskiego nr 15 w Świdnicy

Szanowni Państwo,

Przedszkole Miejskie nr 15   z siedzibą w Świdnicy, zwane dalej Przedszkolem przekazuje Państwu informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych wymaganą normą prawną pochodząca z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), które to stosowane będzie w Polsce od dnia 25 maja 2018 r.

Przedszkole informuje, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych oraz danych osobowych Pańskich Dzieci jest Przedszkole Miejskie nr 15 z siedzibą w Świdnicy przy ul. Of. Oświęcimskich 45.
  2. Z Inspektorem ochrony danych osobowych Przedszkola można skontaktować się pisząc na adres pocztowy Przedszkola lub na e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.    
  3. W Polsce organem nadzorczym w zakresie ochrony danych osobowych od dnia stosowania RODO będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem ww. przepisów.
  4. Ma Pan/Pani prawo do żądania od Przedszkola dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz uzyskania kopii danych.
  5. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  6. Ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie uprzednio wydanej zgody na przetwarzanie. Możliwe jest także, że – zgodnie z przepisami prawa – Przedszkole będzie uprawnione do przetwarzania danych na innej podstawie prawnej lub w innym celu.
  7. Pani/Pana dane oraz dane Dziecka/Dzieci przetwarzane są w następujących celach:
  • Wykonywania czynności rekrutacyjnych, na podstawie wykonania obowiązku prawnego, nałożonego przez przepisy prawa rangi ustawowej na placówki oświatowe.
  • Wykonywanie czynności związanych z rozliczeniem za uczęszczanie dziecka do placówki, zgodnie z udzieloną zgodą.
  • Prowadzenie dziennika zajęć wychowanków przedszkola, prowadzenie ewidencji wychowanków przedszkola, prowadzenie dziennika rewalidacyjno-wychowawczego, prowadzenie dziennika zajęć dodatkowych, prowadzenie dzienników logopedy oraz pedagoga, analizowanie opinii psychologiczno-pedagogicznych, sporządzanie opinii o wychowankach, w tym o gotowości szkolnej, na podstawie wykonania obowiązku prawnego, nałożonego przez przepisy prawa rangi ustawowej na placówki oświatowe, m.in. prawa oświatowego, Karty nauczyciela czy ustawy o systemie oświaty.
  • Wykonanie obowiązku sprawozdawczego oraz w celach statystycznych, wynikających z ustawy.
  • Utrzymywania, wyświetlania strony internetowej oraz ich zawartości (tj. wizerunku wychowanków przedszkola), komunikowania się przez te strony. Podstawą do wykorzystania danych tam zawartych jest Pana/Pani zgoda wyrażona w imieniu własnym, jak i dzieci lub odpowiednie przepisy prawa, np. prawo telekomunikacyjne.
  • Wykonywanie prawnie uzasadnionych interesów Przedszkola, w tym polegających na zapewnieniu bezpieczeństwa osób przebywających na terenie placówki oraz mienia Przedszkola (monitoring wizyjny).
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są :
  •      uprawnione podmioty (na podstawie przepisów prawa) w tym: MEN – poprzez System Informacji Oświatowej, jednostka prowadząca – Urząd Miasta, związki zawodowe, jednostki kontrolujące,
  •      podmioty, którym dane mogą być przekazane na podstawie Pana/Pani zgody lub upoważnienia.
  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w zależności od celu, w jakim zostały zebrane, od przepisów prawa lub przyjętych przez Przedszkole rozwiązań, a także wyrażonej przez Pana/Pani zgody/ zgód oraz oświadczeń.

W przypadku:

  • zgody – przez czas wskazany w oświadczeniu o zgodzie, do czasu odwołania zgody,
  • umowy/ innej czynności prawnej – przez czas niezbędny do realizacji umowy, a jeżeli dane czynności nie doszły do skutku, przez okres 3 lat od dnia zebrania danych,
  • danych archiwalnych – po wygaśnięciu danej umowy, dane osobowe przetwarzane są przez 10 lat.
  1. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
  2. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celach informacyjnych, marketingowych jest dobrowolne.
  3. Prawa, które przewiduje RODO mogą być realizowane od 25.05.2018 r. na zasadach określonych Rozporządzeniem.
  4. Przedszkole Miejskie nr 15 w Świdnicy poprzez przekazanie niniejszej informacji realizuje obowiązek prawny. W razie pytań i wątpliwości do Państwa dyspozycji pozostaje Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Podkategorie

Współpracujemy

 

 

 

 

 

miody slezanskie

 

Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy

 

 

osir