Bezpieczeństwo i wygoda

slogan image 4Posiadamy duże, nowoczesne i atrakcyjne sale, urządzone zgodnie z potrzebami dzieci w różnym wieku. Każda z sal posiada własną toaletę, do której dzieci mają nieograniczony dostęp. 

Zdrowie na talerzu

slogan image 5Posiadamy własną kuchnię, w której przygotowywane są pyszne, domowe posiłki odpowiednio zbilansowane oraz uwzględniające potrzeby dietetyczne dzieci. 

Nauka przez zabawę

slogan image 1Stale rozszerzamy i bogacimy repertuar form i metod pracy z dziećmi dbajac o to aby przede wszystkim ucząc się dobrze się bawiły. 

 

Jakie pytania zadać, aby lepiej zrozumieć dziecko ?

 

dadkid

Poniżej przedstawione zostaną przykładowe pytania, które możemy zadać dzieciom po powrocie z przedszkola oraz ich psychologiczne znaczenie. Mogą pomóc rodzicom w lepszym zrozumieniu dzieci w kontekście ich życia przedszkolnego.

1. Jak się masz/czujesz? Z jakiego powodu?

To podstawowe pytanie, które może wydawać się banalne, ale ma ogromne znaczenie. Pytanie o samopoczucie pozwala na:

- Zbadanie emocji: dzieci mogą otworzyć się na swoje uczucia i podzielić się tym, co ich trapi.

- Budowanie relacji: Pokazuje, że interesujemy się ich życiem, co może prowadzić do głębszych relacji.

2. Co dzisiaj robiłeś/-aś podczas czasu wolnego?

Czas wolny jest wtedy, kiedy dzieci mogą się zrelaksować i zintegrować z rówieśnikami. Pytanie to:

- Umożliwia analizę interakcji społecznych. Pomaga zrozumieć, z kim dzieci spędzają czas i jakie mają relacje.

- Wzmacnia kreatywność: Daje możliwość eksploracji różnych form zabawy, co może wspierać rozwój umiejętności społecznych.

3. Jakie masz swoje ulubione miejsce w przedszkolu?

Przedszkolak może mieć swoje ulubione miejsce, które może być dla niego komfortowe. Pytanie to:

- Odkrywa preferencje i potrzeby. Może wskazywać na potrzebę przestrzeni do odpoczynku lub skupienia.

4. Obok kogo siedziałeś/-aś podczas np. zabawy ?

To pytanie dotyczy interakcji towarzyskich i może dostarczyć informacji na temat:

- Relacji rówieśniczych: Kto jest bliski dziecku, kto może być potencjalnym źródłem wsparcia lub konfliktu.

- Społecznej dynamiki: Jak dzieci wybierają swoich towarzyszy może wskazywać na ich preferencje społeczne.

5. Czy coś cię dziś rozbawiło/ucieszyło? Co to było?

Poczucie humoru jest kluczowe w życiu każdego dziecka. To pytanie:

- Wzmacnia pozytywne emocje. Zachęca do dzielenia się radosnymi chwilami, co może poprawić nastrój rozmówcy.

- Umożliwia refleksję nad sytuacjami: Pomaga zrozumieć, co w codziennym życiu przynosi radość i śmiech.

6. Jakich używałeś/-aś dziś kredek/ zabawek/puzzli?

To pytanie odnosi się do kreatywności i osobistych zainteresowań dziecka. Warto zadać je, ponieważ:

  • Wspiera ekspresję artystyczną: Umożliwia dzieciom dzielenie się swoimi pasjami i twórczością.

  • Buduje pewność siebie: Dając przestrzeń na rozmowę o ulubionych przedmiotach, dzieci mogą poczuć się doceniani za swoje talenty.

Pytania:

  • mogą być sformułowane ogólnie, albo dotyczyć konkretnych sytuacji

  • warto unikać pytań na które odpowiedź jest jedna – tak, nie

  • sprawiają, że dziecko czuje się zauważone i docenione;

  • są wstępem do rozmowy i budowania relacji z dzieckiem;

Współpracujemy

 

 

 

 

 

miody slezanskie

 

Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy

 

 

osir